Η Θράκη στη σύγχρονη ιστορία, παρά τις διαχρονικές θυσίες των κατοίκων της, άλλαξε πάντα χέρια όχι με πολέμους, αλλά με υπογραφές. Αυτό καθιστά κρίσιμη και καθοριστική κάθε πολιτική, που αναπτύσσεται από όλες τις πλευρές στην περιοχή και δεν αφήνει περιθώρια στην Ελληνική κυβέρνηση για επιπολαιότητες ή αδιαφορία.
Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι τον τελευταίο καιρό εντείνεται το Τουρκικό ενδιαφέρον για την περιοχή. Πυκνώνουν οι επισκέψεις Τούρκων αξιωματούχων με κορύφωση την επικείμενη του Τούρκου πρωθυπουργού Γιλντιρίμ και εμφανίζεται ένας περίεργος νεοθωμανικός αναθεωρητισμός ακόμα και στη δημόσια ρητορική του Τούρκου προέδρου Τ. Ερντογάν, ο οποίος δε διστάζει σε κάθε ευκαιρία να μιλά για “δημοψήφισμα στη Θράκη…”, για “σύνορα της ψυχής που δεν ταυτίζονται με τα υφιστάμενα σύνορα”, για “κατάργηση της Συνθήκης της Λοζάνης” ή αργότερα για “εφαρμογή της Συνθήκης” δίδοντας της βεβαίως ένα εντελώς διαφορετικό περιεχόμενο από αυτό που ισχύει….
Η εξέλιξη των πραγμάτων διαψεύδει όλους αυτούς τους υπερφίαλους αναλυτές των Αθηνών, που υποστήριζαν ότι θα κοπάσει αυτή η ρητορική μετά το τουρκικό δημοψήφισμα, γιατί γίνεται για λόγους εσωτερικής κατανάλωσης. Η πολιτική αυτή συνεχίζεται συστηματικά σε όλα τα επίπεδα Κύπρος- Αιγαίο – Θράκη, επιδιώκοντας να επεκτείνει συνεχώς και μονομερώς με νέα θέματα την Ατζέντα των Ελληνοτουρκικών διαφορών.
Η τουρκική παρεμβατικότητα στη Θράκη εντείνεται και μετεξελίσσεται κυρίως μετά την εμφάνιση της οικονομικής κρίσης, που είχε ως συνέπεια την εκμετάλλευση την αδιαφορίας, των λαθών ή των παραλείψεων των Ελληνικών κυβερνήσεων στην περιοχή. Η παρεμβατικότητα δε αυτή έχει μέχρι στιγμής καταγραφεί με τους εξής τρόπους:
- Στις Ευρωεκλογές του Ιουνίου 2014 επανεμφανίζεται θεαματικά το Παντουρκιστικό Εθνικιστικό κόμμα του αειμνήστου ανεξάρτητου μειονοτικού βουλευτή Αχμέτ Σαδήκ DEΒ, επιτυγχάνοντας τη εκλογική του κυριαρχία στο Νομό Ροδόπης με 45% και στο Νομό Ξάνθης την πρωτιά με 26%. Εκλέγεται τρίτο κόμμα στην Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας και Θράκης με 12% ελέγχοντας την εκλογική συμπεριφορά της μειονότητας σε ποσοστό άνω του 85%.
- Στις 14 Μαΐου του 2015 (ημέρα ενσωμάτωσης της Θράκης στον εθνικό κορμό, sic) διοργανώνεται από το ίδιο κόμμα στην Κομοτηνή διεθνές συνέδριο του FUEN, δηλαδή της Ευρωκοινοβουλευτικής ομάδας των μειονοτικών κομμάτων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, όπου προσκαλούνται “σλαβόφωνοι Μακεδόνες”, “τσάμηδες”, Μουσουλμάνοι από τη Δωδεκάνησο, Μουσουλμάνοι μετανάστες από Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Διακριτικά παραλείπονται εκπρόσωποι της Ελληνικής και της Αρμενικής μειονότητας από την Τουρκία ή Έλληνες από τη Β. Ήπειρο-Ν. Αλβανία.
- Επιδιώκεται συστηματικά με εργαλείο τη θρησκεία και σε κάποιες περιπτώσεις τη γλώσσα η τουρκοποίηση των άλλων δύο ομάδων της μειονότητας (Πομάκων και Ρομά).
- Πολεμιέται συστηματικά η πρωτοβουλία της Ελληνικής πολιτείας να απελευθερώσει από την εξάρτηση των μαύρων κονδυλίων της γείτονος και όχι μόνο τους ιμάμηδες- ιεροδιδασκάλους της μειονότητας, γιατί επί χρόνια χρησιμοποιούνται από τους ψευτομουφτήδες ως μηχανισμός προπαγάνδας και χειραγώγησης των μουσουλμάνων Ελλήνων πολιτών, διορίζοντας τους στο Υπουργείο Παιδείας με διαφάνεια και αξιοκρατία.
- Γίνεται συνεχής προσπάθεια από την Τουρκία να αναδείξει ως μείζων το ζήτημα εκλογής Μουφτήδων στη Θράκη, στην προσπάθεια της να δημιουργήσει μια νέα πολιτικοθρησκευτική ηγεσία, όταν είναι γνωστό ότι σε όλες τις μουσουλμανικές χώρες οι μουφτήδες διορίζονται(ακόμα και στη Τουρκία) και ότι στην Ελλάδα ο Μουφτής είναι Δημόσια Αρχή, διότι είναι και δικαστής οικογενειακού και κληρονομικού δικαίου.
- Πυκνώνουν οι προσπάθειες χειραγωγημένης ή αυθόρμητης οικονομικής διείσδυσης στη Θράκη από επιχειρήσεις ή ιδιώτες που εξαγοράζουν ακίνητα ή επιδιώκουν να αγοράσουν επιχειρήσεις της περιοχής. Επιδιώχθηκε επιτυχώς στον χώρο του βάμβακος ή του φρούτου και ανεπιτυχώς μέχρι στιγμής στο χώρο του καπνού ή της μεταποίησης. Η επιχειρηματική συνεργασία σε ένα ελεύθερο περιβάλλον αμοιβαίας εμπιστοσύνης θα ήταν ίσως πρόοδος, Η χειραγωγημένη όμως επιχειρηματικότητα, όταν εξαρτάται από σκοπιμότητες εξωτερικής πολιτικής και εκλογικής παρεμβατικότητας της γείτονος στη μειονότητα είναι όχι μόνο ανησυχητική αλλά και επικίνδυνη.
- Είναι ξεκάθαρη η προσπάθεια χειραγώγησης της εκλογικής συμπεριφοράς της μειονότητας τόσο από το Γ. Προξενείο Κομοτηνής, όσο και από άλλους χρηματοδοτικούς μηχανισμούς ή δίκτυα, με στόχο το έλεγχο όχι μόνο στην Τοπική Αυτοδιοίκηση αλλά και στην Κοινοβουλευτική Εκπροσώπηση, κάτι που πέτυχε ήδη ο μηχανισμός στις τελευταίες βουλευτικές εκλογές το Σεπτέμβριο του 2015 μετά από πολυετή προσπάθεια. Εκλέχθηκαν 4 μειονοτικοί βουλευτές(3 από τους 153 της κυβερνητικής πλειοψηφίας), ένας στην Ξάνθη και τρεις στην τριεδρική της Ροδόπης. Η εξέλιξη αυτή εφόσον εδραιωθεί καταστρέφει την Δίκαιη και Ισόρροπη εκπροσώπηση Χριστιανών και Μουσουλμάνων, που αποτελεί και το θεμέλιο της Ανοιχτής Δημοκρατικής κοινωνίας, που οικοδομήσαμε τις τελευταίες δεκαετίες στη Θράκη με πολύ κόπο όλοι μαζί.
- Στην κατεύθυνση αυτή της πολιτικής και εκλογικής κυριαρχίας φαίνεται να επιμένει η Τουρκία, έχοντας σα στόχο τη ” Συνδιοίκηση της Θράκης”, πολιτική που αναδεικνύεται ιδιαίτερα έντονα στα χρόνια της κρίσης, την ίδια στιγμή που “Οργανώσεις Τούρκων Δυτικής Θράκης” στη Γερμανία (για να μην υπάγονται στο Ελληνικό δίκαιο), χρηματοδοτούμενες από τη γείτονα, προπαγανδίζουν με ακραίο τρόπο την “Αυτονομία της Θράκης”. Κυκλοφορούν ακόμα και Σημαία της “Ανεξάρτητης Θράκης”.
Η βασική αιτία της μετάβασης από την εποχή της Εμπιστοσύνης και της Συνεργασίας στις διμερείς σχέσεις(2000-2009), στην εποχή της Τουρκικής Παρεμβατικότητας και του Νεοθωμανικού Αναθεωρητισμού δεν είναι μόνο ο φόβος της Τουρκίας για τα ανατολικά σύνορα της και τους Κούρδους και η ανάγκη της να προειδοποιήσει τη Δύση, ότι δεν θα διστάσει να μεταφέρει τη φωτιά από τη Συρία στην αυλή της Ευρώπης, δηλ. στα Βαλκάνια. Είναι και το έδαφος που δίνουν η αδιαφορία και τα λάθη της Ελληνικής πολιτείας στη Θράκη, που οδήγησαν στη δημογραφική απογύμνωση της περιοχής και στην ανατροπή της πληθυσμιακής-εκλογικής ισορροπίας μεταξύ των σύνοικων στοιχείων. Ενδεικτικά αναφέρω:
- Την ακύρωση της προνοιακής πολιτικής των παλιννοστούντων Ποντίων
- Την αποδυνάμωση του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου σε κονδύλια και φοιτητές
- Την οφειλή 270 εκ. Ευρώ στις βιομηχανίες της περιοχής από το 2010 με αποτέλεσμα το κλείσιμο πολλών και την εκτίναξη της ανεργίας
- Το κλείσιμο ή την υπολειτουργία των σχολών Αστυνομίας
- Το πάγωμα των επενδύσεων και της στήριξης του πρωτογενούς τομέα.
- Την αποτυχία σε πολλές περιπτώσεις του σχεδίου Καλλικράτη που κατέστρεψε δυναμικούς ιστορικούς δήμους.
Αυτά και πολλά άλλα κλόνισαν το αίσθημα ασφαλείας, οδήγησαν χιλιάδες νέους στη μετανάστευση και άνοιξαν ορέξεις σε ακραίους κύκλους που παρέμεναν καθηλωμένοι επί χρόνια όσο έβλεπαν την αποφασιστική στάση του Ελληνικού κράτους και της τοπικής κοινωνίας.
Δυστυχώς η Ελληνική κυβέρνηση ακόμα δεν έχει συνειδητοποιήσει ότι η Θράκη αποτελεί το νωτιαίο μυελό της Ελλάδας. Με τα φυσικά και επίκτητα πλεονεκτήματα της μπορεί ή να σηκώσει στην πλάτη της την ανασυγκρότηση της εθνικής οικονομίας και την επιστροφή της Ελλάδας σε νέους διεθνείς πρωταγωνιστικούς ρόλους ή θα κληροδοτήσει στη νεότερη γενιά το μεγαλύτερο εθνικό ζήτημα. Για να αποτραπεί το δεύτερο και να συμβεί το πρώτο πρέπει τα πολιτικά κόμματα επιτέλους να συνεννοηθούν, να συνεργασθούν πάνω σε ένα Εθνικό Αναπτυξιακό και Δημογραφικό Σχέδιο και να δράσουν αποτελεσματικά και αποφασιστικά πριν να είναι αργά. Η Θράκη πρέπει επιτέλους να μας ενώσει.