Γιατί οι πολίτες αδυνατούν να πληρώσουν τα πρόστιμα;

Γράφει ο ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΥΛΙΚΙΑΝΟΣ

Ακούσαμε όλοι την κυβέρνηση,  ελέω προεκλογικής περιόδου, σε λογικές αείμνηστου «Τσοβόλα δώστα όλα», αλλά αείμνηστου Ανδρέα Παπανδρέου, να διατυμπανίζει ότι θα μειώσει τα πρόστιμα εκτός από ορισμένες περιπτώσεις στο μισό με την παιδαριώδη δικαιολογία ότι οι πολίτες αδυνατούν να τα πληρώσουν.

Σαφώς και η κυβέρνηση ξεχνά ποιος είναι η αιτία που οι Έλληνες αδυνατούν να πληρώσουν τα πρόστιμα τους όπου κατά κοινή ομολογία είναι το τελευταίο που ενδιαφέρει τον Έλληνα Πολίτη αυτήν την περίοδο με δεδομένο ότι ο ένας στους τέσσερις είτε είναι άνεργος, είτε κακώς αμειβόμενος ή μη αμειβόμενος.

Άρα ο πολίτης, αν θα πληρώσει το πρόστιμο ή όχι, έρμαιο της εισπρακτικής πολιτικής της Κυβέρνησης,  μικρή σημασία έχει.

Για αυτόν και μόνον τον λόγο η κυβέρνηση το θέμα αυτοκίνητο, μηχανή κίνηση και ασφάλεια θα πρέπει να  δει συνολικά το θέμα και να αφήσει στην άκρη τον λαϊκισμό αν όντως ενδιαφέρετε για την ασφάλεια τον πολιτών.

Αν μελετήσει τα στοιχεία θα καταλάβει ότι το θέμα δεν προσφέρεται για λαϊκισμό.

Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία του ΠΟΥ το 2015, περίπου 1,2 εκατ. άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους σε τροχαία ατυχήματα ετησίως, και μάλιστα τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν τη βασική αιτία θανάτου στις ηλικίες 15-29 ετών. Επιπλέον, σε οικονομικούς όρους, τα τροχαία ατυχήματα έχουν ένα κόστος που εκτιμάται περίπου ίσο με το 3% του παγκόσμιου ΑΕΠ. 

Για να γίνει αντιληπτή η κρισιμότητα του εν λόγω ζητήματος για τη χώρα μας, πρέπει να κοιτάξουμε τα αποκαρδιωτικά στοιχεία αναφορικά με τα τροχαία ατυχήματα. Στην Ελλάδα κάθε μέρα χάνουμε έναν νέο άνθρωπο σε τροχαίο!

Αναλυτικότερα, τα στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας δείχνουν ότι, για το έτος 2015, σε σύνολο 789 θανατηφόρων ατυχημάτων τα 365 αφορούσαν σε νέους ανθρώπους ηλικίας 18-45 ετών. Οι ελαφρά τραυματισμένοι έφτασαν τους 12.872 και οι βαριά με πιθανά χρόνια προβλήματα υγείας τους 1.068. Κατά την περίοδο των φετινών εορτών, από τις 19 Δεκεμβρίου 2016 έως τις 9 Ιανουαρίου 2017 καταγράφηκαν σε όλη την επικράτεια 38 θανατηφόρα, 44 βαριά και 588 ελαφρά τροχαία. Ο φόρος αίματος στην άσφαλτο ήταν μικρότερος σε σχέση με πέρυσι όπου για την ίδια περίοδο 56 συμπολίτες μας έχασαν τη ζωή τους, 57 τραυματίστηκαν βαριά  και  823 ελαφρά.

 

Σύμφωνα λοιπόν, με τα στοιχεία οι θάνατοι συνεπεία τροχαίου ατυχήματος ανά έτος φθάνουν κατά μέσο όρο τους 2.500, ενώ οι σοβαρά και ελαφρά τραυματίες αγγίζουν τους 30.000. Με απλά λόγια κάθε χρόνο αφανίζεται μία κωμόπολη από τη χώρα μας, ενώ μία επαρχιακή πόλη χρήζει νοσηλείας. Ατυχήματα που αποτελούν ανοικτή πληγή για τη χώρα, καθώς ως επί το πλείστον πρόκειται για νέους ανθρώπους επιδεινώνοντας την άσχημη δημογραφική μας κατάσταση.

Στην πραγματικότητα, αποδεικνύεται ότι ζητήματα που αφορούν την οδική ασφάλεια και συμπεριφορά θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με μεγάλη προσοχή και με στοχευμένα μέτρα και όχι με ημίμετρα που υποθηκεύουν το μέλλον της χώρας για χάρη εσόδων.  Αντί  η Κυβέρνηση να μειώνει τα πρόστιμα αντιμετωπίζοντας την οδική ασφάλεια των πολιτών, ως μία ακόμα πηγή εσόδων, καλό θα ήταν να προσχωρήσει στην εκπόνηση ενός συνολικού σχεδίου πρόληψης και αποτροπής των τροχαίων παραβάσεων. Οδική ασφάλεια σημαίνει κυκλοφοριακή αγωγή, άρτια οδική υποδομή, σωστή συντήρηση, και έλεγχος με στόχο τη συμμόρφωση και όχι το 50ευρω!»

 

Με την κοινοβουλευτική παρέμβαση της ΝΔ τίθενται τα ακόλουθα ερωτήματα:

 

«1. Σε ποιες ενέργειες δεσμεύεται να προχωρήσει η Κυβέρνηση για την ουσιαστική αντιμετώπιση του προβλήματος των τροχαίων ατυχημάτων και τη καλύτερη εφαρμογή του ΚΟΚ;

2.Ποιος ο σχεδιασμός της Κυβέρνησης για την ενίσχυση της κυκλοφοριακής αγωγής και με ποια μέσα;»