η

 

«Αναφορικά με το πρόγραμμα του ΙΕΠ για τα νηπιαγωγεία της

Θράκης και τις δηλώσεις της κας Μπακογιάννη»

 

Η Δημοκρατική Ανεξάρτητη Κίνηση εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Κομοτηνής χαρακτηρίζει το κυβερνών κόμμα αλλά και αυτό της μείζων ας  αντιπολίτευσης ότι συμμετέχουν   σε μία κούρσα και διαγωνισμό ενδωτικότητας: Χαρακτηριστικά αναφέρουν «… Ποιος  θα ενδώσει πρώτος και με περίσσιο ζήλο σε αυτόκλητους υπερασπιστές της μειονότητας».

Είναι καιρός να εισακουστούν οι θέσεις των εκπαιδευτικών από το πολιτικό σύστημα που διαγωνίζεται στο ποιος θα καταστρέψει πρώτος την Θράκη

 Δε μας προκαλεί έκπληξη πλέον ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αδιαφορεί για την άποψη της εκπαιδευτικής κοινότητας που σύσσωμη αντιδρά στο πρόγραμμα «Πιλοτικές παρεμβατικές δράσεις υποστήριξης μουσουλμανοπαίδων στα νηπιαγωγεία της Θράκης» και τις αποφάσεις των Συλλόγων Ξάνθης και Ροδόπης. Άλλωστε, αν υπήρχε εκτίμηση για τη στάση των εκπαιδευτικών, θα είχε επικοινωνήσει από την αρχή με τους εκπαιδευτικούς και θα είχε αφουγκραστεί τις προτάσεις τους. Αντιθέτως, σε μια προσπάθεια επίδειξης πολιτικής δύναμης και εξουσιαστικότητας, της νέας εποχής της «πρώτης φοράς αριστεράς» με ολίγη δήθεν δεξιά των ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, προβαίνει σε υποχρεωτικό ορισμό, με δημοσίευση της απόφασης σε ΦΕΚ, των νηπιαγωγείων που θα επιβληθεί το πρόγραμμα.

Η ΔΑΚΕ ΠΕ από την πρώτη στιγμή στάθηκε απέναντι στο πρόγραμμα καθώς αυτό δεν αποτελεί παιδαγωγική στήριξη των μητρικών γλωσσών, αλλά πρόφαση για την εισαγωγή παράλληλης διδασκαλίας αποκλειστικά της τουρκικής γλώσσας, παραγνωρίζοντας την ανομοιογενή σύνθεση του μειονοτικού πληθυσμού που αποτελείται όχι μόνο από Τουρκογενείς, αλλά και από Πομάκους και Ρομά. Ακόμα χειρότερα, η εφαρμογή του προγράμματος δεν περιγράφεται μεθοδολογικά, δεν διατυπώνεται με προφανή τρόπο ο ερευνητικός σκοπός του και σε κάθε περίπτωση δεν τεκμηριώνεται επιστημονικά. Αναφέρονται δε στις προκηρύξεις του προγράμματος μεταξύ άλλων και τα εξωφρενικά ως επιχειρήματα της «ενίσχυσης της διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας» και της «καταπολέμησης της σχολικής διαρροής» έτσι ώστε από την όλη διατύπωση υπονομεύεται ο ρόλος των νηπιαγωγών της περιοχής που δίνουν καθημερινά των αγώνα τους στις σχολικές αίθουσες. Η πραγματικότητα τουλάχιστον τις δικαιώνει, αφού είναι κοινή διαπίστωση ότι τα νήπια της μειονότητας που έχουν φοιτήσει στο δημόσιο νηπιαγωγείο αναπτύσσουν ταχύτερα δεξιότητες (και γλωσσικές) και γι’αυτό υπήρξε σημαντική η καθιέρωση της υποχρεωτικής φοίτησης των μαθητών στα δημόσια νηπιαγωγεία ως  προϋπόθεση για την εγγραφή τους στο Δημοτικό Σχολείο.

Το βέβαιο είναι ότι έπειτα και από τον εξαναγκασμό αυτόν, μέσω της μετάλλαξης της έννοιας του «πιλοτικού» σε δημοσίευση σε ΦΕΚ, αποκαλύπτεται περίτρανα ότι πρόκειται για πολιτική βούληση της κυβέρνησης που υποκύπτει στις ιδεοληψίες που χρόνια τώρα διαλαλούσε.

Την ίδια στιγμή, μεγάλη έκπληξη μας προκαλεί η πρόσφατη δήλωση της κας Μπακογιάννη, βουλευτού  και επιφανούς στελέχους της Νέας Δημοκρατίας, που μπαίνει απευθείας στο θέμα, λέγοντας πως τα δίγλωσσα νηπιαγωγεία έπρεπε ήδη να έχουν γίνει! Ομολογουμένως είναι η πρώτη φορά που ακούγεται αυτό από το συγκεκριμένο πολιτικό χώρο, που έτσι δείχνει να κλείνει τα «αυτιά» του, τόσο στην εκπαιδευτική κοινότητα του τόπου επί συνόλω, όσο και στην ίδια τη ΔΑΚΕ ΠΕ.

Η ενορχηστρωμένη αυτή σχεδόν σύμπνοια της πρώην Υπουργού Εξωτερικών με την κυβέρνηση στο εν λόγω ζήτημα, με την επίκληση μάλιστα αιτημάτων των πολιτών, δημιουργεί την έννοια ότι και οι δύο ανταγωνίζονται στο ποιος θα ενδώσει πρώτος και με περίσσιο ζήλο σε αυτόκλητους υπερασπιστές της μειονότητας.

Φυσικά, αμφιβάλλουμε και κατά πόσο η παραπάνω δήλωση αποτελεί και επίσημη θέση του κόμματος της Νέας Δημοκρατίας. Οπωσδήποτε δεν αποτελεί θέση της ΔΑΚΕ ΠΕ καθώς η εκπαίδευση στην περιοχή είναι μια συζήτηση που πρέπει να γίνει εκ βαθέων, με σύνεση και με απόλυτη ειλικρίνεια, χωρίς πολιτικές σκοπιμότητες, με μόνο γνώμονα τις καλύτερες συνθήκες και το μέλλον όλων των μαθητών. Εμείς στη ΔΑΚΕ ΠΕ, επαναλαμβάνουμε την  ακράδαντη πεποίθηση μας ότι ο πολιτιστικός πλουραλισμός, η θρησκευτική ετερότητα και η διαφορετικότητα των μητρικών γλωσσών αποτελούν δεδομένα στοιχεία στην καθημερινότητα των κατοίκων της Θράκης. Οι εκπαιδευτικοί της περιοχής, σέβονται απόλυτα αυτή  τη διαφορετικότητα των μαθητών τους και εργάζονται με ζήλο, προκειμένου να μην αλλοιωθεί η πολιτισμική τους ταυτότητα.

Κι επειδή η εκπαίδευση, ιδίως στην ευαίσθητη αυτή περιοχή, δε μπορεί να αποτελεί αντικείμενο πολιτικών παιχνιδιών, αλλά πολιτικού θάρρους, η ΔΑΚΕ ΠΕ έχει να αντιπαραθέσει τις διεκδικήσεις της παράταξης για την αναβάθμιση του νηπιαγωγείου, που διαχρονικά γίνονται αποδεκτές από τον κλάδο και που ουδόλως εθίγησαν στον πρόσφατο αυτό δημόσιο διάλογο και στις οποίες το Υπουργείο Παιδείας έχει γυρίσει την πλάτη:

  • Ίδρυση νέων πολυθέσιων νηπιαγωγείων
  • Ίδρυση νηπιαγωγείων σε όλες τις περιοχές των νομών Ξάνθης και Ροδόπης που δεν λειτουργούν νηπιαγωγεία
  • Ανέγερση  κτηριακών εγκαταστάσεων
  • Αναβάθμιση του παιδαγωγικού υλικού
  • Θεσμοθέτηση σύγχρονων εκπαιδευτικών προγραμμάτων
  • Διορισμοί μόνιμων νηπιαγωγών για την κάλυψη όλων των αναγκών
  • Εφαρμογή προγραμμάτων επιμόρφωσης των νηπιαγωγών (ειδικότερα στην περιοχή μας σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης)
  • Θεσμοθέτηση του ωραρίου των νηπιαγωγών δίχως τους περιορισμούς που το καθιστούν ανεφάρμοστο
  • Προσδιορισμός της οργανικότητας των νηπιαγωγείων με βάση τον αριθμό των νηπίων
  • Μείωση της αναλογίας νηπίων σε 15 ανά τμήμα, αλλά και ακόμα μεγαλύτερη μείωση σε τμήματα όπου φοιτούν μαθητές προερχόμενοι από μειονοτικούς πληθυσμούς με αύξηση της οργανικότητάς τους
  • Απρόσκοπτη ίδρυση ειδικών νηπιαγωγείων και τμημάτων ένταξης και η πρόσληψη επιστημονικού και βοηθητικού προσωπικού

 

 

 

 Με συναδελφική εκτίμηση

                                                                                        ΔΑΚΕ Π.Ε. ΞΑΝΘΗΣ & ΡΟΔΟΠΗΣ