ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΞΑΝΘΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΘΕΩΡΙΟΥ κ.κ. ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΟΝΟΣ ΠΡΟΣ ΟΣΟΥΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΗΚΑΝ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Αγαπητά μου παιδιά,
Η επιτυχής εισαγωγή σας στις σχολές και στα τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας μας, πλημμυρίζει όλους μας με αισθήματα χαράς και ελπίδας .
Αισθανόμαστε επίσης και ευγνωμοσύνη προς όλους σας, που με την υπομονή και την επιμονή σας μας διδάξατε ότι με βαθιά πίστη και σκληρή δουλειά μπορούμε να επιτύχουμε λαμπρά αποτελέσματα.
Επιθυμώ να εκφράζω προς όλους και όλες τις θερμότερες ευχές μου και απευθύνω τα ειλικρινή συγχαρητήρια μου! Η επιτυχία σας δικαιώνει εσάς, τους γονείς και τους καθηγητές σας.
Είστε η ελπίδα του τόπου μας για το αύριο. Οι ευχές και οι προσευχές μας σας συνοδεύουν στο όμορφο αυτό ταξίδι που αρχίζει για όλους σας.
Όμως και όσοι παρά τις προσπάθειες και τον αγώνα σας δεν καταφέρατε να έχετε τα επιθυμητά αποτελέσματα, παρακαλώ να μην απελπίζεστε. Η ζωή προσφέρει διαρκώς ευκαιρίες σε όσους αγωνίζονται. Αξιοποιήστε τις δικές σας, ο καθένας με τα ιδιαίτερα χαρίσματά του, ώστε τα όνειρά σας να γίνουν πραγματικότητα.
Η ζωή παρουσιάζει συνεχώς νέες ευκαιρίες, τις οποίες καλούμαστε να αξιοποιήσουμε με τα ιδιαίτερα χαρίσματά του ο καθένας, κάνοντας πράξη τα όνειρά του.
Εύχομαι ολόψυχα ο Κύριος να ευλογεί τη ζωή σας, να χαριτώνει τις προσπάθειές σας και να σας εμπνέει στις προσπάθειές σας για τη γνώση και την πρόοδο.
Καλή και ευλογημένη σταδιοδρομία σε όλους.
† Ο Ξάνθης και Περιθεωρίου Παντελεήμων
ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ
«ΤΟ ΚΑΛΕΣΜΑ»
Η σημερινή παραβολή του Ευαγγελικού αναγνώσματος, ανάγλυφα δείχνει το σχέδιο του Θεού για τη σωτηρία των ανθρώπων και τη στάση των ανθρώπων απέναντι στο σχέδιο αυτό.
Παραβολή της βασιλείας των ουρανών. Και πιο συγκεκριμένα παραβολή των βασιλικών γάμων. Ο γάμος και το δείπνο, το πλούσιο τραπέζι, είναι δυό εικόνες, που πολλές φορές χρησιμοποιούνται στην Αγία Γραφή, για να παρουσιαστεί η βασιλεία των ουρανών. Γιατί άραγε; Γιατί ο γάμος, και μάλιστα ο βασιλικός γάμος, και το δείπνο, και μάλιστα το βασιλικό δείπνο, είναι δυό ευχάριστα γεγονότα. Ευφροσύνη επικρατεί στο γάμο με όλες τις χαρές του. Ευφροσύνη επικρατεί και στο δείπνο με τα εκλεκτά φαγητά και τα εύγευστα ποτά. Ευφροσύνη προ παντός, άπειρη και θεία ευφροσύνη, επικρατεί στη βασιλεία του Θεού. Ευφροσύνη, θεία ευφροσύνη και χαρά αισθάνονται οι πιστοί, που γνώρισαν το θέλημα του Θεού και γεύονται τις δωρεές Του.
Ο Θεός στέλνει το μονογενή του Υιό στη γη, για να γίνουν οι γάμοι αυτού και των ανθρώπων, για να ενωθεί ο αποστάτης άνθρωπος με τον υπερβατικό Θεό. Οι πρώτοι δούλοι – αγγελιοφόροι του Βασιλιά στέλνονται για το μεγάλο κάλεσμα. Στο πρώτο κάλεσμα η ανταπόκριση απογοητευτική. Οι καλεσμένοι αρνούνται τελείως την πρόσκληση: «Και ουκ ήθελον ελθείν».
Άλλοι δέχονται το προσκλητήριο, μα σαν φτάνει η ώρα του γάμου απουσιάζουν. Τι έπαθαν; Αμέλησαν. Άλλα ενδιαφέροντα τράβηξαν περισσότερο την προσοχή τους και κάλυψαν το χρόνο τους. «Οι δε αμελήσαντες απήλθον, ο μεν εις τον ίδιον αγρόν, ο δε εις την εμπορίαν αυτού».
Υπάρχει όμως και η Τρίτη κατηγορία των ανθρώπων. Αυτοί όχι μόνο δεν δέχονται το προσκλητήριο, όχι μόνο δεν ευχαρίστησαν για την τιμή που τους έγινε, όχι μόνο δεν έδειξαν στοιχειώδη ευγένεια στους κομιστές του μηνύματος, αλλά, κακοποιοί και αχάριστοι, όρμησαν πάνω στους απεσταλμένους του Βασιλιά, τους κακοποίησαν, τους έδεσαν, τους έβρισαν, τους βασάνισαν και στο τέλος τους σκότωσαν.
Με τρεις λέξεις θα μπορούσαμε να πούμε, πως η πρώτη κατηγορία είναι οι αρνητές, η δεύτερη κατηγορία είναι οι αμελείς και η τρίτη οι ασεβείς και πολέμιοι. Εμείς που ανήκουμε;
Πηγαίνουμε στην Εκκλησία, κοινωνούμε των αχράντων μυστηρίων, ακούμε τον λόγο του Θεού. Όμως στην Ευαγγελική Παραβολή γίνεται και μία άλλη επισήμανση. Κάποιος βρίσκεται στο δείπνο χωρίς να έχει ένδυμα γάμου και επιτημάται από τον οικοδεσπότη. Στον γάμο πάντα φορούμε ότι καλύτερο έχουμε. Και το ένδυμα αυτό είναι η ορθή πίστη και τα καλά έργα, τα οποία θα πρέπει να χαρακτηρίζουν τη ζωή μας. ΕΚ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ