Τι σημαίνει «Τουρισμός» για την Περιφέρεια ΑΜΘ; Ταξιδάκια και φωτογραφίες ή μοχλός ανάπτυξης;

 Δυστυχώς, από τα πεπραγμένα της Διοίκησης της Περιφέρειας ΑΜ-Θ η απάντηση στο ερώτημα «Τι σημαίνει Τουρισμός» έρχεται αβίαστα και δεν είναι η αυτονόητη! Διαφορετικά, για ποιο λόγο η Περιφέρεια μας απουσίασε από την τουριστική έκθεση WTM (World Tourism Market) του Λονδίνου, που είναι μία από τις μεγαλύτερες τουριστικές εκθέσεις του κόσμου;

Η φετινή WTM (9-11 Νοεμβρίου 2020) ήταν πλήρως προσαρμοσμένη στις ανάγκες που έχει διαμορφώσει η υγειονομική κρίση του κορωνοϊού, διοργανώθηκε φυσικά διαδικτυακά (σ.σ. ο φετινός τίτλος ήταν Virtual WTM), ωστόσο το περιεχόμενό της ήταν ευθέως προσανατολισμένο στην υποστήριξη και την ανάπτυξη της τουριστικής βιομηχανίας σε συνάρτηση με την πανδημία.

Η Ελλάδα ως χώρα συμμετείχε στην Έκθεση μέσω του ΕΟΤ που είχε ως συνεκθέτες του Δήμους, Περιφέρειες και ιδιωτικούς φορείς. Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, όμως, δεν πήρε μέρος.

Γιατί άραγε;

Μήπως γιατί οι συμμετέχοντες δεν θα είχαν την ευκαιρία για «ταξιδάκι και φωτογραφίες»;

Μήπως γιατί δεν μπορούν να προσαρμοστούν στις συνθήκες του COVID-19;

Μήπως γιατί οι έχοντες την ευθύνη της τουριστικής ανάπτυξης της Περιφέρειας μας, δεν μπορούν να παρακολουθήσουν τις διεθνείς εξελίξεις;

Μήπως, απλώς αδιαφορούν;

Αν κρίνουμε πάντως από το πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής του 2021 που ήρθε πριν από μερικές ημέρες στο Περιφερειακό Συμβούλιο, προκύπτει εύκολα η ανικανότητα τους να διαχειριστούν το τόσο σημαντικό αναπτυξιακό εργαλείο της περιοχής μας, που λέγεται «Τουρισμός».

Ενδεικτικά, επισημαίνουμε ελλείψεις του προγράμματος, το οποίο αποτελεί μία συρραφή παλαιότερων:

  1. Απουσιάζει παντελώς η προσαρμογή στα δεδομένα της πανδημίας του COVID-19.
  2. Εγκαταλείφθηκε η κεντρική ιδέα του Στρατηγικού Σχεδιασμού της ΠΑΜΘ  που είναι η δημιουργία του Φορέα Διαχείρισης Τουριστικού Προορισμού (DMO) με συμμετοχή και αποφασιστική γνώμη όλων των φορέων σε αυτόν.
  3. Σπατάλη πόρων και όχι αξιοποίηση αυτών
  4. Δεν υπάρχει καμία μέριμνα για τα πραγματικά προβλήματα των επαγγελματιών και των εργαζομένων στον κλάδο του Τουρισμού
  5. Ο όποιος σχεδιασμός είναι κοντόφθαλμος και χωρίς μεγάλο χρονικό ορίζοντα, που προϋποθέτει φυσικά στάθμιση πολλών παραμέτρων, όπως η πανδημία

Δυστυχώς το πρόγραμμα αυτό απέσπασε τις θετικές ψήφους των μελών της Διοίκησης της ΠΑΜΘ, των συνοδοιπόρων της και των άτυπων «εξωτερικών» συνεργατών αυτής (οι προσφάτως ανεξαρτητοποιημένοι σύμβουλοι), που απέδειξαν με τη στάση τους ότι στερούνται οράματος και έμπνευσης.

Όμως, πρέπει να γίνει κατανοητό πρώτα στους ίδιους και μετά σε όλους ότι η κοροϊδία πρέπει να σταματήσει. Κάποιοι πρέπει να καταλάβουν ότι είναι υποχρεωμένοι  να δράσουν συστηματικά, να ασχοληθούν με τα πραγματικά προβλήματα και  να ξαναβάλουν την Περιφέρεια ΑΜ-Θ στον χάρτη των τουριστικών προορισμών.

Επιπλέον, με απογοήτευση -αλλά όχι με έκπληξη- παρατηρούμε ότι ο κος Μέτιος δεν συνειδητοποιεί την τραγική κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει οι άνθρωποι μας στον Τουρισμό -εργαζόμενοι και επιχειρηματίες- και μοιάζει να μην αντιλαμβάνεται ότι με ελαφρότητες και φωτογραφίσεις δεν μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη.

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ