Σημαντικό διεθνή κόμβο εμπορευματικών μεταφορών, με πολλά προβλήματα ωστόσο, χαρακτηρίζουν την Ελλάδα και κυρίως το λιμάνι του Πειραιά, στελέχη των διεθνών εταιρειών logistics, σχολιάζοντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ τα νέα δεδομένα που δημιουργούνται από τη λειτουργία της νέας διώρυγας του Σουέζ, μήκους 72 χιλιομέτρων, που θα επιτρέπει την ημερήσια μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων με πλοία στην Ευρώπη σε γρηγορότερο χρόνο.
Στόχος της αρχής της νέας διώρυγας του Σουέζ είναι να περνούν καθημερινά έως το 2023, 97 πλοία από 49 που είναι σήμερα.
Πολλά από τα πλοία στις παραδόσεις φορτίων πλέον θα κερδίζουν χρόνο αν αναλογιστεί κανείς ότι ο χρόνος διέλευσης από τη νέα διώρυγα θα μειωθεί από τις 18 στις 11 ώρες, ενώ πλέον τα περισσότερα από αυτά δεν θα χρειάζεται να διασχίζουν τη Μεσόγειο για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων σε χώρες της βόρειας Ευρώπης, αλλά να επιλέγουν κάποια από τα λιμάνια της Μεσογείου, με βασικότερο αυτό του Πειραιά που είναι και το κοντινότερο.
Όπως αναφέρουν, τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν πολλές εταιρείες logistics αυτή τη στιγμή στη διέλευση φορτίων από την Ελλάδα είναι οι μεγάλες καθυστερήσεις που παρατηρούνται στις αφίξεις των κοντέινερ σε Σέμπο και ΣΕΠ (COSCO) λόγω έλλειψης αριθμού πλοηγών, ενώ τονίζουν ότι το σιδηροδρομικό δίκτυο που συνδέει το λιμάνι του Πειραιά με τη Θεσσαλονίκη και τα Βαλκάνια χρήζει αναβάθμισης, αναφέροντας ως παράδειγμα δύο ατυχήματα που έχουν συμβεί τους τελευταίους τρεις μήνες σε συρμό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που μετέφερε προϊόντα της COSCO από το λιμάνι του Ικονίου στην Κεντρική Ευρώπη.
Επίσης, θέτουν ως βασικό θέμα ότι θα πρέπει να προχωρήσουν άμεσα οι διαδικασίες για την παραχώρηση του Θριάσιου Εμπορευματικού Κέντρου σε υποψήφιους επενδυτές, προκειμένου να δημιουργηθούν κέντρα αποθήκευσης με νέες θέσεις εργασίας.
Στελέχη της κινεζικής COSCO, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για τα νέα δεδομένα που δημιουργεί ο διώρυγα του Σουέζ, ανέφεραν ότι πολλές εταιρείες θαλασσίων μεταφορών έχουν ήδη εκφράσει το ενδιαφέρον τους να χρησιμοποιούν τον Πειραιά ως σταθμό μεταφόρτωσης. Σημειώνεται ότι ναυτιλιακές εταιρείες της COSCO καλύπτουν πάνω από 1.600 λιμάνια σε περισσότερες από 160 χώρες και περιοχές σε όλο τον κόσμο, και το μέγεθος του στόλου του κινεζικού γίγαντα με 800 πλοία κατατάσσεται πρώτο στην Κίνα και δεύτερο στον κόσμο.
Το πλήρες τηλεγράφημα του Πάρη Τσιριγώτη στη συνδρομητική ιστοσελίδα του ΑΠΕ-ΜΠΕ.