ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ

ΞΑΝΘΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΘΕΩΡΙΟΥ

κ.κ. Π Α Ν Τ Ε Λ Ε Η Μ Ο Ν Ο Σ

 

 

Πέμπτη 08-12-2016            Μέγας Ἑσπερινός εἰς τόν πανηγυρίζοντα Ἱερό

ΩΡΑ: 16:00-18:00                          Ναό Ἁγίας Ἄννης Καλλιθέας.

 

Παρασκευή 09-12-2016        Θεία Λειτουργία εἰς τόν πανηγυρίζοντα Ἱερό

ΩΡΑ: 07:00-10:30                     Ναό Ἁγίας Ἄννης Καλλιθέας.

 

Κυριακή 11-12-2016             Θεία Λειτουργία εἰς τόν Ἱερό Ναό Ἁγίου

ΩΡΑ: 07:00-10:30                        Ἐλευθερίου Ξάνθης.

 

ΩΡΑ: 16:00-18:00                           Μέγας Ἑσπερινός εἰς τόν πανηγυρίζοντα Ἱερό

                                               Ναό Ἁγίου Σπυρίδωνος Κοσμητῆς.

 

Δευτέρα 12-12-2016                Θεία Λειτουργία εἰς τόν πανηγυρίζοντα Ἱερό        ΩΡΑ: 07:00-10:30                         Ναό Ἁγίου Σπυρίδωνος Κοσμητῆς.

 

Τετάρτη 14-12-2016             Μέγας Ἑσπερινός εἰς τόν πανηγυρίζοντα Ἱερό

ΩΡΑ: 18:00-20:00                       Ναό Ἁγίου Ἐλευθερίου Ξάνθης.

 

Πέμπτη 15-12-2016              Θεία Λειτουργία εἰς τόν πανηγυρίζοντα Ἱερό

ΩΡΑ: 07:00-10:30                        Ναό Ἁγίου Ἐλευθερίου Ξάνθης.

ΤΟ  ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ 

 «Η ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ»

Στη διάρκεια ενός συμποσίου, μετά την αναφώνηση κάποιου συνδετημόνος πως είναι «μακάριος εκείνος που θα καθίσει στο τραπέζι της βασιλείας του Θεού», ο Κύριος διηγήθηκε τη σημερινή παραβολή, για να φωτίσει ορισμένες πλευρές του μεγάλου αυτού θέματος. Με την εικόνα του «μεγάλου δείπνου» που χρησιμοποιεί, ο Κύριος δείχνει αποκαλυπτικά ότι το κάλεσμα στη «βασιλεία του Θεού» είναι μια πρόσκληση σε χαρούμενη γιορτή.

Πρόσκληση σε ευφροσύνη, και αυτή τη χαρά αρνείται όποιος περιφρονεί το κάλεσμα. Στην εποχή του Χριστού το πιο ζωντανό σύμβολο της χαράς ήταν τα συμπόσια. Γι’ αυτό ο Κύριος προβάλλει σαν σύμβολο της βασιλείας Του το δείπνο. Μια ανάλογη ευφροσύνη, αλλά με απίστευτα ευρύτερες και βαθύτερες διαστάσεις, περιμένει όποιον αποδέχεται την πρόσκληση του Χριστού και ευσυνείδητα εντάσσεται στην Εκκλησία Του, που είναι η εικών και το σύμβολο της βασιλείας Του. Αυτή η αγαλλίαση θα φτάσει στο κορύφωμα και την πληρότητά της στο δείπνο το μέγα, στο εσπέρας του κόσμου, μετά τη δύση της εδώ ζωής μας, όταν θα παρακαθίσουμε και θα συνομιλήσουμε πρόσωπο προς πρόσωπο με τον Κύριο του παντός.

Ο Θεός δε μας στέλνει σε κάποιο επίμοχθο καθήκον, σε μια αγγαρεία, δε ζητεί εκδούλευση. Σε χαρούμενο πανηγύρι μας προσκαλεί. Διότι δεν υπάρχει μεγαλύτερη χαρά από το να βρίσκεσαι κοντά Του, από το να ζεις το πλήρωμα της αγάπης, να απολαμβάνεις το άπειρο κάλλος Του, να λάμπεις μαζί Του στο ανέσπερο φως. Βέβαια για πολλούς, που τους λείπουν οι ανάλογες πνευματικές κεραίες, αυτά τα μηνύματα εμφανίζονται εντελώς ανύπαρκτα η ακατανόητα. Χρειάζεται σωστή προετοιμασία, αλλαγή νου, μαθητεία, άσκηση, για να μπορούμε να αναπνέουμε την ατμόσφαιρα της αγάπης Του.

Την ευκαιρία να προσεγγίσουμε κάτι από τη μεγάλη αυτή ευφροσύνη την έχουμε ήδη κι όσο βρισκόμαστε σ’ αυτήν εδώ τη γη. Γιατί εδώ τελείται, από την εποχή του Μυστικού Δείπνου, ένα θείο δείπνο. Το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας.

Οι προσκεκλημένοι της παραβολής στο ευγενικό κάλεσμα που τους γίνεται απαντούν με ένα τρόπο απροσδόκητο. «Αγρόν ηγόρασα και έχω ανάγκη εξελθείν και ιδείν αυτόν».  «Ζεύγη βοών ηγόρασα πέντε και πορεύομαι δοκιμάσαι αυτά». Ο τρίτος «γυναίκα νημφεύθηκα και δια τούτο ου δύναμαι ελθείν». Στο τελευταίο τμήμα της παραβολής ο οικοδεσπότης δίνει εντολή στον υπηρέτη του να οδηγήσει στο δείπνο τους κατατρεγμένους του κόσμου, τους πτωχούς και αναπήρους και χωλούς και τυφλούς. Τον στέλνει να οδηγήσει στο αρχοντικό του αυτούς που δεν περιμένουν μια τέτοια τιμή. Έτσι η παραβολή δείχνει ότι η πρόσκληση του Θεού στη βασιλεία Του παραμένει κατ’  εξοχήν πρόσκληση χάριτος.

ΕΚ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ