ΗΡΑΚΛΗΣ ΖΩΓΡΑΦΟΣ: Η ιδιωτική εκπαίδευση αντιμετώπισε την πανδημία πολύ καλύτερα …

Προσπαθήσαμε να καταγράψουμε τις θέσεις ενός έμπειρου εκπαιδευτικού της ιδιωτικής εκπαίδευσης, υπεύθυνου των φροντιστηρίων Ηρακλής Ζωγράφος στα θέματα της εκπαίδευσης σε συνάρτηση με τον covid-19 και φυσικά εστιάσαμε στο γεγονός πώς αντέδρασε η ιδιωτική εκπαίδευση και συγκεκριμένα το δικό του φροντιστήριο στα θέματα προστασίας των μαθητών και των εκπαιδευτικών.

Από την συζήτηση που πραγματοποιήθηκε μεταξύ του ιδίου και του Αγορά … Ζω Ξάνθη το συμπέρασμα που βγαίνει αβίαστα είναι ότι τα παιδιά μας είναι πολύ πιο ασφαλή στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια παρά στα δημόσια με δεδομένου ότι στην Xanthi Times.gr φιλοξενήσαμε και υπεύθυνους της δημόσιας εκπαίδευσης στην Ξάνθη.

Απαντώντας σε σχετικό ερώτημα ο Ηρακλής Ζωγράφος ανέφερε: «Ας ξεκινήσουμε από την προηγούμενη εκπαιδευτική περίοδο όπου μέχρι τις αρχές Μαρτίου δούλευαν όλα κανονικά και ξαφνικά από τις 11 Μαρτίου και μετά, λόγω κορωνοϊού έκλεισαν όλες οι εκπαιδευτικές δομές και τα ιδιωτικά και τα δημόσια εκπαιδευτήρια και έπρεπε όλοι να ανταποκριθούν στα νέα δεδομένα.

Ο Η. Ζωγράφος μιλώντας για τον ιδιωτικό τομέα όπως τα φροντιστήρια  ανέφερε ότι από την πρώτη μέρα έδειξαν ότι διαθέτουν πολύ ισχυρά αντανακλαστικά και άμεσα οργάνωσαν συστήματα τηλεκπαίδευσης. «Αξίζει δε να σημειωθεί ότι κάποια φροντιστήρια στη χώρα – και μεταξύ αυτών και το δικό μας φροντιστήριο –  ήδη χρησιμοποιούσαν τηλεκπαίδευση από παλαιότερα χρόνια. Έτσι τον Μάρτιο του 2020 δεν δυσκολευτήκαμε να περάσουμε αμέσως στη νέα κατάσταση αλλά αποδείχθηκε ότι και η σχολική χρονιά τελείωσε φυσιολογικά. Οι πανελλήνιες εξετάσεις δόθηκαν ομαλά με μόλις μία εβδομάδα καθυστέρηση. Κανείς δεν το περίμενε αυτό όταν τον Μάρτιο και τον Απρίλιο είχαμε ένα τεράστιο lockdown στην Ελλάδα. Έτσι, από προχθές έχουμε πλέον την διαδικασία εγγραφών των νέων φοιτητών στα πανεπιστήμια, άρα η εκπαιδευτική χρονιά η περσινή ακόμη και με όλες τις δυσκολίες της, τελείωσε ομαλά και ξεκινάει μία νέα χρονιά προς το παρόν φυσιολογικά.

Ακολούθως ο Ηρακλής Ζωγράφος έκανε αναφορά στο πώς αντέδρασαν τα δημόσια σχολεία. «Τώρα όσο για την δημόσια εκπαίδευση την προαναφερόμενη περίοδο η μεγάλη δυσκολία των σχολείων ήταν η προσαρμογή στην τηλεκπαίδευση. Δεν λειτούργησε ομαλά είτε γιατί οι καθηγητές δεν το πήραν τόσο ζεστά είτε γιατί δεν υπήρχαν οι κατάλληλες υποδομές. Κι αυτό φαντάζομαι ότι θα είναι και το πρόβλημα φέτος αν οδηγηθούμε σε αποκλεισμούς σχολείων, τοπικά ή Εθνικά lockdowns. Το πρόβλημα θα είναι η τηλεκπαίδευση στα δημόσια σχολεία. Καλώς ξεκίνησε η σχολική χρονιά την περίοδο που ξεκίνησε. Θα μπορούσε κάποιος να πει ότι στο μεσοδιάστημα του καλοκαιριού το Υπουργείο θα μπορούσε να βρει λύσεις στο ζήτημα των μεγάλων τμημάτων αλλά το ζήτημα με τη δημιουργία μικρότερων τμημάτων είναι καθαρά θέμα υποδομών. Το να κάνεις ένα τμήμα από 27 μαθητές σε 15 αυτομάτως χρειάζεσαι διπλάσιες αίθουσες, δεν υπάρχουν διαθέσιμες υποδομές».

Δηλαδή θα μπορούσαμε να δικαιολογήσουμε ακόμη και τα προκάτ;

Όχι βέβαια αλλά αυτό δεν είναι πρόβλημα που το προκάλεσε ο κορωνοιός. Αυτό είναι ένα ευρύτερο πρόβλημα της εκπαιδευτικής δομής. Το πρόβλημα του κορωναϊού θα μπορούσε να λυθεί χωρίς να δημιουργήσουμε νέες αίθουσες, αλλά αν εφαρμόζαμε κυλιόμενα ωράρια στην εκπαίδευση. Πρωί απόγευμα.

Γιατί κατά την γνώμη σας δεν έγινε;

«Δεν το ξέρω. Φαντάζομαι ότι το πρωί απόγευμα δημιουργεί άλλα προβλήματα με τους εργαζόμενους γονείς, το πήγαινε έλα των γονιών, τα ωράρια των εκπαιδευτικών κλπ….είναι μια τεράστια οργάνωση το πρωί απόγευμα. Νομίζω όμως ότι θα μπορούσαν να το πετύχουν ένα τρίμηνο που ήταν κλειστά τα σχολεία.

Δηλαδή τι έπρεπε να βάλει στην ζυγαριά το υπουργείο, την ασφάλεια και την υγεία των παιδιών ή την διευκόλυνση γονέων και δασκάλων; Σαφώς και το ερώτημα είναι ρητορικό, όμως εκ του αποτελέσματος βλέπουμε ότι τα παιδιά εκτίθενται στον όποιο κίνδυνο.

ΗΡΑΚΛΗΣ ΖΩΓΡΑΦΟΣ: Σαφώς και δεν γνωρίζω τι σκέφτεται το Υπουργείο. Προφανώς πίστευε ότι τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο θα επικρατούσε μία παρόμοια κατάσταση, ήπια κατάσταση, όπως τους προηγούμενους μήνες.  Γεγονός είναι ότι πολλαπλασιάζονται τα κρούσματα είτε γιατί έχουμε περισσότερους ελέγχους είτε γιατί άνοιξαν τα σύνορα, έχω την αίσθηση ότι η αύξηση των κρουσμάτων οφείλεται στο γεγονός ότι γίνονται πολύ περισσότερα τεστς, αν δεν κάνεις τεστ δεν έχεις κρούσματα. Ξεκαθαρίζω ότι δεν είμαι υπέρ της συνομωσίας. Θα πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπόψη ότι ο ιός υπάρχει και έχει μεγάλη μεταδοτικότητα.

ΤΙ ΜΕΤΡΑ ΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΦΡΟΝΤΗΣΤΗΡΙΟ;

Τα μέτρα που έχουμε πάρει στο δικό μας φροντιστήριο δεν διαφέρουν σε τίποτε από τα μέτρα που επιβάλλει το Υπουργείο υγείας, παιδείας κ.λ.π. δηλαδή αποστάσεις στις αίθουσες, 1,5 μέτρο το λιγότερο μαθητής από μαθητή. Στις φροντιστηριακές τάξεις έχουμε 5-6 άτομα άρα μπορούμε άνετα να το καταφέρουμε όταν σε μία τάξη 27 μ2 έχουμε 5-6 παιδιά μαζί με τον καθηγητή αναλογούν από 4-5 μέτρα στον καθένα είναι πάρα πολύ εύκολο να το πετύχουμε και με την διαρρύθμιση που έχουμε – μιλώ για το δικό μου φροντιστήριο –  δεν γεννάται κανένα πρόβλημα συγχρωτισμού.

Το δεύτερο μέτρο είναι η υποχρεωτική τήρηση της μάσκας, καθηγητές και μαθητές υποχρεωτικά φορούν μάσκα κι εδώ πρέπει να σημειώσω ότι τα παιδιά είναι απολύτως συνειδητοποιημένα και συνεργάσιμα

Τρίτο, η υποχρεωτική ύπαρξη αντισηπτικού σε όλες τις αίθουσες και τους κοινόχρηστους χώρους.

Τέταρτο μέτρο τα διαφορετικά διαλείμματα. Έτσι αποφεύγεται ο συγχρωτισμός όλα τα παραπάνω μέτρα στην παρούσα χρονική περίοδο που διανύουμε τα θεωρώ απολύτως φυσιολογικό και ας ελπίσουμε ότι πολύ σύντομα αυτός ο εφιάλτης θα λάβει τέλος.