ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ
ΞΑΝΘΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΘΕΩΡΙΟΥ
κ.κ. Π Α Ν Τ Ε Λ Ε Η Μ Ο Ν Ο Σ
Σάββατο 12-12-2015 Θεία Λειτουργία εἰς τόν πανηγυρίζοντα Ἱερό ΩΡΑ: 07:00-10:30 Ναό Ἁγίου Σπυρίδωνος Κοσμητῆς.
Κυριακή 13-12-2015 Θεία Λειτουργία εἰς τόν Ἱερό Ναό Ἀποστόλου
ΩΡΑ: 07:00-10:30 Θωμᾶ Σουνίου.
Χειροτονία Πρεσβυτέρου.
Δευτέρα 14-12-2015 Μέγας Ἑσπερινός εἰς τόν πανηγυρίζοντα Ἱερό
ΩΡΑ: 18:00-20:00 Ναό Ἁγίου Ἐλευθερίου Ξάνθης.
Τρίτη 15-12-2015 Θεία Λειτουργία εἰς τόν πανηγυρίζοντα Ἱερό
ΩΡΑ: 07:00-10:30 Ναό Ἁγίου Ἐλευθερίου Ξάνθης.
ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ
«Η ΣΗΜΑΝΤΙΚΩΤΕΡΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ»
Στη διάρκεια ενός συμποσίου, μετά την αναφώνηση κάποιου συνδαιτημόνος πως είναι «μακάριος εκείνος που θα καθίσει στο τραπέζι της βασιλείας του Θεού», ο Κύριος διηγήθηκε τη σημερινή παραβολή, για να φωτίσει ορισμένες πλευρές του μεγάλου αυτού θέματος. Με την εικόνα του «μεγάλου δείπνου» ο Κύριος δείχνει αποκαλυπτικά ότι το κάλεσμα στη «βασιλεία του Θεού» είναι μια πρόσκληση σε χαρούμενη γιορτή.
Πρόσκληση σε ευφροσύνη. Κι αυτή τη χαρά αρνείται όποιος περιφρονεί το κάλεσμα. Στην εποχή του Χριστού το πιο ζωντανό σύμβολο της χαράς ήταν τα συμπόσια. Γι’ αυτό ο Κύριος προβάλλει ως σύμβολο της βασιλείας Του το δείπνο. Μια ανάλογη ευφροσύνη, αλλά με ευρύτερες και βαθύτερες διαστάσεις, περιμένει όποιον αποδέχεται την πρόσκληση και ευσυνείδητα εντάσσεται στην Εκκλησία Του, που είναι η εικόνα και το σύμβολο της βασιλείας Του.
Αυτή η αγαλλίασις θα φθάσει στο κορύφωμα και την πληρότητά της στο «δείπνον το μέγα», στο εσπέρας του κόσμου, μετά τη δύση της εδώ ζωής μας, όταν θα παρακαθήσουμε και θα συνομιλήσουμε «πρόσωπο προς πρόσωπο» με τον Κύριο του παντός.
Οι προσκεκλημένοι της παραβολής στο ευγενικό κάλεσμα που τους γίνεται απαντούν μ’ έναν τρόπο απροσδόκητο. Ούτε καν λένε «ευχαριστώ». «Αγρόν ηγόρασα και έχω ανάγκην εξελθείν και ιδείν αυτόν». Κατεπείγουσα «ανάγκη»! Μήπως τυχόν φύγει το χωράφι. «Ζεύγη βοών ηγόρασα πέντε, και πορεύομαι δοκιμάσαι αυτά». Καλά, αφού τα αγόρασες πια, τι το επείγον να πας ειδικά την ώρα του δείπνου να τα δοκιμάσεις; Οι δυό αυτοί, νοιώθοντας ίσως την αγένειά τους προσθέτουν μετά την πρόφαση που επικαλούνται, «ερωτώ σε, έχε με παρητημένον», σε παρακαλώ, συγχώρεσε την απουσία μου. Ο τελευταίος πιο απότομα αναγγέλει: «Γυναίκα έγημα, και δια τούτο ου δύναμαι ελθείν».
Στο τελευταίο τμήμα της παραβολής ο οικοδεσπότης δίνει εντολή στον υπηρέτη του να οδηγήσει στο δείπνο τους κατατρεγμένους του κόσμου. Τον στέλνει να οδηγήσει στο αρχοντικό Του αυτούς που δεν περιμένουν μια τέτοια τιμή. Έτσι η παραβολή δείχνει ότι η πρόσκληση του Θεού στη Βασιλεία Του παραμένει κατ’ εξοχήν πρόσκληση Χάριτος. Αυτοί που τελικά συγκεντρώνονται από τους δρόμους και τις αγορές δεν είχαν καμιά πιθανότητα να δεχθούν τέτοια εύνοια. Η πρόσκλησή τους οφείλεται στην απλωχεριά και τη φιλόξενη διάθεση του οικοδεσπότη.
Πλησιάζουν τα Χριστούγεννα και η Εκκλησία μας καλεί στο δείπνο της Θείας Ευχαριστίας. Ας μην αρνηθούμε την πρόσκληση Αδελφοί.
ΕΚ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ