Πρωτοφανές κομφούζιο με την έκδοση αποτελεσμάτων των μουσουλμανοπαίδων της Θράκης, με πρωταγωνιστή το Υπουργείο Παιδείας, κυριαρχεί το τελευταίο διήμερο στα γυμνάσια της περιοχής.
Συγκεκριμένα, το Προεδρικό Διάταγμα 126/2016 καθορίζει (για όλους τους μαθητές ανεξαρτήτου θρησκεύματος) ότι:
4. α. Ο μαθητής κρίνεται άξιος προαγωγής ή απόλυσης,
i) όταν έχει σε κάθε μάθημα βαθμό ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δέκα (10) ή
ii) όταν έχει γενικό μέσο όρο βαθμών ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον δεκατρία (13).
β. Αν δεν πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις προαγωγής ή απόλυσης, ο μαθητής παραπέμπεται σε επαναληπτική εξέταση στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι μικρότερος από δέκα (10).
Στις 6/4/17 εστάλη στα σχολεία έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας με θέμα: « Οδηγίες σχετικά με την αξιολόγηση μαθητών Γυμνασίου της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης».
Στο έγγραφο αυτό αναφέρεται ότι :
«Οι μαθητές της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης προάγονται από τάξη σε τάξη και απολύονται από το Γυμνάσιο, εφόσον σε καθένα από τα μαθήματα των Αρχαίων και των Νέων Ελληνικών έχουν βαθμό τουλάχιστον 8, σε κάθε άλλο μάθημα βαθμό τουλάχιστον 10 και γενικό μέσο όρο βαθμολογίας τουλάχιστον 10».
Οι εκπαιδευτικοί των γυμνασίων χτες 12-6-17 κλήθηκαν να βγάλουν αποτελέσματα σύμφωνα με το ανωτέρω έγγραφο. Εκεί ανακάλυψαν έκπληκτοι ότι το σύστημα εξαγωγής αποτελεσμάτων του Υπουργείου Παιδείας MySchool δεν είχε ενημερωθεί για την τελευταία αλλαγή και έβγαζε αποτελέσματα σύμφωνα με το το Π.Δ.126/2016 που αναφέρθηκε παραπάνω, χωρίς να υπολογίζει το νέο έγγραφο. Κανείς υπεύθυνος δεν ανακοίνωνε τίποτα, κανείς δεν ενημέρωσε τα σχολεία, δεν εστάλη καμία διευκρινιστική εγκύκλιος προς τα γυμνάσια ή τις διευθύνσεις εκπαίδευσης, με αποτέλεσμα άλλα σχολεία να εκδώσουν αποτελέσματα με το παλιό σύστημα και άλλα να περιμένουν διευκρινήσεις για το τι θα ισχύσει τελικά. Σήμερα Τρίτη 13-6-17 ανακάλυψαν (πάλι χωρίς ενημέρωση από κανέναν, μόνο ρωτώντας από μόνοι τους ο ένας τον άλλον και τους υπεύθυνους του MySchool) ότι το σύστημα ενημερώθηκε με το νεότερο έγγραφο, κι έτσι, έπρεπε όλοι να εναρμονιστούν με αυτό. Όσοι δεν έβγαλαν αποτελέσματα έπρεπε να τα βγάλουν σήμερα, όσοι έβγαλαν χτες, έπρεπε να τα ξαναϋπολογίσουν από την αρχή. Κι όλα αυτά, ενώ έχει ήδη ξεκινήσει η διαδικασία της ενισχυτικής διδασκαλίας και πολλοί μαθητές δεν ενημερώθηκαν αν παραπέμπονται ή όχι. Κι ενώ τα σχολεία ήταν ήδη σε αναβρασμό, με τις ημερομηνίες να τρέχουν και την υποστηρικτική διδασκαλία των μαθητών που έμειναν ανεξεταστέοι να έχει ήδη ξεκινήσει, έρχεται εντολή (προφορική φυσικά) να μην λάβουν υπόψη τους το νεότερο έγγραφο, γιατί, σύμφωνα με αυτό, κόβονται πολύ περισσότεροι μουσουλμάνοι από ότι με το προηγούμενο σύστημα, αφού τους ζητείται να έχουν ΚΑΙ δέκα σε όλα τα μαθήματα πλην των μαθημάτων της Γλώσσας ΚΑΙ γενικό μέσο όρο βαθμολογίας 10 . Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι αν κάποιος χριστιανός έχει 13,5 μέσο όρο μαθημάτων και 8 στα μαθηματικά περνάει στην επόμενη τάξη. Αν ένας μουσουλμάνος έχει την ίδια βαθμολογία ακριβώς, παραπέμπεται ως μετεξεταστέος!!! Προφανώς κάποιος νομικός εκεί στο Υπουργείο –το οποίο φανταζόμαστε ότι ήθελε να βοηθήσει και όχι να χαντακώσει τους μουσουλμάνους- δεν ήξερε να γράφει νόμους ή δεν κατάλαβε τι έκανε.
Έτσι, ξαναζητήθηκε προφορικά από τα σχολεία να ξαναβγάλουν αποτελέσματα με τον χτεσινό τρόπο!!! Έλα όμως που το σύστημα Myschool δεν προλάβαινε από το πρωί ως το μεσημέρι να ξανα-αλλάξει τρόπο εξαγωγής αποτελεσμάτων!!! Κι έτσι τί τους προτάθηκε; Προφορικά πάντα!!! Προκειμένου να προαχθούν οι μουσουλμάνοι και να μην κοπούν, οι υπεύθυνοι του MySchool στα σχολεία έπρεπε να αποχαρακτηρίσουν τους μουσουλμάνους από μουσουλμάνους, να τους κάνουν χριστιανούς, να κρατήσουν σαν βάση στα μαθήματα της Γλώσσας το 8, να κρατήσουν την απαλλαγή από τα θρησκευτικά σαν μάθημα και να βγει ο μέσος όρος τους όπως των χριστιανών (με άνω του 13 μέσο όρο να περνάνε και να μην παραπέμπονται), και, όταν θα ξαναλειτουργήσει το σύστημα, θα τους ξαναδηλώσουν μουσουλμάνους!!!
Δεν είναι η μοναδική περίπτωση φέτος που το Υπουργείο Παιδείας δείχνει να αγνοεί το νόμο για τους μουσουλμανόπαιδες της Θράκης. Τόσα χρόνια η βάση προαγωγής στα γλωσσικά μαθήματα (Αρχαία Ελληνικά και Νέα Ελληνικά) για αυτούς ήταν το 8. Τη φετινή σχολική χρονιά (2016-2017) ανακοινώθηκε ότι η βάση θα είναι για όλους το 10 για όλα τα μαθήματα. Η διευκρίνιση ότι η βάση τους θα παραμείνει το 8 έφτασε στα σχολεία το Πάσχα, όταν ήδη οι καθηγητές είχαν βαθμολογήσει δύο τετράμηνα.
Φάνηκε ότι οι υπεύθυνοι του Υπουργείου Παιδείας αγνοούν τη νομοθεσία σχετικά με τους μουσουλμάνους μαθητές της Θράκης. Θα έπρεπε το Υπουργείο Παιδείας να ξέρει να διατυπώνει με σαφήνεια τους νόμους και να ενημερώνει έγκαιρα τα σχολεία για τις όποιες αλλαγές.
Αυτή τη στιγμή οι εκπαιδευτικοί και οι μουσουλμάνοι μαθητές των γυμνασίων της Θράκης δεν ξέρουν τι θα γίνει αύριο.