ΑΚΡΩΤΗΡΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΡΑΜΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΩΜΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ

Κατώτερο των περιστάσεων το Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜΘ

Κατώτερο των περιστάσεων το Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜΘ γνωμοδότησε θετικά επί των περιβαλλοντικών όρων για την μελέτη χάραξης νέας σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ Θεσσαλονίκης – Αμφίπολης – Αμυγδαλεώνα και Νέας Καρβάλης.

Ουσιαστικά συνηγόρησε με τον ακρωτηριασμό της Δράμας, την αποκοπή της από το σώμα της Περιφέρειας και τον αποκλεισμό της από ένα σύγχρονο ηλεκτροκινούμενο μεταφορικό δίκτυο σταθερής τροχιάς.

Η Περιφερειακή Παράταξη Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία είχε προτείνει μία εναλλακτική χάραξη που θα περιλάμβανε στη διαδρομή της και τα δύο αστικά κέντρα των Σερρών και της Δράμας, θα είχε το ίδιο μήκος, χαμηλότερο κόστος και λιγότερη περιβαλλοντική επιβάρυνση. Άλλωστε το Τμήμα Περιβάλλοντος και Υδροοικονομίας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας έχει γνωμοδοτήσει αρνητικά στη χάραξη μέσω Αμφίπολης διότι η γραμμή θα επιβαρύνει περιβαλλοντικά τους υδροβιότοπους Κορώνειας, Βόλβης, τα Μακεδονικά Τέμπη στη Ρεντίνα – Ασπροβάλτα και το δέλτα του Στρυμόνα.

Ωστόσο, η πλειοψηφία του Περιφερειακού Συμβουλίου με βασικό κορμό τις παρατάξεις Μέτιου και Τοψίδη, δέχτηκαν τις επιλογές της διοίκησης του ΟΣΕ και ψήφισαν θετικά.

Πέραν της Παράταξής μας, τιμητικά αρνητικά με τον σιδηροδρομικό ακρωτηριασμό της Δράμας ψήφισαν όλοι, πλην ενός, οι περιφερειακοί σύμβουλοι της Δράμας, όλων των παρατάξεων, εκτός του συμβούλου της Λαϊκής Συσπείρωσης που ψήφισε λευκό για πολιτικούς λόγους. Μεταξύ αυτών που ψήφισαν αρνητικά, ο Πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου ΑΜΘ κ. Χρήστος Παπαθεοδώρου και ο χωρικός Αντιπεριφερειάρχης Δράμας κ. Γεώργιος Παπαδόπουλός. Επίσης, αρνητικά ψήφισαν ο χωρικός Αντιπεριφερειάρχης Ξάνθης κ. Νικόλαος Ευφραιμίδης και ο θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Υγείας κ. Κωνσταντίνος Βενετίδης από τον Έβρο.

Πιστεύουμε ότι το θέμα τώρα αρχίζει και υπάρχουν πολλά περιθώρια αντίδρασης στον αποκλεισμό της Δράμας, με δεδομένο ότι η χάραξη της νέας γραμμής δεν ετέθη ποτέ σε διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες της ΑΜΘ και η μελέτη χάραξης δεν είναι μελέτη που οδηγεί σε έργο. Για να φτάσουμε σε εφαρμόσιμες μελέτες πρέπει αυτές να ανατεθούν, να εκπονηθούν, να ελεγχθούν, να εγκριθούν και να εξοφληθούν, διαδικασία που ακόμη δεν ξεκίνησε και για αυτό απαιτούνται χρονοβόρες διαδικασίες και χρήμα που αν όλα κυλήσουν καλά θα υπερβούν τα 10 χρόνια αναμονής μέχρι να ξεκινήσει το έργο.