Αθήνα, Ελλάδα. Ο Διαδριατικός Αγωγός Φυσικού Αερίου (ΤΑΡ) AG και ο Διαχειριστής του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ) υπέγραψαν σύμβαση για τη συντήρηση του ελληνικού τμήματος του αγωγού ΤΑΡ, η οποία και εγκρίθηκε επίσημα από την αρμόδια Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) στις 12 Δεκεμβρίου 2018.
Η σύμβαση αφορά στην ανάληψη από τον ΔΕΣΦΑ εργασιών συντήρησης στις εγκαταστάσεις του ελληνικού τμήματος του αγωγού ΤΑΡ, συνολικού μήκους 550 χιλιομέτρων, από τους Κήπους του Έβρου στα ελληνο-τουρκικά σύνορα, έως την Ιεροπηγή Καστοριάς στα σύνορα Ελλάδας και Αλβανίας. Η συμφωνία συντήρησης έχει διάρκεια πέντε ετών από τη στιγμή που θα ξεκινήσει η εμπορική λειτουργία του ΤΑΡ. Προβλέπει επίσης την παροχή υποστήριξης από τον ΔΕΣΦΑ ήδη πριν από την έναρξη της επιχειρησιακής λειτουργίας του.
Τη συμφωνία χαιρέτισαν θερμά οι ηγεσίες των δύο εταιρειών. Εκπροσωπώντας τον ΔΕΣΦΑ, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, κ. Σωτήριος Νίκας, δήλωσε: «Η συμμετοχή μας, με έναν εξαιρετικά καίριο και ενεργό ρόλο, σε ένα από τα μεγαλύτερα ενεργειακά έργα στον κόσμο αυτή τη στιγμή, έρχεται ως αναγνώριση της υψηλού επιπέδου τεχνογνωσίας που έχουμε αναπτύξει όλα αυτά τα χρόνια. Πρόκειται για μια πολύ σημαντική ημέρα για τον ΔΕΣΦΑ, ως διεθνώς αναγνωρισμένο πάροχο μη ρυθμιζόμενων υπηρεσιών. Η συμφωνία που υπογράψαμε μας χαροποιεί ιδιαίτερα, καθώς θα οδηγήσει στην περαιτέρω αξιοποίηση του έμπειρου προσωπικού του ΔΕΣΦΑ αφενός, και τη δημιουργία νέων και εξειδικευμένων θέσεων εργασίας αφετέρου, αυξάνοντας σημαντικά τα έσοδα από μη ρυθμιζόμενες υπηρεσίες».
Ο Γενικός Διευθυντής του TAP, κ. Luca Schieppati, ανέφερε: «Αυτό είναι ένα ακόμη ορόσημο στη συνολική πρόοδο του έργου ΤΑΡ, το οποίο είναι ολοκληρωμένο κατά 82% περίπου. Η συμφωνία αυτή σηματοδοτεί ακόμη ένα βήμα πιο κοντά στην ολοκλήρωση κι έναρξη της εμπορικής λειτουργίας του αγωγού 2020. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τον ΔΕΣΦΑ για τη συνεχιζόμενη στήριξη και συνεργασία τους, χάρη στα οποία φτάσαμε σε αυτό το σημείο. Και επιθυμούμε να συνεχίζουμε τη στενή μας συνεργασία στο μέλλον. Τα επόμενα βήματα για τον ΤΑΡ περιλαμβάνουν την κατασκευή του μήκους 105χλμ υποθαλάσσιου τμήματος του αγωγού και την έναρξη λειτουργίας της υποδομής».
Και ο Πρόεδρος του TAΡ, κ. Walter Peeraer, πρόσθεσε: «Με λίγους μήνες να υπολείπονται έως το 2020, ο ΤΑΡ εστιάζει στην επιχειρησιακή του ετοιμότητα και την έναρξη της εμπορικής του λειτουργίας. Με τη συμφωνία αυτή ξεκινά μία μακρόχρονη συνεργασία με τον ΔΕΣΦΑ, του οποίου η υποστήριξη κατά την επιχειρησιακή λειτουργία του ΤΑΡ θα είναι κομβική, ώστε ο αγωγός να μεταφέρει με ασφάλεια φυσικό αέριο στην Ευρώπη, εξασφαλίζοντας και διαφοροποιώντας ενεργειακούς πόρους».