Συνεχίζει το πολιτικό σύστημα να «χρησιμοποιεί» την εκπαίδευση; Είναι άμοιρες των ευθυνών οι τοπικές διοικήσεις;
Η απάντηση στο δεύτερο σκέλος είναι ναι. Το πρώτο σκέλος είναι δεδομένο. Μεγάλο μερίδιο ευθύνης για τα χάλια της εκπαίδευσης την έχουν και οι τοπικές διοικήσεις.
Τελικά το ερώτημα μένει αναπάντητο. Πόση εμπιστοσύνη μπορεί να έχει κανείς σε ένα πολιτικό σύστημα όχι μόνο τώρα σε παρόντα χρόνο, αλλά διαχρονικά, που την εκπαίδευση και το μέλλον των παιδιών χρησιμοποιείτε, υπολογίζοντας τα οφέλη και το κόστος από την οποιαδήποτε παρέμβαση;
Για να κάνει όμως παρέμβαση η κεντρική διοίκηση, θα πρέπει ο δήμαρχος να έχει χαράξει πολιτικές που θα ενισχύουν την πεποίθηση στους μαθητές ότι το Υπουργείο Παιδείας δεν είναι κάτι μακρινό.
Να πάμε στον δήμο της Ξάνθης. Πέρα από το τυπικό και νόμιμο τίποτε άλλο. Παίρνει τα χρήματα ο πρόεδρος της πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας επιτροπής παιδείας από τον προϋπολογισμό, τον μοιράζει στις σχολικές επιτροπές και τους λέει πληρώστε την ΔΕΗ άντε και κανένα μερεμέτι και τελείωσε εκεί η αποστολή του δήμου.
Άραγε ένας δήμος μπορεί να κάνει κάτι περισσότερο;
Βεβαίως. Πρωτίστως να κάνει ελκυστικό το σχολείο και τον περιβάλλοντα χώρο. Την κίνηση με ασφάλεια από και προς το σχολείο.
Να βρει πόρους για να πληρώσει το κόστος ενός πυροσβέστη, ενός επαγγελματία, ενός δασκάλου σχολής οδηγών σε συνεννόηση πάντοτε με τις κρατικές διευθύνσεις τον σχολείων, για να εκπαιδεύσουν τα παιδιά, να τα μάθουν να σκέφτονται το αύριο, δηλαδή να μάθουν να σκέφτονται πώς θα λειτουργήσουν σαν μονάδες στην κοινωνία.
Αυτό το κομμάτι δυστυχώς δεν μπορούν να το διαχειριστούν οι εκπαιδευτικοί και οι διευθυντές των σχολείων για τον απλούστο λόγο ότι είναι εργαζόμενοι, κάνουν την δουλειά τους και αμοίβονται όπως όλος ο κόσμος. Είναι πολύ δύσκολο ο εκπαιδευτικός να διαθέσει περισσότερο χρόνο από ότι απαιτείται για το καλό των παιδιών. Αν όμως η δημοτική αρχή δώσει το όραμα στα πλαίσια μιας καλλίτερης πόλης;
Δύσκολο;
Ναι είναι λιγάκι δύσκολο όμως, όταν τα παιδιά λόγω κορωνοιόυ βλέπουν την ασθένεια περίπου ως μπαμπούλα και σε αυτό φταίνε όλοι οι άλλοι, σίγουρα το «ελκυστικό» σχολείο είναι όνειρο θερινής νυκτός.