«Επικοινωνιακή απάτη», με στόχο να κερδίσει η Κυβέρνηση πολιτικό χρόνο, χαρακτηρίζει έμπειρη συνδικαλιστική πηγή στο χώρο των εργαζομένων Ο.Τ.Α. α’ Βαθμού, μιλώντας στο epoli.gr, την εξαγγελία του Υπουργού Επικρατείας, κ. Χριστόφορου Βερναρδάκη, για επίλυση του θέματος τής μη παράτασης συμβάσεων εργαζομένων στην Καθαριότητα Δήμων, αλλά και της άρνησης του Ελεγκτικού Συνεδρίου να εγκρίνει σχετικά εντάλματα πληρωμής συμβασιούχων, με την τελική μονιμοποίησής τους μέσω διαδικασιών ΑΣΕΠ, υπενθυμίζοντας την ύπαρξη αντίστοιχου, παλαιότερου Νόμου (Ν.3051/2002), «που στην ουσία ουδέποτε εφαρμόστηκε», όπως παρατηρεί.
«Πρόκειται για επικοινωνιακή απάτη, που στόχο έχει να κερδίσει η Κυβέρνηση πολιτικό χρόνο, γιατί είναι αδύνατο να υλοποιήσει όσα έχει δεσμευτεί στην Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. και τους εργαζομένους (σ.σ. μη απόλυση συμβασιούχων).
Υπάρχει παλαιότερη, αντίστοιχη διάταξη, του τότε Υπουργού Εσωτερικών, Κώστα Σκανδαλίδη, το 2002, η οποία δημιουργήθηκε, προκειμένου να λυθεί το θέμα των συμβασιούχων Καθαριότητας του Δήμου Αθηναίων, που είχε ως αποτέλεσμα μεγάλες απεργιακές κινητοποιήσεις, και έδινε επιπλέον μοριοδότηση στους εν λόγω συμβασιούχους, σε μελλοντικούς διαγωνισμούς. Αποτέλεσμα; Μόνο δέκα εξ αυτών, περίπου, να καταφέρουν να μονιμοποιηθούν, αφού άλλοι υποψήφιοι είχαν περισσότερα κοινωνικά κριτήρια (π.χ. χρόνο ανεργίας, αριθμό τέκνων κ.λπ.)!
Πρόκειται λοιπόν για ξεκάθαρο εμπαιγμό χιλιάδων εργαζομένων, που για ένα κομμάτι ψωμί, όπως στις περιπτώσεις των εργαζομένων στην Καθαριότητα Δήμων, δίνουν την ίδια τους τη ζωή!», επισημαίνει.
Επιπλέον, όπως παρατηρεί το epoli.gr, δεν πρέπει να διαφύγουν της ανάλυσης τα εξής,
- Το χρονοβόρο των διαδικασιών ΑΣΕΠ και η καθυστέρηση υλοποίησης των προσλήψεων επιτυχόντων διαγωνισμών αυτού (Μόλις πριν λίγους μήνες έγινε η πρόσληψη επιτυχόντων του ΑΣΕΠ του 2008 και μάλιστα με πρωτοβουλία του Υπ. Επικρατείας κ. Χριστόφορου Βερναρδάκη!).
- Σε ανάλογες περιπτώσεις (επιπλέον μοριοδότηση ή αποκλεισμό κατηγοριών υποψηφίων) πρόσληψης μέσω ΑΣΕΠ, προσφυγές στη Δικαιοσύνη οδήγησαν στην κρίση ως «αντισυνταγματικών» τέτοιων προβλέψεων.
- Τα κριτήρια πρόσληψης μόνιμου προσωπικού μέσω ΑΣΕΠ και ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου μέσω της ίδιας διαδικασίας είναι διαφορετικά (π.χ. όριο ηλικίας – ο εργαζόμενος στην Καθαριότητα έχει όριο ηλικίας πρόσληψης τα 45 έτη).
Όλα αυτά κρίνουν ως μη… εύκολη, όχι τη νομοθετική υλοποίηση της εξαγγελίας του Υπουργού Επικρατείας, αλλά κυριότερα την εφαρμογή της…
Η υπόθεση – Ν.3051/2002
Με το Νόμο 3051/2002 «Συνταγματικά κατοχυρωμένες ανεξάρτητες αρχές, τροποποίηση και συμπλήρωση του συστήματος προσλήψεων στο δημόσιο τομέα και συναφείς ρυθμίσεις», και αντίστοιχο Άρθρο αυτού, ο τότε Υπουργός Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης & Αποκέντρωσης, Κώστας Σκανδαλίδης, επιχείρησε να δώσει λύση στο θέμα που είχε προκύψει το 2002 στο Δήμο Αθηναίων, με τη μη παράταση συμβασιούχων Καθαριότητας από την τότε Δημοτική Αρχή (Ντόρα Μπακογιάννη), που είχε ως αποτέλεσμα μεγάλες απεργιακές κινητοποιήσεις στην Πρωτεύουσα, με τη μέθοδο της “έξτρα” μοριοδότησης των εν λόγω συμβασιούχων σε μελλοντικούς διαγωνισμούς.
Όμως στην ουσία του Νόμου – όπως παρατηρεί στο epoli.gr η ίδια πηγή – αυτός ουδέποτε εφαρμόστηκε στο σύνολο των συμβασιούχων, αφού κατά την προκήρυξη σχετικού διαγωνισμού, υπήρξαν υποψήφιοι με υψηλότερη βαθμολογία στα κριτήρια επιλογής, με αποτέλεσμα ελάχιστοι συμβασιούχοι του Δήμου Αθηναίων να μονιμοποιηθούν!