Υπεγράφη η έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων για τη δημιουργία υδατοδρομίου εντός χερσαίας ζώνης λιμένα Αλοννήσου, φέρνοντας πιο κοντά τη προσπάθεια της εταιρείας Hellenic Seaplanes για τη δημιουργία του βιώσιμου δικτύου υδατοδρομίων στο Αιγαίο, Σποράδες, Βόλο και Σκύρο.

Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας όπως φαίνεται περνάει από τα λόγια στις πράξεις και προχωρά με αποφασιστικότητα στην ολοκλήρωση όλων των εκκρεμοτήτων καθώς και στην επιτάχυνση των διαδικασιών περιβαλλοντικής αδειοδότησης του δικτύου των υδατοδρομίων στην Ελλάδα.

Με αφορμή την υπογραφή της απόφασης των περιβαλλοντικών όρων για την κατασκευή και λειτουργία του εν λόγω υδατοδρομίου, η Hellenic Seaplanes πραγματοποίησε συνάντηση με το υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας. Ο Υπουργός κ. Σκουρλέτης επιβεβαίωσε την πολιτική βούληση της κυβέρνησης να στηρίξει τη νέα δραστηριότητα, ανοίγοντας το δρόμο των περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων, επισημαίνοντας τα πολλαπλά οφέλη που η υλοποίησή τους θα έχει στη δημιουργία θέσεων εργασίας, στην περιφερειακή ανάπτυξη, στην ανάπτυξη υποδομών και δικτύων, καθώς και στις θετικές επιδράσεις στον τουρισμό σε αυτήν την κρίσιμη καμπή που βρίσκεται η Ελλάδα.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Seaplanes, κ. Νικόλας Χαραλάμπους, ενημέρωσε τον Υπουργό αναφορικά με την κατάσταση που επικρατεί στον κλάδο των υδροπλάνων, τους νέους επενδυτές και την στρατηγική ανάπτυξης της Hellenic Seaplanes.

Η Απόφασης Έγκρισης των Περιβαλλοντικών Όρων των Έργων Λιμένα Αλοννήσου που περιλαμβάνει: Την δημιουργία Υδατοδρομίου με τα ποιο κάτω στοιχεία:

Το έργο αφορά στην δημιουργία υδατοδρομίου το οποίο περιλαμβάνει χερσαίες και πλωτές εγκαταστάσεις καθώς και υδάτινη επιφάνεια για την ασφαλή προσθαλάσσωση, αποθαλάσσωση και υδατοδρόμηση των υδροπλάνων (περιοχή ελιγμών). Οι χερσαίες εγκαταστάσεις συνολικής επιφάνειας 100m2 οι οποίες περιλαμβάνουν προκατασκευασμένο μετακινούμενο οικίσκο, πρόκειται να χωροθετηθούν στο δυτικό κρηπίδωμα του εσωτερικού λιμένα. Φορέας του έργου είναι η «Υδατοδρόμια Σποράδων ΙΚΕ» θυγατρική εταιρεία της Υδροπλάνα Ελλάδας Α.Ε/ Hellenic Seaplanes S.A.

Ο Υπουργός κ. Σκουρλέτης σε σχετική του δήλωση είπε «Τα έργα των υδατοδρομίων αποτελούν υψίστης σημασίας επενδύσεις για την ελληνική οικονομία, που μπορούν να δημιουργήσουν σημαντικό αριθμό θέσεων εργασίας, τόσο με άμεσο όσο και με έμμεσο τρόπο, να συνεισφέρουν σημαντικά στη διασύνδεση και ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών και στη βελτίωση της οικονομίας της χώρας, αλλά και να συμβάλλουν στην άρση της απομόνωσης νησιών μικρών, ορεινών ή ακριτικών, όπου δεν είναι δυνατή η κατασκευή αεροδρομίων και η μεταξύ τους ακτοπλοϊκή σύνδεση είναι δυσχερής, ειδικά κατά τη χειμερινή περίοδο. Η δημιουργία των υδατοδρομίων σε ορισμένα νησιά της χώρας που δεν διαθέτουν κλασικού τύπου αεροπορικές υποδομές ή τακτικές συγκοινωνίες, θα συνεισφέρει σε ένα σημαντικό πλήθος κοινωνικών εξυπηρετήσεων επείγοντος χαρακτήρα, όπως είναι η μεταφορά ασθενών και βασικών αγαθών. Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας έχει δρομολογήσει όλες τις κατάλληλες ενέργειες για την επιτάχυνση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης των υδατοδρομίων, και βρίσκεται σε συστηματική επικοινωνία με τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις και τον αρμόδιο Υπουργό που υπάγονται, ώστε να υπερκεραστούν τα γραφειοκρατικά εμπόδια και να επιλυθούν τυχόν προβλήματα».

Ο κ. Σκουρλέτης ολοκληρώνοντας ανέφερε ότι: «Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας κατέγραψε τα υδατοδρόμια των οποίων εκκρεμεί η περιβαλλοντική αδειοδότηση. Πέραν του υδατοδρομίου της Κέρκυρας έχουν ακόμη λάβει περιβαλλοντική αδειοδότηση τα υδατοδρόμια της Σκύρου, της Αλοννήσου και της Αγίας Μαρίνας Γραμματικού. Προχωρούμε με γρήγορους ρυθμούς, πάντα στο πλάισιο της κείμενης νομοθεσίας, με σκοπό να ξεκινήσει η λειτουργία ενός σημαντικού αριθμού υδατοδρομίων το συντομότερο δυνατό και δη την επικείμενη θερινή τουριστική περίοδο. Κάνουμε έτσι πράξη τη στήριξη της συγκεκριμένης επενδυτικής πρωτοβουλίας, συμβάλλοντας ουσιαστικά στη δημιουργία του πρώτου βιώσιμου δικτύου υδατοδρομίων και διαμορφώνοντας ένα νέο αναπτυξιακό τοπίο στη χώρα».

Ο κ. Χαραλάμπους ανέφερε σχετικά ότι «Η δημιουργία δικτύου υδατοδρομίων και η ανάπτυξη συγκοινωνιών με υδροπλάνο στη Ελλάδα είναι πλέον δεδομένη και θα προσπαθήσουμε να καλύψουμε όλους τους προορισμούς σε όλη την επικράτεια το συντομότερο δυνατό. Μέχρι σήμερα έχει λάβει άδεια λειτουργίας μόνο το υδατοδρόμιο της Κέρκυρας, ενώ πέραν των 50 υδατοδρομίων σε όλη την Ελλάδα βρίσκονται στη φάση αδειοδότησης και προετοιμασίας της περιβαλλοντικής τους μελέτης. Εάν όλα προχωρήσουν σύμφωνα με τα τεθέντα χρονοδιαγράμματα, από το 2016 οι Έλληνες θα μπορούν να πετάνε με υδροπλάνα».

Στη συνέχεια δήλωσε «Ο σχεδιασμός της εταιρείας μας περιλαμβάνει περισσότερα από 100 υδατοδρόμια και αναμένεται σύντομα να έχουμε έτοιμο ένα μέρος του δικτύου, πρόκειται για ένα εγχείρημα καταφανώς εθνικής σημασίας, μια νέα μεταφορική υποδομή, που θα δώσει νέα πνοή στη διασύνδεση όλης της Ελλάδας. Η διαμόρφωση και υλοποίηση αυτής της νέας εθνικής μεταφορικής υποδομής έχει ήδη ξεκινήσει δυναμικά από την εταιρεία μας για αδειοδότηση, κατασκευή και λειτουργία υδατοδρομίων σε παράλια, νησιά και λίμνες όπου σύντομα θα έχουν διασύνδεση με υδροπλάνο μεταξύ τους».

Σύμφωνα με το επιχειρηματικό σχεδιασμό του δικτύου υδατοδρομίων της Hellenic Seaplanes SA, τα υδατοδρόμια Σποράδων και Σκύρου λόγο της κεντρικής τους θέσης θα έχουν διασύνδεση με τα νησιά του Βορείου Αιγαίου, με Βόρεια Ελλάδα, με Κυκλάδες, με Βόλο, και με το Μητροπολιτικό υδατοδρόμιο της Θεσσαλονίκης.
image
Η Hellenic Seaplanes, επισήμανε o Διευθυντής Ανάπτυξης της εταιρείας κ. Ευάγγελος Ζαγοράκης, έχει ξεκινήσει τη διαδικασία για αδειοδότηση, κατασκευή και λειτουργία υδατοδρομίων και σε άλλα νησιά και σύντομα θα έχει αναπτύξει ένα βιώσιμο δίκτυο με προορισμούς και τουριστικές διαδρομές. Επίσης, υποστήριξε ότι τα υδροπλάνα θα παίξουν έναν σημαντικό ρόλο στον τομέα της υγείας με τις αεροδιακομιδές των ασθενών αλλά και στον τουρισμό υγείας. Καταλήγοντας ο κ. Ζαγοράκης είπε «Ήδη χάθηκε πολύτιμος χρόνος με τις διάφορες γραφειοκρατικές διαδικασίες που μας καθυστερούν τα τελευταία τρία χρόνια αλλά κάλιο αργά παρά ποτέ».