ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ

ΞΑΝΘΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΘΕΩΡΙΟΥ

κ.κ. Π Α Ν Τ Ε Λ Ε Η Μ Ο Ν Ο Σ

 

 

Κυριακή 2-8-2020                  Θεία Λειτουργία εἰς τὸν Ἱερὸ Ναό Ἁγίου

ΩΡΑ: 07:00-10:30                Κοιμήσεως Θεοτόκου Πηγαδίων

 

ΩΡΑ: 19:00-20:00                    Μέγας Παρακλητικός Κανόνας εἰς τόν Ἱερό

                                             Ναό Ἁγίου Ἐλευθερίου Ξάνθης.

 

Δευτέρα 3-8-2020                  Μικρός Παρακλητικός Κανόνας εἰς τόν Ἱερό

ΩΡΑ: 19:00-20:00             Ναό Ἁγίου Παντελεήμονος Παλαιοῦ Ὀλβίου.

 

Τρίτη 4-8-2020                     Μέγας Παρακλητικός Κανόνας εἰς τόν Ἱερό

ΩΡΑ: 19:00-20:00                  Ναό Ἁγίου Γεωργίου Ἄνω Ἰωνικοῦ.

 

Τετάρτη 5-8-2020                      Μέγας Ἑσπερινός εἰς τόν πανηγυρίζοντα Ἱερό

ΩΡΑ: 19:00-21:00               Ναό Μεταμορφώσεως τοῦ Σωτῆρος Πόρτο-Λάγος

 

Πέμπτη 6-8-2020                     Θεία Λειτουργία εἰς τόν πανηγυρίζοντα Ἱερό

ΩΡΑ: 07:00-10:30               Ναό Μεταμορφώσεως τοῦ Σωτῆρος Ξάνθης.

 

ΩΡΑ: 19:00-20:00                      Μέγας Παρακλητικός Κανόνας εἰς τόν Ἱερό

Ναό Ζωοδόχου Πηγῆς Νεοχωρίου.

 

ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ

«Ο ΑΡΤΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ»

Ο χορτασμός του πεινασμένου λαού στην Παλαιστίνη αποτελούσε σημάδι μεσσιανικό: Αυτός που δίνει τροφή στα πλήθη και μάλιστα με τρόπο υπερφυσικό δεν μπορεί παρά να είναι ο αναμενόμενος Μεσσίας. Γι’ αυτό και τη στιγμή του συγκλονιστικού πειρασμού μετά τη βάπτιση λέγει ο σατανάς στον Χριστό:

«Αν είσαι Υιός του Θεού, πες να γίνουν αυτές οι πέτρες ψωμιά», για να λάβει την απάντηση: «Ο άνθρωπος δεν ζει μόνο με το ψωμί αλλά με κάθε λόγο που βγαίνει από το στόμα του Θεού». Ωστόσο, όταν ο ίδιος έκρινε πως ήλθε η κατάλληλη στιγμή, έκανε το θαύμα του πολλαπλασιασμού των άρτων και χόρτασε πέντε χιλιάδες λαού.

Στο θαύμα αυτό, για το οποίο κάνει λόγο η σημερινή περικοπή, είδε η Εκκλησία μας ένα ουσιαστικότερο περιεχόμενο: αναγνώρισε την προτύπωση του «άρτου της ζωής», της πραγματικής τροφής που όποιος την τρώγει ζει αιώνια, χωρίς να φοβάται την πείνα και τον θάνατο. Και ο άρτος αυτός είναι ο ίδιος ο Υιός του Θεού που προσφέρεται να θανατωθεί στον σταυρό για να ζήσει ο κόσμος.

Ο ευαγγελιστής Ιωάννης ευθύς μετά τη διήγηση του θαύματος, παραθέτει μία ομιλία του Χριστού περί θείας Ευχαριστίας, στην οποία λέγει μεταξύ άλλων τα εξής: «Αυτός που τρώει τη σάρκα μου και πίνει το αίμα μου έχει ζωή παντοτινή, κι εγώ θα τον αναστήσω την έσχατη ημέρα». Πολύ σοφά οι Πατέρες της Εκκλησίας χαρακτήρισαν το σώμα και το αίμα του Χριστού που προσφέρεται στον άνθρωπο με το μυστήριο της θείας Ευχαριστίας «φάρμακο αθανασίας», γιατί η τροφή αυτή δεν χορταίνει τις υλικές ανθρώπινες ανάγκες αλλά την πείνα και δίψα της αιωνιότητας.

Ο λαός βλέπει στον πολλαπλασιασμό των άρτων την ικανοποίηση των υλικών αναγκών του και σπεύδει να αρπάσει τον ισχυρό προστάτη του και να τον ανακηρύξει βασιλιά. Ο Χριστός όμως ξεφεύγει απ’ ανάμεσά τους και πηγαίνει στο όρος να προσευχηθεί. Δεν πρέπει να μείνουν οι άνθρωποι στα εξωτερικά σημάδια. Ο νους Του είναι προσανατολισμένος στην Εκκλησία που πρόκειται να ιδρυθεί και για την οποία το θαύμα αυτό είναι μια προεικόνιση της θείας Ευχαριστίας. Άλλωστε και οι λόγοι του Κυρίου «λαβών», «αναβλέψας εις τον ουρανόν», «ευλόγησε», «και κλάσας έδωκε» μας ενθυμίζουν τον Μυστικόν Δείπνον.

Η παρουσία των ιχθύων στις συμβολικές παραστάσεις της θείας Ευχαριστίας στις τοιχογραφίες των κατακομβών μαρτυρεί ότι στο θαύμα του πολλαπλασιασμού των άρτων είδε η Εκκλησία τον χορτασμό των ανθρώπων με τον «άρτον της ζωής».                                       ΕΚ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ