ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ

ΞΑΝΘΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΘΕΩΡΙΟΥ

κ.κ. Π Α Ν Τ Ε Λ Ε Η Μ Ο Ν Ο Σ

 

 

Πέμπτη 19-10-2017           Μέγας πανηγυρικός Ἑσπερινός ἐπί τῇ ἑορτῇ

ΩΡΑ: 17:30                          τῆς Ἑλληνικῆς Ἀστυνομίας, εἰς τήν Ἀστυνομικήν

                                           Διεύθυνσιν Ξάνθης.

 

Παρασκευή 20-10-2017         Θεία Λειτουργία εἰς τόν πανηγυρίζοντα Ἱερό

ΩΡΑ: 07:00-10:30                         Ναό Ἁγίου Γερασίμου Βαφεΐκων.

 

ΩΡΑ: 11:00                             Δοξολογία ἐπί τῇ ἑορτῇ τῆς Ἑλληνικῆς Ἀστυνο-

μίας.

 

Κυριακή 22-10-2017            Θεία Λειτουργία εἰς τόν Ἱερό Καθεδρικό Ναό

ΩΡΑ: 07:00-10:30                         Ἀποστόλου Παύλου Καβάλας.

 

Δευτέρα 23-10-2017             Θεία Λειτουργία Ἁγίου Ἰακώβου Ἀδελφοθέου

ΩΡΑ: 07:00-10:30                     εἰς τόν Ἱερό Καθεδρικό Ναό τῆς Τοῦ Θεοῦ Σοφίας.

 

Τετάρτη 25-10-2017               Μέγας Ἑσπερινός εἰς τόν πανηγυρίζοντα Ἱερό

ΩΡΑ: 18:00-20:00                        Ναό Ἁγίου Δημητρίου Κιμμερίων.

 

Πέμπτη 26-10-2017            Θεία Λειτουργία εἰς τόν πανηγυρίζοντα Ἱερό

ΩΡΑ: 07:00-10:30                        Ναό Ἁγίου Δημητρίου Χρυσουπόλεως.

ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ

«Η Εν Χριστω Ελευθερια»

Στη σημερινή ευαγγελική περικοπή ο Χριστός παρουσιάζεται ως ελευθερωτής του ανθρώπου από τα έργα του διαβόλου, που κρατούν τον άνθρωπο αιχμάλωτο και τον δυναστεύουν. Σ’ αυτή την προσφορά ελευθερίας παρατηρούμε δύο τρόπους ανταποκρίσεως του ανθρώπου: η μία εκπροσωπείται από τον δαιμονισμένο που θεραπεύθηκε, η άλλη από τους κατοίκους της περιοχής στην οποία έγινε το θαύμα. Ο πρώτος, μετά τη συνάντησή του με τον Χριστό, μεταβάλλεται ριζικά. Από γυμνός γίνεται «ιματισμένος και σωφρονών», από ακοινώνητος βρίσκεται τώρα σε επικοινωνία με τους συνανθρώπους του, τους οποίους σπεύδει να συναντήσει για να τους διηγηθεί τη θαυμαστή θεραπεία του.

Ενώ όμως ο πρώην δαιμονισμένος επιθυμεί τη μόνιμη συντροφιά του Ιησού, οι κάτοικοι της περιοχής των Γαδαρηνών ζητούν την απομάκρυνση του ευεργέτη, γιατί τους κυρίεψε ο φόβος. Είδαν τη δύναμη του Χριστού και τρομοκρατήθηκαν. Σκέφθηκαν αμέσως ότι η παρουσία ενός ισχυρού θαυματοποιού ανάμεσά τους μπορεί να συνεπάγεται υλικές ζημιές, όπως ήταν η καταστροφή της αγέλης των χοίρων. Ο «φόβος» τους δεν είναι το δέος και η συντριβή μπροστά στη δύναμη του Θεού, η αρχή της αναγνωρίσεώς Του και της προσκυνήσεως, αλλά ο τρόμος μήπως η παρουσία του Ιησού τους οδηγήσει στην στέρηση των υλικών αγαθών. Τυφλοί ως προς το πνευματικό τους συμφέρον, βλέπουν μπροστά τους μόνο το υλικό. Απορρίπτουν την ελευθερία, προτιμώντας να μείνουν δούλοι.

Πολλές φορές οι άνθρωποι δεν βλέπουμε καθαρά, δεν διακρίνουμε το σωστό, χάνουμε τα μεγάλα για να κερδίσουμε τα μικρά, διώχνουμε τον Χριστό από τη ζωή μας για να ζήσουμε χωρίς φραγμούς.

Στην περιγραφή του δαιμονισμένου της διηγήσεως έχουμε μια εικόνα του ανθρώπου που είναι αιχμάλωτος των δαιμονικών δυνάμεων της κακίας του μίσους, της καταστροφής, στην περιγραφή του ιδίου ανθρώπου αλλά θεραπευμένου βλέπουμε την τεράστια υπαρξιακή αλλαγή που συντελείται από τη συνάντηση με τον Χριστό, τον σωτήρα και ελευθερωτή.

Η επιθυμία να μείνει κανείς κοντά στον Χριστό, όπως ο θεραπευμένος της περικοπής, ή η αποδίωξη του Χριστού χάρη κάποιου άλλου συμφέροντος, κατά το πρότυπο των Γαδαρηνών, είναι δύο δυνατές τοποθετήσεις του ανθρώπου έναντι της θείας δωρεάς της ελευθερίας. Η πρώτη μπορεί να σημάνει τη σωτηρία του, η δεύτερη την καταστροφή του.