Το 2020 θα είναι έτοιμος ο Κάθετος Άξονας Ξάνθη – Ρουντοζέμ- Φιλιπούπολη

Όπως  μας λένε οι ειδικοί, το έργο θα είναι έτοιμο το 2020 όταν η περιοχή μας δυστυχώς με τους αρνητικούς ρυθμούς ανάπτυξης που παρουσιάζει, κανείς δεν ξέρει αν τότε, το χρειάζεται.

Ένα έργο που δημιουργήθηκε από την αντίδραση και τον πολιτικό «καυγά» του αείμνηστου Γ. Παυλίδη με τον Φ. Καραλίδη και τους τότε ισχυρούς άνδρες του ΠΑΣΟΚ Ξυνίδη, Τσαρτσάρα που ήθελαν να την «μπούνε» στον Παυλίδη γιατί ξεκίνησε τον δρόμο για τον Άγιο Κωνσταντίνο.

Δυστυχώς για τους τότε ισχυρούς άνδρες ο Γ. Παυλίδης όταν λάμβανε μία απόφαση απλά την εκτελούσε και δεν έπαιζε τις «κουμπάρες».

Από εκείνη την περίοδο λέγαμε ότι κακώς βάζουνε μπροστά το πολιτικό τους πείσμα σε βάρος της κοινωνίας της Ξάνθης.

Θα μπορούσε κάλλιστα η μελέτη να είχε γίνει πάνω στην δίοδο του Αγίου Κωνσταντίνου όπου το κόστος κατασκευής της δεν θα ήταν τόσο μεγάλο.

Μία καλή διαπλάτυνση, σύμφωνα με τις ελλιπείς  δικές μας τεχνικές γνώσεις  και ο ήδη περπατημένος δρόμος του Αγίου Κωνσταντίνου θα μπορούσε να γίνει ένας σωστός και ασφαλείς κάθετος άξονας.

Η λογική ότι οι Βούλγαροι από την δική τους πλευρά των συνόρων ήδη είχαν ετοιμάσει έναν μεγάλο δρόμο που ενώνει μέσω του Δημαρίου  το Ρουντουζέμ με την Φιλιππούπολη είναι ένα καλό επιχείρημα αλλά θα έπρεπε να ληφθεί πάντοτε κατά την δική μας άποψη  το κόστος σε χρόνο και χρήμα.

Αν  επιλεγόταν η διαδρομή του Αγίου Κωνσταντίνου, ίσως το έργο να ήταν πολύ νωρίτερα έτοιμο.

Τέλος καλό όλα καλά;

Α.Π.

5e347dd338f77b1ecba201616382e0f9_l

Ακολουθούν τα στοιχεία του έργου.

Στο ΕΣΠΑ 2014-2020 εντάχθηκε το πρώτο τμήμα του κάθετου άξονα της Εγνατίας Οδού Ξάνθη-Εχίνος-ΕλληνοΒουλγαρικά Σύνορα: “Δημάριο -Σύνορα (χ.θ. 8+172- χ.θ.16+147) – Κατασκευή του υποτμήματος από χ.θ. 9+660 έως χ.θ.12+820». Πρόκειται για ένα έργο με μήκος 3,16χλμ που περιλαμβάνει και την κατασκευή της Σήραγγας Συήνης.

Το έργο έχει κόστος 18.627.600 ευρώ και αναμένεται να δημοπρατηθεί το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα τραβώντας το ενδιαφέρον των τεχνικών εταιρειών της χώρας. Φορέας Υλοποίησης του έργου είναι η Εγνατία Οδός Α.Ε.

Η ολοκλήρωση του έργου εκτιμάται μέχρι το τέλος του 2020 ενώ στο έργο περιλαμβάνονται και οι απαραίτητες απαλλοτριώσεις. Το έργο έχει ενταχθεί στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ 2014-2020.

Ο κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού, Ξάνθη–Εχίνος –Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα, είναι συνολικού μήκους 49χλμ. και ανήκει στο Διευρωπαϊκό Οδικό Δίκτυο.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Το φυσικό αντικείμενο του έργου αφορά στην κατασκευή του υποτμήματος, μήκους 3,16 χλμ.( χ.θ. 9+660 έως χ.θ. 12+820), του τμήματος Δημάριο-Ελληνοβουλγαρικά σύνορα, συνολικού μήκους 8 χλμ. (από χ.θ. 8+172 έως χ.θ. 16+147).

Η κατασκευή του τμήματος Δημάριο – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα με διατομή 7,5μ / 10,5μ εκπληρώνει του στόχους της Διακρατικής Συμφωνίας μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας για την υλοποίηση του διασυνοριακού άξονα Ξάνθη – Εχίνος – Rudozem – Plovdiv.

Στο φυσικό αντικείμενο του παρόντος έργου επίσης περιλαμβάνεται η κατασκευή τεσσάρων γεφυρών και της μονής αμφίδρομης) σήραγγας Συήνης.

Στο έργο επίσης περιλαμβάνονται οι απαραίτητες δαπάνες για απαλλοτριώσεις, μετατοπίσεις δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας (ΟΚΩ), καθώς και δαπάνες διαχείρισης και επίβλεψης.