ΠΑΜΕ: Πρόταση προς το Διοικητικό Συμβούλιο του Διδασκαλικού Συλλόγου Ξάνθης
Τελείωσε η τρίτη βδομάδα με κλειστά τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά και την ώρα που το άνοιγμα των σχολείων απ΄ ό,τι φαίνεται μετατίθεται για μετά τις γιορτές μας γεννιέται μια μεγάλη απορία:
Γιατί δεν γίνεται ΤΙΠΟΤΑ από την κυβέρνηση και την τοπική διοίκηση, αξιοποιώντας όλο αυτό το χρονικό διάστημα, ώστε η επαναλειτουργία των σχολείων να γίνει με όρους ασφάλειας για εκπαιδευτικούς, μαθητές και τις οικογένειές τους;
Το ανέκδοτο πως στα σχολεία «δεν κολλάει ο κορονοϊός» καταρρίφθηκε με τα εκατοντάδες κλειστά σχολεία και τμήματα το προηγούμενο διάστημα λόγω κρουσμάτων.
Τα αιτήματά μας για:
“Τακτικά επαναλαμβανόμενα διαγνωστικά τεστ στη σχολική κοινότητα για τον έλεγχο της διασποράς.
“Επαρκή αριθμό μόνιμων καθαριστριών που θα βρίσκονται στα σχολεία τουλάχιστον όλο το διάστημα λειτουργίας των σχολικών μονάδων ώστε να μπορεί να γίνεται η απολύμανση με βάση τα πρωτόκολλα.
“Αραίωση των μαθητών ανά τμήμα μέχρι 15 μαθητές με εξεύρεση αιθουσών και πρόσληψη εκπαιδευτικών.
“Ασφαλή μετακίνηση των μαθητών από και προς το σχολείο με περισσότερα μέσα μεταφοράς.
“Δημιουργία σχολιατρικής υπηρεσίας για τη διαχείριση των ύποπτων κρουσμάτων και την ιχνηλάτηση των επαφών.
που αγνοήθηκαν από Υπουργείο Παιδείας και κυβέρνηση το διάστημα από το πρώτο κύμα μέχρι τον Σεπτέμβρη, εξακολουθούν να βρίσκονται για αυτούς στα αζήτητα. Ενώ στις συνθήκες του χειμώνα φανερό είναι πως πρέπει να προβλεφθούν ΤΩΡΑ επιπλέον κονδύλια για τις σχολικές επιτροπές για θέρμανση, για να μπορούν οι αίθουσες να θερμαίνονται και παράλληλα να εξαερίζονται.
Ταυτόχρονα, όλο αυτό το διάστημα συνεχίζουν τη λειτουργία τους τα ειδικά δημοτικά και νηπιαγωγεία χωρίς και πάλι να εξασφαλίζονται από την κυβέρνηση συγκεκριμένα μέτρα ασφαλούς λειτουργίας όπως:
“Να πάρει όλα τα μέτρα ώστε να υπάρχει συνεχής και στενή ιατρική παρακολούθηση των μαθητών και των εργαζομένων των Ειδικών Σχολείων με συχνά και επαναλαμβανόμενα δωρεάν τεστ για μαθητές και εκπαιδευτικούς, με οδηγίες και ιατρική καθοδήγηση για καθημερινά ζητήματα που προκύπτουν.
“Να μειώσει τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα στα Ειδικά σχολεία με βάση τις εκπαιδευτικές ανάγκες. Να αξιοποιηθούν όλες οι διαθέσιμες υποδομές για τον σκοπό αυτό. Να δοθεί ΑΜΕΣΗ λύση στο ιδιαίτερα οξυμένο στεγαστικό πρόβλημα του 1ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης.
“Άδειες στους συναδέλφους που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, χωρίς τους περιορισμούς που βάζει η υπουργική απόφαση.
“Να τοποθετηθεί όλο το απαραίτητο προσωπικό (Εκπαιδευτικοί, ΕΕΠ-ΕΒΠ- καθαριότητας) στα Ειδικά Σχολεία με πρόβλεψη για την αναπλήρωση των εργαζομένων που βρίσκονται ή θα βγουν σε άδεια.
“Να υπάρχει επάρκεια σε όλα τα απαραίτητα μέσα ατομικής προστασίας.
“Αύξηση των δρομολογίων των μέσων μεταφοράς και μείωση των μεταφερόμενων μαθητών ανά μέσο. Αποκλειστικά Δημόσιες και Δωρεάν σχολικές μεταφορές με οχήματα που να είναι αποκλειστικής χρήσης από τα σχολεία.
“Τα παιδιά που λόγω σοβαρών νοσημάτων παραμένουν στο σπίτι τους, να υποστηριχτούν διεπιστημονικά με κάθε πρόσφορο μέσο, με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας.
Έχουμε βαθιά πεποίθηση ότι:
Ο ρόλος του σχολείου, της εκπαίδευσης, είναι πολυδιάστατος: γνωστικός, διαπαιδαγωγητικός, κοινωνικός, μορφωτικός, καλλιέργεια ομαδικότητας, χαρακτήρα, αξιών κ.ά. Τίποτα απ’ αυτά δεν αναπτύσσονται χωρίς τον αναντικατάστατο δεσμό εκπαιδευτικού-μαθητή, την ύπαρξη σχολικής κοινότητας και της αλληλεπίδρασής της με την κοινωνία. Η δια ζώσης, κανονική εκπαιδευτική διαδικασία είναι αναντικατάστατη!
Για αυτό και απαιτούμε τώρα από την κυβέρνηση:
Να πάρει όλα αυτά τα μέτρα, να αξιοποιήσει αυτό το χρονικό διάστημα, προκειμένου να διασφαλίσει την ομαλή δια ζώσης λειτουργία των σχολείων, αφού από ό,τι φαίνεται η κατάσταση σε σχέση με την πανδημία δεν πρόκειται να εξομαλυνθεί τους επόμενους μήνες.
Ταυτόχρονα, για το διάστημα που παραμένουν κλειστά τα σχολεία οι εκπαιδευτικοί στεκόμαστε για μια ακόμα φορά δίπλα στους μαθητές μας αξιοποιώντας όλα τα μέσα, όπως κάναμε και τον περασμένο Μάρτιο, προσπαθούμε να κρατήσουμε ανοιχτή την παιδαγωγική σχέση και την εκπαιδευτική διαδικασία για όλα τα παιδιά χωρίς αποκλεισμούς.
Εμπόδιο όμως σε αυτό μπαίνει από την κυβέρνηση με την άρνησή της να λύσει στοιχειώδη ζητήματα, όπως είναι η εξασφάλιση της απαραίτητης υποδομής (δωρεάν tablet και Η/Υ, δωρεάν γρήγορο internet) για να μπορούν να συμμετέχουν όλα τα παιδιά στην τηλεκπαίδευση. Είναι αρκετοί οι μαθητές στην ΠΕ Ξάνθης που δεν έχουν τεχνολογικά μέσα ώστε να συμμετέχουν ισότιμα, υπάρχουν οικογένειες που έχουν 2 ή 3 παιδιά και πρέπει ταυτόχρονα να συνδεθούν σε οικιακή σύνδεση που δε «σηκώνει» πάνω από μια (ταυτόχρονη) συνεδρία, σπίτια που πιθανόν οι γονείς την ίδια στιγμή να εργάζονται εξ αποστάσεως. Ενώ ιδιαίτερα τραγική είναι η κατάσταση με τους μαθητές του Δροσερού, όπου η συντριπτική πλειοψηφία τους δεν έχουν τα απαραίτητα μέσα και οι λίγες δεκάδες που μετά από τις φιλότιμες προσπάθειες των συναδέλφων συμμετέχουν, το κάνουν μέσα από κινητό τηλέφωνο!
“Εδώ και τώρα να εξασφαλιστεί η κάλυψη, με ευθύνη και δαπάνη του κράτους, του αναγκαίου τεχνολογικού εξοπλισμού για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Δωρεάν τάμπλετ και ηλεκτρονικούς υπολογιστές, δωρεάν σύνδεση γρήγορου internet. Αναβάθμιση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, ώστε να καλύπτει όλες τις ανάγκες των σχολείων, μέσα στα οποία πρέπει να οργανωθεί η εξ αποστάσεως εκπαίδευση για όσους συναδέλφους δεν μπορούν από τα σπίτια τους.
Για όλα τα παραπάνω την επόμενη βδομάδα το ΔΣ θα προχωρήσει σε παραστάσεις διαμαρτυρίας στην Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, την Αντιπεριφέρεια Ξάνθης και στους 4 Δήμους της Π.Ε.