Απόντες οι ΕΠΑΘίτες από την ημερίδα για την μειονοτική εκπαίδευση.
ΤΙ ΛΕΝΕ ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΑ; ΓΙΑΤΙ «ΠΑΙΖΟΥΝ» ΤΙΣ «ΚΟΥΜΠΑΡΕΣ»;
Γράφει ο Αλέξανδρος Παυλικιάνος
Με βάση την ανακοίνωση του διδασκαλικού συλλόγου και της ΔΑΚΕ, βγαίνει το συμπέρασμα ότι πολλές φορές οι μειονοτικοί σε τοποθετήσεις τους, μιλάνε για δύο κοινότητες, μια μειονοτική και μία πλειονοτική.
Αυτό σημαίνει απόλυτος διαχωρισμός και γίνεται σκόπιμα γιατί η κοινότητα είναι ανεξάρτητη, επομένως αυτοδιοικούμενη. Βλέπε ψευδομουφτή, συλλόγους, βλέπε Κύπρο κλπ.
Η προσπάθεια που έκαναν για τα νηπιαγωγεία, προφανώς έγινε για να περισώσουν τους μειονοτικούς βουλευτές και που το σχέδιο ήταν να υπάρξει παντού ο όρος τουρκικό. Όπως φαίνεται, μετά τις έντονες αντιδράσεις, προς το παρόν σταματά.
Όπως δηλώνει η εκπαιδευτική κοινότητα της Ξάνθης και της Κομοτηνής, είναι αποφασισμένοι, να μην το αφήσουν γίνει και θα το αποτρέψουν πάση θυσία.
Δυστυχώς, όμως, τα κόμματα, όλα, προσπαθούν να κρατήσουν τις ισορροπίες, λόγω ψήφων και δεν παίρνουν καθαρή θέση.
Αυτοί που θέλουν τα δίγλωσσα νηπιαγωγεία είναι ελάχιστοι.
Οι περισσότεροι μειονοτικοί γονείς, δεν ενδιαφέρονται για τα δίγλωσσα νηπιαγωγεία. Ενδιαφέρονται να μάθουν καλά ελληνικά παιδιά τους και είναι λογικό.
Τα παιδιά της μειονότητας, ως αυριανοί Έλληνες πολίτες, θα δραστηριοποιηθούν επαγγελματικά και θα κάνουν τις οικογένειες τους στην Ελλάδα, την Χώρα τους και εδώ θα προκόψουν. Πολύ περισσότερο μάλιστα, όταν βλέπουν ότι στην διπλανή Τουρκία, ο Ταγίπ Ρετζέπ Ερντογάν, ολισθαίνει σε μία ιδιότυπη διακυβέρνηση των άκρων.
Ποιος γονιός που έχει ζήσει στην δημοκρατία της Ελλάδος, την συγκεκριμένη στιγμή θα προτιμήσει το παιδί του να μάθει μία γλώσσα, έστω και την μητρική του, για να ζήσει, να προκόψει σε ένα καθεστώς ολοκληρωτισμού; Χωρίς το δικαίωμα λόγου; Χωρίς την ατομική του ελευθερία;
Σαφώς και η συμπεριφορά των κομμάτων είναι κατακριτέα για την στάση τους. Μόνο η Κεντρική ΔΑΚΕ πήρε σαφή θέση κατά της πρότασης και αυτό οφείλεται στην τοπική ΔΑΚΕ της Ξάνθης και της Κομοτηνής.
Όπως μας ενημερώνει τοπικό στέλεχος της ΔΑΚΕ Ξάνθης, όταν βρέθηκε σε δημοσιογραφικό πάνελ, παρουσία βουλευτών, αναφέρει ότι του προξένησε μεγάλη εντύπωση η θέση του τομεάρχη της ΝΔ που ήταν ναι μεν, αλλά…
Όπως αποκαλύπτει το συνδικαλιστικό στέλεχος της ΔΑΚΕ Ξάνθης, σχετικά με το ποια γλώσσα θα διδάσκεται, αυτό θα γινόταν με υπεύθυνη δήλωση των γονέων. Επομένως, ο φόβος ήταν η γενίκευση της τουρκικής γλώσσας λόγω των απειλών, εκβιασμών και αφόρητων πιέσεων από την πλευρά του Προξενείου, μέσω τον ακραίων υποστηρικτών του, που με το αζημίωτο βέβαια, θα υποχρέωναν τους γονείς να επιλέξουν την Τουρκική Γλώσσα με τους τρόπους που προαναφέρθηκαν. Δηλαδή εκβιασμό, απειλές και χρηματισμό-βλέπε την ιστορία της μαντίλας- . «Εμείς», όπως αναφέρει ο συνδικαλιστής της ΔΑΚΕ Ξάνθης, «είμαστε πάντως, παρά πόδας και έχουμε σχεδιάσει τις κινήσεις μας σε περίπτωση που επανέλθει. Τώρα το ΙΕΠ, λέει ότι είναι θέμα υπουργείου, το δε υπουργείο πετάει το μπαλάκι στις περιφερειακές διευθύνσεις». Όπως ανέφερε ο συνδικαλιστής των εκπαιδευτικών και επί ΝΔ επιχειρήθηκε αυτό με την πρόσληψη επιτόπιου συνεργάτη ως βοηθητικό προσωπικό, όχι απαραίτητα απόφοιτο πανεπιστημίου»,
Η ουσία του πράγματος είναι ότι με αυτήν την στιχομυθία που είχαμε με τον συνδικαλιστή της ΔΑΚΕ, επιβεβαιώνετε ότι τα κόμματα εξουσίας, διαχρονικά μαζί και αυτό της Κυβέρνησης, λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο, ελέω συγκέντρωσης μειονοτικών ψήφων.
Στην ουσία κάνουν το χατίρι του προξενείου.
Όπως πληροφορηθήκαμε μέσα στο Μάιο, ο Διδασκαλικός σύλλογος, θα διοργανώσει μια ημερίδα για τη μειονοτική εκπαίδευση. Μάλιστα ζητήθηκε από το σύλλογο ΕΠΑΘΙΤΩΝ να συμμετέχουν και αρνήθηκαν, προφανώς λόγω του θέματος των νηπιαγωγείων.
Επίσης είναι άξιο να αναρωτηθεί κανείς, γιατί οι ΕΠΑΘίτες στις αρχές Φεβρουαρίου έστειλαν έγγραφο στον υπουργό που ζητούσαν δίγλωσσα νηπιαγωγεία και όταν ανακοινώθηκε το πρόγραμμα στη μητρική γλώσσα, σώπασαν όπως και ο Ζεϊμπέκ;
Όπως επίσης είναι βέβαιο ότι με τη μεθόδευση θα γενικεύονταν η τουρκική και στη συνέχεια θα ζητούσαν νέο τύπου νηπιαγωγεία με δύο προγράμματα τουρκόφωνο και ελληνόφωνο κάτι που το ζητάνε από το 2002 καθώς και 4 μειονοτικά γυμνάσια και λύκεια όπου η εποπτεία θα ανήκει στη μειονότητα.