Το 90% των υποψήφιων των πανελλαδικών εξετάσεων από την Π.Ε.Ξάνθης πέτυχε την εισαγωγή του σε σχολή της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης , ενώ αντίστοιχο είναι και το ποσοστό σε επίπεδο χώρας βάση της αναλογίας υποψηφίων –θέσεων,  επισημαίνει ο κ. Ηρακλής Ζωγράφος, ιδιοκτήτης του ομώνυμου φροντιστηρίου στην Ξάνθη και αντιπρόσωπος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Φροντιστών Θράκης στην Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας.

Η πτώση των βάσεων που σημειώθηκε φέτος – με ιστορικό χαμηλό φέτος για τις Ιατρικές Σχολές- είναι κάτι που συζητείται ευρέως από την Παρασκευή και συνεχίζει να αναλύεται μέχρι και σήμερα, όπως και το φαινόμενο της εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με …’λευκή κόλλα’, με εξαιρετικά χαμηλή δηλαδή απόδοση των υποψηφίων.

Όπως επισημαίνει ο κ. Ζωγράφος ήδη,  πριν την επίσημη ανακοίνωση των βάσεων, υπήρχε η ασφαλής πρόβλεψη –βάση των στατιστικών στοιχείων απόδοσης των υποψηφίων σε συγκεκριμένα μαθήματα- για αυτό που ακολούθησε:’ φέτος οι άριστοι μειώθηκαν κατά πολύ σε αρκετές σχολές. Τα παιδιά δεν έγραψαν καλά σε κάποια μαθήματα και αυτό, μοιραία, οδήγησε σε πτώση των βάσεων’, εξηγεί.

Για το φαινόμενο της εισαγωγής σε πανεπιστημιακές σχολές με εξαιρετικά χαμηλές αποδόσεις, ο κ. Ζωγράφος υπενθυμίζει ότι έχει απασχολήσει και στο παρελθόν. Είναι ένα υπαρκτό,  αρνητικό,  φαινόμενο του εκπαιδευτικού και εξεταστικού συστήματος. Κατά καιρούς απασχόλησε το υπουργείο παιδείας αλλά ποτέ δεν αντιμετωπίστηκε, σημειώνει, υπενθυμίζοντας παράλληλα το σύνολο των προτάσεων που κατά διαστήματα διατυπώθηκαν και επανέρχονται στο προσκήνιο και φέτος.

Οι αδυναμίες του εκπαιδευτικού –εξεταστικού συστήματος της χώρας είναι ήδη γνωστές, συνεχίζει. Ο κάθε υπουργός συνήθως αφήνει, όταν αποχωρεί από το υπουργείο, και μια ‘μεταρρύθμιση’. Το ζητούμενο είναι κατά πόσο, η όποια μεταρρύθμιση, εξυπηρετεί τις ανάγκες της αγοράς εργασίας στην οποία καλούνται να ‘επενδύσουν’ τις εξειδικευμένες γνώσεις τους οι απόφοιτοι των σχολών. Υπάρχουν πολλές σχολές στη χώρα με το ίδιο θεματικό αντικείμενο υπογραμμίζει, και φέρνει ως παράδειγμα τις φιλολογικές σχολές. Εικοσιτρείς (23) στον αριθμό ανά τη χώρα που εκ των πραγμάτων οδηγούν στο ερώτημα: αυτός ο αριθμός φιλολόγων που θα δώσουν οι συγκεκριμένες σχολές,  σε ποια αγορά εργασίας θα απορροφηθεί;

Φέτος πάντως, ενημερώνει τους επιτυχόντες στις προαναφερόμενες σχολές,  όσες/ους δηλαδή εισήχθησαν στις φιλολογικές σχολές,  θα έχουν να αντιμετωπίσουν και το εξής παράδοξο: ενώ έχει καταργηθεί η διδασκαλία της λατινικής γλώσσας από την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, θα αναγκαστούν να διδαχθούν το μάθημα των Λατινικών στις σχολές τους!

Ο κ. Ηρακλής Ζωγράφος συνεχάρη ολόψυχα και δημόσια όσα παιδιά από την Ξάνθη πέτυχαν στις εξετάσεις και ένιωσαν να αποζημιώνονται για τους κόπους τους.

Το πιο δυνατό όμως μήνυμα το έστειλε σε εκείνα τα παιδιά που απέτυχαν το φετινό τους στόχο: ‘ να επιδιώξουν μια δεύτερη ευκαιρία. Η επιτυχία δεν είναι μια ευθεία γραμμή. Είναι ένα σκαμπανέβασμα αποτυχιών, μέχρι να βρούμε αυτό που μας ικανοποιεί και μας ταιριάζει. Όχι απογοήτευση , όχι πικρία’, επισημαίνει.

Όσο για τους μαθητές του φροντιστηρίου ‘Ζωγράφος’; ‘Πήγαμε Ε-ξαιρετικά. Με το έψιλον κεφαλαίο’ ενημερώνει, συγχαίροντας τους μαθητές του, οι οποίοι –όπως όλα τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί- έδωσαν τον αγώνα τους κάτω από πρωτόγνωρες συνθήκες, σε μια δύσκολη χρονιά λόγω της πανδημίας.

πηγή: Δημοτικό Ραδιόφωνο