Τελικά στην Ξάνθη έχουμε μπερδευτεί και πολύ περισσότερο όταν συνδικαλιστές αναλαμβάνουν  να καλύψουν την ανεπάρκεια της πολιτείας, καλύπτοντας τα λάθη της. Στην προκειμένη περίπτωση οι συνδικαλιστές των εκπαιδευτικών στην προσπάθεια τους να καλύψουν τους μειονοτικούς συναδέλφους τους του μειονοτικού Γυμνασίου και Λυκείου της Ξάνθης,  εκδίδουν μία ανακοίνωση η οποία στην ουσία νομιμοποιεί, σύμφωνα με την μέχρι σήμερα ελλιπέστατη πληροφόρηση, ένα σχολείο που είναι παράνομο και χρηματοδοτείται από «σκοτεινές» πηγές και που στην ουσία με την θέση των εκπαιδευτικών νομιμοποιείται.

Το συγκεκριμένο σχολείο με τις μέχρι τώρα πληροφορίες μας είναι ένα ιδιωτικό σχολείο το οποίο σύμφωνα με τις πληροφορίες χρηματοδοτείται από τα μαύρα ταμεία του Προξενείου.

Είναι ένα σχολείο που μέχρι πέρυσι προσπαθούσε να χτίσει παράνομα κτίσματα χωρίς η πολεοδομία της Ξάνθης να το γνωρίζει και κυρίως να εγκρίνει ή όχι αν οι κατασκευές δεν είναι επικίνδυνες για την ασφάλεια των παιδιών.

Η ίδια η πολιτεία κωφεύει στις φωνές των ιδιωτικών σχολείων που βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για να κτίσουν και να στήσουν τον χώρο εκπαίδευσης των μαθητών.

Το συγκεκριμένο σχολείο δεν έχει ελεγχθεί ποτέ για τα οικονομικά του παρόλο που βαρύνει τους φορολογούμενους πολίτες.

Τέλος θα πρέπει να γίνει ξεκάθαρο το καθεστώς του συγκεκριμένου σχολείου όπου θυμίζει φυτώριο προπαγάνδας της επεκτατικής πολιτικής της Άγκυρας στην Ξάνθη και αν μεν είναι δημόσιο, τότε οι δάσκαλοι να βγουν μαζί με τους γονείς και μαθητές για να διεκδικήσουν το αυτονόητο, δηλαδή την κατασκευή ενός νέου και σύγχρονου σχολείου έτσι όπως αρμόζει σε όλα τα Ελληνόπουλα ανεξαρτήτου θρησκεύματος.

Διαφορετικά οι δάσκαλοι της Ξάνθης στηρίζουν ένα σχολείο που δεν είναι, αν μη τι άλλο νόμιμο στην λειτουργία του και τους σκοπούς του.

 

«Ανακοίνωση για την κτηριακή υποδομή του  Μειονοτικού Γυμνασίου-Λυκείου     Ξάνθης»

  

Ο Διδασκαλικός Σύλλογος Ξάνθης εκφράζει τη στήριξή του  στο  δίκαιο αίτημα των μαθητών και των γονέων του μειονοτικού Γυμνασίου και  Λυκείου Ξάνθης για την επίλυση του έντονου κτηριακού προβλήματος που  αντιμετωπίζει το σχολείο.  Η κατάσταση στο Μειονοτικό Γυμνάσιο Λύκειο είναι ιδιαίτερα επιβαρυμένη και υστερεί ως προς τις προϋποθέσεις ασφάλειας και ευνοϊκών προς τη διδασκαλία συνθηκών. Ως εκ τούτου, θεωρούμε, πως η πολιτεία θα πρέπει να λάβει, άμεσα, μέριμνα, για την αντιμετώπιση του ζητήματος και να αποτρέψει συνθήκες, όπως η απογευματινή λειτουργία του σχολείου, συνθήκες που δε συνάδουν και ταυτόχρονα δε συμβάλλουν στον κοινωνικοποιητικό   και  εκπαιδευτικό ρόλο του σχολείου και του σχολικού χώρου.

Η περίπτωση του Μειονοτικού Γυμνασίου και Λυκείου καθώς και των κινητοποιήσεων μαθητών και γονέων,  φέρνει στο φως, όχι μόνο αυτή τη περίπτωση, αλλά και συνολικά το ζήτημα της σχολικής στέγης που αποτελεί έναν πολύ σοβαρό παράγοντα  διαπαιδαγώγησης και μόρφωσης αλλά και στοιχείο σεβασμού και φροντίδας της Πολιτείας στα παιδιά. Θεωρούμε ότι η σχολική υποδομή, το μέγεθος του σχολείου, η αρχιτεκτονική του, δεν είναι μόνο τεχνικό ζήτημα. Αφορά, τις συνθήκες μέσα στις οποίες γίνεται η μαθησιακή, διαπαιδαγωγητική διαδικασία. Η κατάσταση που επικρατεί είναι αποτέλεσμα των πολιτικών όλων των κυβερνήσεων που ακολουθώντας τις επιταγές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των επιχειρηματικών ομίλων περικόπτουν διαρκώς τις δαπάνες για την εκπαίδευση.

Μεγάλος όγκος των σχολικών κτιρίων είναι παλιός, είτε στεγάζεται σε κτίρια που πλέον δεν επαρκούν για τις ανάγκες των μαθητών που ολοένα αυξάνονται στα αστικά κέντρα, ενώ υπάρχει απουσία αντισεισμικού ελέγχου. Στην πόλη μας το σχολικό συγκρότημα του Δροσερού ασφυκτιά από τον όγκο των μαθητών που δεν μπορεί να χωρέσει, ενώ για χρόνια παραμένει ανεπίλυτο το ζήτημα του 18ου Δημοτικού Σχολείου και του 4ου Λυκείου. Ταυτόχρονα και άλλα σχολεία έχουν δυσανάλογο αριθμό μαθητών για τον αύλειο χώρο που διαθέτουν (π.χ. 14ο Δημοτικό Σχολείο). Τέλος, φλέγον είναι το ζήτημα με την προσχολική αγωγή καθώς χρειάζεται η δημιουργία σύγχρονων υποδομών για άλλα περίπου 400 προνήπια για να μπορέσει να υλοποιηθεί η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή.

Το ζήτημα της σχολικής στέγης είναι πολύ σημαντικό και είναι απαραίτητο να σταματήσει άμεσα ο κατακερματισμός των ευθυνών. Χρειάζεται να συσταθεί ενιαίος δημόσιος φορέας που να έχει την ευθύνη από την αρχή (της εύρεσης δηλαδή του κατάλληλου χώρου και των μελετών), μέχρι το τέλος (της παράδοσης δηλαδή της κατασκευής και με τον κατάλληλο εξοπλισμό) για τα σχολεία της χώρας, εξασφαλίζοντας έτσι τόσο την ισότιμη ανάπτυξη των σχολείων ανά περιοχή όσο και την συντήρηση ή και αναβάθμιση των υπαρχόντων

Ο Διδασκαλικός Σύλλογος Ξάνθης το επόμενο διάστημα με βάση και τις αποφάσεις Γενικών του Συνελεύσεων  θα προχωρήσει σε κινητοποιήσεις ανάδειξης του ζητήματος και διεκδίκησης λύσεων στο οξυμένο αυτό πρόβλημα.