Ο τηλεοπτικός χρόνος για να συνομιλήσει κανείς με την υπεύθυνη του ποιοτικού σχολείου στην Ξάνθη κ. Νικολέτα Χατζηστεφάνου ποτέ δεν αρκεί.
Ο λόγος είναι ότι απλά η κ. Χατζηστεφάνου δεν σταματά μαζί με τους συνεργάτες της να ψάχνει, να υιοθετεί προχωρημένες αντιλήψεις εκπαίδευσης δίνοντας άμεση προτεραιότητα στο ρητό που λέει ότι το μάθημα στο σχολείο πρέπει να γίνεται έτσι όπως το αντιλαμβάνεται ο μαθητής και σύμφωνα πάντοτε με την δυνατότητα του αυξάνοντας βήμα βήμα την μάθηση του.
Φιλοξενούμενη στην εκπομπή «ΦΛΑΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ» στον τηλεοπτικό σταθμό Xanthi Chanel και τον Α. Παυλικιάνο, η κ. Νικολέτα Χατζηστεφάνου, υπεύθυνη των σχολών Πρωτεύων, Κέντρα διά βίου μάθησης και σχολής decoupage, αντιλαμβάνεται κανείς, ότι δεν στέκετε καθόλου μα καθόλου στα στενά όρια ενός φροντιστηρίου ξένων γλωσσών.
Εφαρμόζοντας μεθόδους πρωτοποριακές, η προσπάθεια μάθησης γίνεται αγάπη μάθησης από την πλευρά των μαθητών της.
Ρωτήσαμε την κ. Χατζηστεφάνου τι ακριβώς είναι τα ποιοτικά σχολεία ξένων γλωσσών.
Η κ. Χατζηστεφάνου ανέφερε ότι για να ενταχθεί ένα σχολείο στην κατηγορία των ποιοτικών μέσω ενός διεθνούς οργανισμού αναγνώρισης, πρέπει να πληροί τους παρακάτω όρους.
Να υπάρχει Ποιοτική Οργάνωση του Σχολείου, να υπάρχει το σχέδιο μαθήματος, να επιλύονται προβλήματα πάσης φύσεως που έχουν να κάνουν με τον μαθητή, με τις υποδομές, την εξειδίκευση των διδασκόντων, την συμμετοχή των μελλών του σε σεμινάρια καθώς επίσης συμμετοχή των μαθητών στα σεμινάρια και φυσικά των γονιών.
Βασική αρχή του ποιοτικού σχολείου είναι όχι δουλειά στο σπίτι. Η εκπαίδευση αρχίζει και τελειώνει στο σχολείο. Ο μαθητής μπορεί στο σπίτι να ασχοληθεί με εκπαιδευτικά παιγνίδια τα οποία προάγουν την επανάληψη. «Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι οι μαθητές μας πετυχαίνουν στις εξετάσεις το 98-100% των αποτελεσμάτων, και τονίζοντας αναφέρει, είναι πολύ σημαντικό οι αποφοιτήσαντες να ξέρουν την γλώσσα και όχι απλά εκείνα τα σημεία μιας ξένης γλώσσας που θα τους επιτρέψουν να συμμετάσχουν σε κάποιες εξετάσεις. Εμείς θέλουμε οι μαθητές μας να ξέρουν την γλώσσα».
Ένα άλλο σημαντικό θέμα που ανοίχτηκε κατά την διάρκεια της συνέντευξης της στον τηλεοπτικό μας σταθμό, ήταν η μέριμνα για τις μαθησιακές δυσκολίες του παιδιού. «Ξέρετε, πολλοί είναι αυτοί που βάζουν ταμπέλες στους μαθητές όπως δυσκολεύεται, δεν τα παίρνει και πολλά άλλα. Δεν συμφωνώ, ο κάθε μαθητής έχει το μαθησιακό του προφίλ. Εφαρμόζουμε στο σχολείο μας το μαθησιακό test πάντοτε με την έγκριση των γονιών και αμέσως αναλύοντας δεδομένα και φαίνεται στο ειδικό αυτό test ο συντελεστής ψεύδους του παιδιού, αν δηλαδή είναι δικές του οι απαντήσεις ή τις δίνει για να μην στενοχωρήσει τους γονείς του. Αυτό σημαίνει πώς όταν οι καθηγητές μπαίνουν στην αίθουσα γνωρίζουν επακριβώς τις δυνατότητες του μαθητή έχουν πλήρη εικόνα. Αυτό το test επαναλαμβάνεται στο τέλος της χρονιάς και το μαθησιακό προφίλ του μαθητή ολοκληρώνεται και παρατηρείται η απόδοση του. Από φέτος εντάξαμε στα σχολεία μας και το test επαγγελματικού προσανατολισμού με βάση πάντοτε ποιο επάγγελμα του αρέσει. Επίσης εφαρμόζουμε στην εκπαίδευση τους διαδραστικούς πίνακες αφής».
Όπως αναφέρει η ίδια, στο Πρωτεύον, γίνεται δημιουργική μελέτη του παιδιού, επανάληψη γλώσσας και μαθημάτων και εισαγωγή αυτών που θα διδαχτεί την επόμενη χρονιά.
Βέβαια όλα αυτά ειπώθηκαν στον στενό τηλεοπτικό χρόνο. Μάλλον θα πρέπει οι ενδιαφερόμενοι να ρωτήσουν γιατί από την επόμενη χρονιά θα αρχίσει και η διδασκαλία ξένης γλώσσας για μεγάλους και ιδιαίτερα για αυτούς που επιθυμούν λόγω επαγγελματικών δραστηριοτήτων να μάθουν…κινέζικα.