Παραμένουν στον «αέρα» τα διπλώματα

Τελικά όπως δείχνουν τα πράγματα η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ δεν έχει καμία διάθεση να λύσει το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί με με τους υποψηφίους οδηγούς και τους εκτιμητές ΕΛΓΑ αφού δεν δέχτηκε τροπολογία από την αντιπολίτευση που θα θεράπευε το πρόβλημα.  

«Δεν έκαναν δεκτή την τροπολογία που λύνει τα δύο σοβαρά θέματα των εξετάσεων υποψήφιων οδηγών και των εκτιμήσεων από υπαλλήλους του ΕΛΓΑ για ζημιές παραγωγής».

Στην Ολομέλεια της Βουλής κατά την διάρκεια της συζήτησης του νομοσχεδίου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής «Κύρωση του Μνημονίου Κατανόησης μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, σχετικά με τη Συνεργασία στον τομέα των Θαλασσίων Υποθέσεων Κοινοβουλευτικού Ελέγχου» τοποθετήθηκε ο  Γραμματέας της ΚΟ της Δημοκρατικής Συμπαράταξης και Βουλευτής Ηρακλείου, κ. Βασίλη Κεγκέρογλου.

Ο κ.Κεγκέρογλου, μεταξύ άλλων τεκμηρίωσε την ανάγκη να γίνει δεκτή η τροπολογία για αντιμετώπιση της μη διενέργειας α) εξετάσεων υποψηφίων οδηγών & β) εκτιμήσεων υπαλλήλων ΕΛΓΑ για ζημιές παραγωγής, την οποία ο ίδιος είχε συνυπογράψει καθότι ρυθμίζει δύο υπερ-επείγοντα θέματα σε αντίθεση με την άλλη υπό συζήτηση Υπουργική τροπολογία, η οποία έρχεται να αντιμετωπίσει ενδεχόμενο πρόβλημα ενώ τόνισε πως δεν προκαλεί κανένα δημοσιονομικό κόστος.

Πρώτον σημείωσε πως εδώ και τρεις μήνες δεν γίνονται εξετάσεις με αποτελέσμα: 1)να απαξιώνεται η διαδικασία αξιολόγησης  και εξετάσεων για την απόκτηση άδειας οδήγησης,

2)να υπονομεύεται η επαγγελματική δραστηριότητα των σχολών οδήγησης και

3)να μην εξυπηρετούνται οι πολίτες και ιδιαίτερα οι υποψήφιοι οδηγοί είτε είναι ιδιώτες, είτε άνεργοι που επιθυμούν να εργαστούν, είτε εργαζόμενοι που θέλουν να αναβαθμίσουν την κατηγορία της άδειας οδήγησης τους και δεύτερον για το άλλο θέμα της τροπολογίας τόνισε ότι η έγκαιρη και αντικειμενική εκτίμηση των ζημιών και η καταβολή δίκαιων αποζημιώσεων αποτελεί αυτονόητο αίτημα και δικαίωμα των αγροτών, αφού οι ίδιοι έχουν καταβάλλει τις εισφορές τους και με δεδομένο ότι η απώλεια της παραγωγής τους στερεί τη δυνατότητα να καλύψουν ακόμη και το κόστος παραγωγής, καλώντας την Κυβέρνηση να κάνει δεκτή την τροπολογία και να λύσει το θέμα.

«Τα Υπουργεία όφειλαν να έχουν την μεταξύ τους αναγκαία συνεννόηση και να νομοθετούν στην κατεύθυνση της επίλυσης των πραγματικών προβλημάτων», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Ο αρμόδιος Υπουργός  αρνήθηκε να κάνει δεκτή την τροπολογία.

Βίντεο από την παρέμβαση του κ. Κεγκέρογλου με τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής:

https://www.youtube.com/watch?v=MVuSYelyra8

Κ.Ο. ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ

ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ

 Scan

Βασίλης Κεγκέρογλου

Βουλευτής Ηρακλείου

 

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ

 

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ: Οικονομικών, κ. Ε. Τσακαλώτο

 

ΘΕΜΑ: «Δώστε λύση στο πρόβλημα που οι ίδιοι δημιουργήσατε και δεν διενεργούνται εξετάσεις για απόκτηση άδειας οδήγησης».

 

Εδώ και τρεις μήνες, δεν πραγματοποιούνται εξετάσεις για την απόκτηση άδειας οδήγησης και μια σειρά από άλλες πράξεις με αποτέλεσμα:

1)να απαξιώνεται η διαδικασία αξιολόγησης  και εξετάσεων για την απόκτηση άδειας οδήγησης,

2)να υπονομεύεται η επαγγελματική δραστηριότητα των σχολών οδήγησης και

3)να μην εξυπηρετούνται οι πολίτες και ιδιαίτερα οι υποψήφιοι οδηγοί είτε είναι ιδιώτες, είτε άνεργοι που επιθυμούν να εργαστούν, είτε εργαζόμενοι που θέλουν να αναβαθμίσουν την κατηγορία της άδειας οδήγησης τους.

Οι υπάλληλοι των Περιφερειών, οι οποίοι διενεργούν τις εξετάσεις οδήγησης ελάμβαναν (και λογικά) αποζημίωση για την συμμετοχή τους σ’ αυτές, με απασχόληση πολύ πέραν του ωραρίου τους, εξαιτίας του νέου νόμου για το ενιαίο μισθολόγιο, δεν δικαιούνται πλέον αποζημίωση, με αποτέλεσμα οι εξετάσεις να αναστέλλονται.

Σε ερώτηση που σας απηύθυνα, στις 15-01-16, δηλώνετε πως «ήδη προωθείται νομοθετική ρύθμιση από τα συναρμόδια Υπουργεία προκειμένου να υπάρξει η δυνατότητα αποζημίωσης των ανωτέρω υπαλλήλων».

Επειδή η κατάσταση ολοένα και δυσχεραίνεται και όπως τονίζουν οι υπεύθυνοι των σχολών οδήγησης, οι υποψήφιοι οδηγοί και οι εξεταστές έχει φτάσει στο απροχώρητο  και

επειδή η ρύθμιση, που έχετε υποσχεθεί, δεν έχει ακόμη κατατεθεί

 

Ερωτάσθε κ. Υπουργέ:

 

1)Πότε επιτέλους θα λύσετε το θέμα που έχει προκύψει από τις άστοχες ενέργειες της Κυβέρνησης;

2)Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε άμεσα να προβείτε προκειμένου να αποκατασταθεί η διαδικασία διενέργειας εξετάσεων για την απόκτηση άδειας οδήγησης;

 

Ο ερωτών Βουλευτής

 

Βασίλης Κεγκέρογλου

 

Τροπολογία στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής που συζητείται σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής κατέθεσαν οι βουλευτές της Δημοκρατικής Συμπαράταξης κ.κ. Βασίλης Κεγκέρογλου, Χαρά Κεφαλίδου, Μιχάλης Τζελέπης και Γιάννης Μανιάτης. Η Τροπολογία προτείνεται  για να αντιμετωπιστούν  άμεσα προβλήματα όπως, η μη διενέργεια των εξετάσεων των υποψηφίων οδηγών, καθώς και  η μη διενέργεια εκτιμήσεων από τους υπαλλήλους του ΕΛΓΑ για ζημιές στην παραγωγή.

 

Επισυνάπτεται το κείμενο της Τροπολογίας :

 

 

 

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ –  ΠΡΟΣΘΗΚΗ

Στο σχέδιο νόμου: «Κύρωση του Μνημονίου Κατανόησης μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, σχετικά με τη Συνεργασία στον τομέα των Θαλασσίων Υποθέσεων».

 

Θέμα: «α. Αμοιβή υπαλλήλων που συμμετέχουν στην οργάνωση και τη διεξαγωγή εξετάσεων υποψηφίων οδηγών κλπ και β. θέματα προσωπικού του ΕΛΓΑ, οδοιπορικά εκτιμητών ζημιών κλπ».

 

 

ΕΙΣΗΓΗΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

  1. Με την πρώτη παράγραφο του νέου άρθρου ρυθμίζεται το ζήτημα της αμοιβής των συμμετεχόντων στην οργάνωση, διεξαγωγή, υποστήριξη, έλεγχο και εποπτεία των δοκιμασιών προσόντων και συμπεριφοράς υποψηφίων οδηγών και οδηγών, καθώς και των συμμετεχόντων στις Δευτεροβάθμιες Ιατρικές Επιτροπές (Δ.Ι.Ε.) που συγκροτούνται από τις Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειακών Ενοτήτων της χώρας. Συγκεκριμένα δίνεται εξουσιοδότηση ώστε με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, που θα εκδοθεί έως την 31η Μαΐου 2016, να καθοριστεί μηνιαία αποζημίωση των εμπλεκομένων για το έργο τους που πραγματοποιείται μετά τη λήξη του κανονικού ωραρίου εργασίας των Υπηρεσιών και εκτός του χρόνου που καλύπτεται από υπερωριακή απασχόληση. Παράλληλα και για την απρόσκοπτη συνέχιση της παροχής του εν λόγω έργου, προβλέπεται η συνέχιση καταβολής της αποζημίωσης, από την έναρξη εφαρμογής του ν.4354/2015, όπως ίσχυε κατά τον τελευταίο μήνα προ της έναρξης εφαρμογής του παραπάνω νόμου, έως την έκδοση της νέας υπουργικής απόφασης.

Με τη διάταξη αυτής της παραγράφου δεν προκαλείται δαπάνη στον κρατικό προϋπολογισμό καθώς κάθε εξεταζόμενος υποψήφιος οδηγός ή οδηγός καταθέτει παράβολο ύψους 10 ευρώ από το οποίο καταβάλλονται οι αμοιβές των ανωτέρω υπαλλήλων.

  1. Με την προτεινόμενη διάταξη ρυθμίζονται θέματα που αφορούν τον Οργανισμό Ελληνικών Γεωργικών Ασφαλίσεων (ΕΛ.Γ.Α.) ο οποίος είναι νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου κοινής ωφέλειας και ανήκει εξ’ ολοκλήρου στο Δημόσιο.

Με την παρ. 1 του προτεινόμενου άρθρου, ρυθμίζονται οι μετακινήσεις του προσωπικού του ΕΛ.Γ.Α. Οι μετακινήσεις του προσωπικού του ΕΛ.Γ.Α. έχουν σκοπό τη διενέργεια πραγματογνωμοσυνών – εκτιμήσεων για ζημιές στη φυτική παραγωγή και στο ζωικό κεφάλαιο της χώρας. Όπως προκύπτει από τα στατιστικά στοιχεία, το γεωτεχνικό προσωπικό του ΕΛ.Γ.Α. διενεργεί ετησίως κατά μέσο όρο 400.000 εξατομικευμένες εκτιμήσεις. Για την αντιμετώπιση των δαπανών που προξενούνται λόγω αυτών των μετακινήσεων, έχει θεσπιστεί από την ίδρυσή του ΕΛ.Γ.Α. η καταβολή τέλους εκτίμησης σε περίπτωση που κάποιος παραγωγός υποβάλλει δήλωση ζημιάς. Η θέσπιση της καταβολής τελών για την εκτίμηση των ζημιών είχε δύο στόχους, οι οποίοι και επιτεύχθηκαν. Συγκεκριμένα:

α) την κάλυψη των δαπανών που προξενούνται για την πραγματοποίηση των σκοπών του, από τα έσοδα των τελών εκτίμησης. (Με τον τρόπο αυτό δεν επιβαρύνονται τα έσοδα του ΕΛ.Γ.Α. που προέρχονται είτε από τις ασφαλιστικές εισφορές των αγροτών είτε από οποιαδήποτε κρατική επιχορήγηση)

β) την αποτροπή υποβολής άσκοπων δηλώσεων ζημιάς. (Με αυτό τον τρόπο μειώνεται ο αριθμός των δηλώσεων χωρίς ουσιαστικό αντικείμενο και κατά συνέπεια οι άσκοπες μετακινήσεις του προσωπικού).

Η εφαρμογή των προβλεπόμενων στην Υποπαράγραφο Δ9 του ν. 4336/2015 θα δημιουργήσει σοβαρότατα προβλήματα στην λειτουργία του ΕΛ.Γ.Α. και αδυναμία στην επίτευξη των σκοπών του λόγω του έκτακτου και απρόβλεπτου χαρακτήρα των μετακινήσεων του προσωπικού. Λαμβάνοντας υπόψη και το γεγονός ότι το κόστος των δαπανών αυτών καλύπτεται από τα τέλη εκτίμησης, κρίνεται ως απαραίτητη η ένταξή του ΕΛ.Γ.Α. στις εξαιρέσεις που ήδη προβλέπονται στον νόμο. Συγκεκριμένα, στην παράγραφο 2 του άρθρου 2 του ν. 4336/2015 αναφέρεται ρητά ότι εξαιρούνται και δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής οι μετακινήσεις εκτός έδρας του πάσης φύσης προσωπικού που απασχολείται για τις ανάγκες προγραμμάτων ή έργων (ερευνητικών, αναπτυξιακών κλπ) των Ερευνητικών Κέντρων, καθώς και των Ερευνητικών Κέντρων των ΑΕΙ ή ΤΕΙ, που χρηματοδοτούνται αποκλειστικά από την ΕΕ ή από διεθνείς οργανισμούς ή ιδιωτικά κονδύλια, εφόσον η σχετική δαπάνη καλύπτεται από τα προγράμματα ή τα έργα αυτά, για τις ανάγκες των οποίων μετακινούνται. Είναι προφανές ότι στόχος του νομοθέτη είναι η μείωση των δαπανών που βαρύνουν τον τακτικό προϋπολογισμό ή το ΠΔΕ της χώρας.

Στην περίπτωση του ΕΛ.Γ.Α., οι δαπάνες για τις μετακινήσεις όχι μόνο δεν βαρύνουν το κράτος αλλά δεν βαρύνουν ούτε και τις ασφαλιστικές εισφορές των αγροτών, που αποτελούν και το κύριο, αν όχι αποκλειστικό, έσοδο

του ΕΛ.Γ.Α.. Συνεπώς, η ένταξη του ΕΛ.Γ.Α. στις εξαιρέσεις της παραγράφου 2 του άρθρου 2 του ν. 4336/2015, εκτός των περιπτώσεων της παρ. 2 του άρθρου 10 και της παρ. 1 του άρθρου 11, είναι επιβεβλημένη προκειμένου να μπορέσει να ανταποκριθεί στο έργο του.

Με την παρ. 2 του προτεινόμενου άρθρου, ρυθμίζονται οι αποζημιώσεις των ανταποκριτών του ΕΛ.Γ.Α., καθώς και των απασχολούμενων σε όλα τα στάδια της ασφαλιστικής και εκτιμητικής διαδικασίας, των προγραμμάτων της ενεργητικής προστασίας και κρατικών οικονομικών ενισχύσεων γεωτεχνικών, υπαλλήλων ή μη του ΕΛ.Γ.Α., οι οποίοι δικαιούνται, για το έργο που τους ανατίθεται, αποζημίωση ανά πραγματογνωμοσύνη, επιτόπιο έλεγχο, εποπτικό έλεγχο, αξιολόγηση και παραλαβή έργων κλπ, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 5 του άρθρου 24 του ν. 3877/2010, όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 του άρθρου 39 του ν. 4061/2012 και την παρ. 5 του άρθρου 13 του ν. 4351/2015, καθώς και της υπ’ αριθ. 80/14270/31.1.2014 (Β΄327), κατ’ εξουσιοδότηση εκδοθείσας κοινής υπουργικής απόφασης Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

Η δαπάνη που προκαλείται καλύπτεται από τα τέλη εκτίμησης (όμοια με την παράγραφο 1).

 

 

 

 

 

 

 

 

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ –  ΠΡΟΣΘΗΚΗ

Στο σχέδιο νόμου: «Κύρωση του Μνημονίου Κατανόησης μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, σχετικά με τη Συνεργασία στον τομέα των Θαλασσίων Υποθέσεων».

Νέο άρθρο …

  1. Στο τέλος του άρθρου 21 του ν. 4354/2015 (Α΄176), προστίθεται παράγραφος 8, ως εξής:

«8. Ειδικά για τους υπαλλήλους – εξεταστές υποψηφίων οδηγών και οδηγών και τους βοηθούς εξεταστών, που αποδεδειγμένα συμμετέχουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο στην οργάνωση, διεξαγωγή και υποστήριξη των δοκιμασιών προσόντων και συμπεριφοράς υποψηφίων οδηγών και οδηγών, καθώς και τα ελεγκτικά όργανα του έργου της δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς, καθορίζεται μηνιαία αποζημίωση με κοινή απόφαση των Υπουργών  Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, η οποία εκδίδεται το  αργότερο  μέχρι  την 31η.5.2016. Η ανωτέρω αποζημίωση αφορά έργο μετά τη λήξη κανονικού ωραρίου εργασίας των Υπηρεσιών και εκτός του χρόνου που καλύπτεται από υπερωριακή απασχόληση και απαγορεύεται να υπερβαίνει το ανώτατο όριο της κατά μήνα αποζημίωσης που προβλέπεται στην παράγραφο 2. Με όμοια απόφαση που εκδίδεται εντός της προαναφερόμενης προθεσμίας, καθορίζεται η αποζημίωση των συμμετεχόντων στις Δευτεροβάθμιες Ιατρικές Επιτροπές (Δ.Ι.Ε.), που συγκροτούνται από τις Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειακών Ενοτήτων της χώρας, η οποία απαγορεύεται να υπερβαίνει το ανώτατο όριο της κατά μήνα αποζημίωσης που προβλέπεται στην παράγραφο 2. Μέχρι την έκδοση των ως άνω αποφάσεων, οι αποζημιώσεις όλων των ανωτέρω εξακολουθούν να καταβάλλονται στο ύψος που είχαν διαμορφωθεί κατά τον τελευταίο μήνα πριν την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου,  με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 28.»

Στην παράγραφο 2 του άρθρου 2 της Υποπαραγράφου Δ9  του ν. 4336/2015 (Α΄94) προστίθεται εδάφιο ως εξής: «Επίσης, εξαιρούνται και δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος νόμου οι μετακινήσεις του πάσης φύσης προσωπικού του ΕΛΓΑ.».

  1. Στο άρθρο 33 του ν. 4354/2015 (Α΄176) προστίθεται περίπτωση θ΄ ως εξής: «θ. Της παρ.5 του άρθρου 24 του ν. 3877/2010, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει σήμερα και η κατ’ εξουσιοδότηση αυτής εκδοθείσα κοινή υπουργική απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (80/14270/31.1.2014, Β 327) και των παραγράφων 14 και 2 των αριθμ. 176579/8-11-2011 και 176578/8-11-2011 κοινών  υπουργικών αποφάσεων των Υπουργών Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, αντίστοιχα (ΦΕΚ 2691/Β/11-11-2011)».

Οι προτείνοντες Βουλευτές

Βασίλης Κεγκέρογλου

Χαρά Κεφαλίδου

Μιχάλης Τζελέπης

Γιάννης Μανιάτης