ΣΟΚΑΡΕΙ ο αριθμός των νεκρών στην άσφαλτο. Κακός σύμβουλος η ψυχολογική πίεση λόγω κορωνοιού.
Πότε η κυβέρνηση θα αναλάβει τις ευθύνες της απέναντι στην κοινωνία;
Μηνιαίος απολογισμός στα θέματα Οδικής Ασφάλειας
Πώς γίνεται ενώ είμαστε 1 χρόνο καραντίνα να έχουμε 15 νεκρούς στην άσφαλτο τον Μήνα Μάρτιο;
Πραγματικά σοκάρουν τα στοιχεία των τροχαίων δυστυχημάτων της Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης για τον μήνα Μάρτιο όπου τα τροχαία δυστυχήματα ξεπέρασαν τα 20 μέσα σε ένα μήνα και έδωσαν τρείς θανάτους, 3 έναντι 2 τον περσινό Μάρτη, 3 σοβαρά τροχαία ατυχήματα έναντι δύο τον περσινό Μάρτιο και πάει λέγοντας.
Το γεγονός και μόνο ότι οι πολίτες – οδηγοί της ΑΜΘ βρίσκονταν σε καραντίνα για πάνω από ένα χρόνο και «έφεραν» αυτά τα θλιβερά αποτελέσματα, είναι βέβαιο, ότι δεν φταίνε μόνον οι κακοί οδηγοί που κυκλοφορούν ανάμεσα μας.
Σαφώς και δεν είμαστε επιστήμονες αναλυτές, ούτε και ψυχολόγοι, όμως η απλή λογική λέει ότι δυστυχώς δεν φταίνε μόνο η απρόσεκτοι οδηγοί. Σαφώς και φέρουν το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης, όμως είμαστε βέβαιοι ότι η ψυχολογική πίεση που υπέστησαν οι πολίτες λόγω των σκληρών αποφάσεων της κυβέρνησης εξ αιτίας της πανδημίας, φέρουν και αυτοί μεγάλο μερίδιο ευθύνης και κάποια στιγμή θα πρέπει δημόσια η κυβέρνηση να αναλάβει τις ευθύνες της απέναντι στην κοινωνία.
Η πίεση για την ώρα λήξης της κυκλοφορίας, η πίεση του φόβου του προστύμματος λόγω κωρορονοιού, η κακή ψυχολογική κατάσταση των πολιτών λόγω του εγκλεισμού τους στα σπίτια και η προσπάθεια να ανταπεξέλθουν στις καθημερινές δυσκολίες στον λίγο χρόνο που τους διέθετε η πολιτεία λόγω των μέτρων και γενικότερα όλη η ψυχολογική πίεση που υπέστησαν εξ αιτίας των άδικων χωρίς και χωρίς αποτέλεσμα αποφάσεων λόγω κορωνοιού, είναι βέβαιο ότι συνετέλεσαν στο να μην έχουν οι οδηγοί το μυαλό τους στο τιμόνι.
Η ύπαρξη, το έχουμε ξαναγράψει πολλών οδηγών – λαθροδιακινητών χωρίς άδεια οδήγησης οι οποίοι με τον κακό τρόπο οδήγησης και την ιλιγγιώδη ταχύτητα που αναπτύσσουν για να αποφύγουν την σύλληψη, συντελούν όλα στην δημιουργία «κλίματος» ατυχήματος
Ποιο αναλυτικά η εικόνα παρουσιάζεται ως εξής.
α. Τροχαία Ατυχήματα
Στην εδαφική αρμοδιότητα της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, σημειώθηκαν 20 τροχαία δυστυχήματα (έναντι 15 το 2020). Ειδικότερα σημειώθηκαν:
- 3 θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα (έναντι 2 το 2020)
- 3 σοβαρά τροχαία ατυχήματα (όπως επίσης το 2020)
- 14 ελαφριά τροχαία ατυχήματα (έναντι 10 το 2020)
Από τα τροχαία δυστυχήματα που συνέβησαν σε αστικές και αγροτικές περιοχές των νομών καταγράφηκαν συνολικά 27 παθόντες (έναντι 20 το 2020). Ειδικότερα καταγράφηκαν:
- 3 νεκροί (έναντι 2 το 2020)
- 3 βαριά τραυματίες (όπως επίσης το 2020)
- 21 ελαφρά τραυματίες (έναντι 15 το 2020)
Τα κυριότερα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων – δυστυχημάτων, όπως προέκυψε από την αστυνομική τροχονομική έρευνα, ήταν:
- Η απόσπαση προσοχής οδηγού
- Μη τήρηση απόστασης ασφάλειας
- Η εσφαλμένη αποφευκτική ενέργεια
β. Δράσεις Τροχονομικής αστυνόμευσης
Οι Υπηρεσίες Τροχαίας της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης βρίσκονται σε διαρκή ετοιμότητα, εφαρμόζοντας συγκεκριμένο σχεδιασμό, που προβλέπει μέτρα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης για την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων και των πολιτών, καθώς και για την πρόληψη και αποτροπή ατυχημάτων και δυστυχημάτων σε όλο το οδικό δίκτυο.
Στο πλαίσιο των τροχονομικών δράσεων, τον μήνα Μάρτιο του 2021, βεβαιώθηκαν συνολικά 3.997 παραβάσεις, από τις οποίες οι 1.160 ήταν επικίνδυνες παραβάσεις, ως ακολούθως:
- 758 για υπερβολική ταχύτητα
- 31 για οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος (μέθη)
- 65 για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
- 21 για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη
- 76 για μη χρήση κράνους κατά την οδήγηση
- 139 για μη χρήση της ζώνης ασφαλείας κατά την οδήγηση
- 27 για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση
- 5 για αντικανονικό προσπέρασμα
- 32 για φθαρμένα ελαστικά
- 6 για αντικανονικούς ελιγμούς
γ. Συμβουλές Οδικής Ασφάλειας
Η Ελληνική Αστυνομία ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη στα θέματα ασφαλούς οδήγησης και οδικής ασφάλειας με σκοπό να συμβάλλει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων υπενθυμίζει σε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας.
Στο πλαίσιο αυτό οι οδηγοί οφείλουν να εφαρμόζουν τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, να οδηγούν με σύνεση και προσοχή και να ακολουθούν τις υποδείξεις και τις συμβουλές του προσωπικού της Τροχαίας.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οδηγώ με ασφάλεια σημαίνει:
- Μαθαίνω και εφαρμόζω τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
- Έχω διαρκώς τεταμένη την προσοχή μου στην οδήγηση και τον έλεγχο του οχήματος
- Όταν οδηγώ δεν έχω καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά
- Δεν παραβιάζω τα όρια ταχύτητας
- Φορώ πάντα ζώνη ασφαλείας
- Τοποθετώ τα παιδιά σε παιδικό κάθισμα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και τους φορώ ζώνη ασφαλείας
- Σε περίπτωση που οδηγώ ή είμαι συνεπιβάτης σε μοτοσικλέτα φορώ πάντα κράνος
- Δεν κάνω αντικανονικά προσπεράσματα
- Δεν παραβιάζω τον κόκκινο σηματοδότη
- Σταματώ στο STOP και δίνω προτεραιότητα
- Δεν μιλώ στο κινητό όταν οδηγώ
- Δίνω προτεραιότητα στους πεζούς
- Σέβομαι τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων.
Οι παραπάνω συμβουλές θα επαναλαμβάνονται διαρκώς με σκοπό να συμβάλλουν στην εμπέδωση της κυκλοφοριακής και οδικής κουλτούρας.