Φωνή αγωνίας από τις/τους εκπαιδευτικούς των ειδικών σχολείων
Με ανακοίνωση της η ΕΛΜΕ Ξάνθης ζητά την άμεση αναστολή της λειτουργίας των ειδικών σχολείων – άλλος παραλογισμός της υπουργού, γιατι είναι ορατός ο κίνδυνος διασποράς του ιού covid-19
Βρισκόμαστε ήδη στη δεύτερη εβδομάδα αναστολής της δια ζώσης λειτουργίας των σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και, ενώ έχουν πλέον προστεθεί και τα σχολεία της πρωτοβάθμιας, τα ειδικά σχολεία παραμένουν ανοικτά με αποτέλεσμα την πρόκληση πολλαπλών κινδύνων τόσο για το προσωπικό όσο και για τις/τους ίδιες/ους τους μαθήτριες/ές. Είναι γνωστό ότι είναι πάρα πολύ δύσκολο να τηρηθούν σωστά τα μέτρα υγειονομικής προστασίας από τα παιδιά των συγκεκριμένων σχολείων. Το ίδιο το υπουργείο Παιδείας, μάλιστα, με σχετική εγκύκλιο δεν καθιστά υποχρεωτική τη χρήση μάσκας αυτά. Το πρόβλημα οξύνθηκε μετά και το κλείσιμο των δημοτικών σχολείων καθώς πολλές/οί συνάδελφισσες/οι, όπως δικαιούνται, έχουν λάβει άδεια ειδικού σκοπού με αποτέλεσμα την απογύμνωση αυτών των σχολείων από το αναγκαίο εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό με συνέπεια την αδυναμία τήρησης και ενός κανονικού ωρολογίου προγράμματος και των υγειονομικών μέτρων. Είναι αδιανόητο οι συναδέλφισσες και οι συνάδελφοι αυτών των σχολείων να εκτίθενται καθημερινά στον κίνδυνο της πανδημίας και να παραμένουν αβοήθητες/οι και απροστάτευτες/οι.
Την ίδια στιγμή οι γονείς των παιδιών αισθάνονται μεγάλη ανασφάλεια λόγω της πιθανής έκθεσής τους στον ιό, ειδικά για όσα μεταφέρονται με ταξί, αλλά και αδιέξοδο καθώς ο εγκλεισμός τους στο σπίτι δημιουργεί σε πολλές περιπτώσεις σοβαρά προβλήματα. Το υπουργείο δεν έδειξε να έχει κανένα σχεδιασμό για το ενδεχόμενο αναστολής των ειδικών σχολικών μονάδων, προκειμένου μέσα από άλλες υποστηρικτικές δομές και ειδικό προσωπικό, να προσφέρει τη στήριξη των γονέων και οικογενειών αυτών των παιδιών.
Κατανοώντας, ωστόσο, τη δυσχερή κατάσταση αλλά προτάσσοντας την υγειονομική προστασία των μαθητριών/ών, εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους, ζητούμε την άμεση αναστολή λειτουργίας και των ειδικών σχολείων με την εφαρμογή τηλε-εκπαίδευσης, όπου αυτό είναι εφικτό.