ΟΝΕΙΡΟ, ΕΦΙΑΛΤΗΣ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΟΝΕΙΡΟ…

Ένα όνειρο που εξελίχθηκε σε εφιάλτη έβλεπα χθες το βράδυ.

Ο όρος εφιάλτης χρησιμοποιείται για να περιγράψει to όνειρο που προκαλεί μια δυνατή δυσάρεστη αισθηματική αντίδραση σε αυτόν που το βιώνει.
Η αντίδραση συνήθως είναι φόβος ή τρόμος, προκαλεί ακόμα και αισθήματα πόνου, πνιγμού και θανάτου, ενώ πολλές φορές δημιουργεί την αίσθηση ότι κάποιος πέφτει από μεγάλο υψόμετρο.

* Το όνειρο.

Είχε να κάνει με τον ιαπωνικό κήπο της Αθήνας.
Ο ιαπωνικός κήπος της Αθήνας, δημιουργήθηκε με την υποστήριξη της JT International Hellas και τελεί υπό την αιγίδα της πρεσβείας της Ιαπωνίας.
Αποτελεί το πρώτο θεματικό πάρκο της πόλης των Αθηνών.
«Πιστεύουμε πάρα πολύ στη διπλωματία των πόλεων, στη διπλωματία των λαών και επιτρέψτε μου να πω ότι είμαι ιδιαίτερα υπερήφανος διότι κάνουμε ένα πολύ μεγάλο βήμα στη σύσφιξη των σχέσεων δύο αρχέγονων πολιτισμών, δύο πολιτισμών που οι ρίζες τους χάνονται στην ιστορία, δύο λαών που παρότι μας χωρίζει μία πολύ μεγάλη γεωγραφική απόσταση αισθανόμαστε πολιτισμικά πως συνδιαλεγόμαστε και πως συνομιλούμε», ανέφερε ο Δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης.
image.png
«Οι ιαπωνικοί κήποι είναι ένα από τα παραδοσιακά πολιτιστικά και πνευματικά σύμβολα της Ιαπωνίας και η ιστορία τους χρονολογείται από τον 6ο αιώνα μ.Χ.», επεσήμανε ο πρέσβης της Ιαπωνίας στην Ελλάδα, Γιασουνόρι Νακαγιάμα (Yasunori Nakayama), υπογραμμίζοντας ότι «παρ’ όλο που έχουν ποικίλα χαρακτηριστικά, ανάλογα με τις διαφορετικές εποχές, το μεταβαλλόμενο σκηνικό τους κατά τη διάρκεια των τεσσάρων εποχών ήταν πάντα αγαπητό από τους Ιάπωνες», καθώς σε αυτούς βρίσκουν «την ιδιαίτερη ομορφιά στις αλλαγές όλων των πραγμάτων που αντανακλούν το πέρασμα του χρόνου».
image.png
* Ο εφιάλτης.
Στην τελετή ήταν παρών ο Δήμαρχος Ξάνθης Μανώλης Τσέπελης.
Δράχτηκε της ευκαιρίας πως τμήμα των συνολικών εγκαταστάσεων της JT International Hellas κορυφαίας καπνοβιομηχανίας του κόσμου βρίσκεται στην Ξάνθη και μάλιστα…
image.png
Μέσα στον ΠΡΩΤΟ ΓΙΑΚΑ όπου καλλιεργήθηκε, θέριεψε, μεγαλούργησε ο ΜΠΑΣΜΑΣ, ο κορυφαίος καπνός όλων των εποχών.
Από το επίτομο σύγγραμμα : Ο ” MΠΑΣΜΑΣ ” ΚΑΠΝΟΣ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ ΓΙΑΚΑ του Αναστασίου Σουϊτάρη ο ερευνητής αντλεί ανεκτίμητες πληροφορίες.
Το πιθανότερο είναι ο Μανώλης Τσέπελης να ενστερνίστηκε  το νόημα της παροιμίας : ” Όμοιος ομοίω αεί πελάζει “.
Η φράση αυτή ανήκει στον Πλάτωνα (Συμπόσιον) και σημαίνει “ο όμοιος τον όμοιο πάντα πλησιάζει“.
Και σήμερα χρησιμοποιούμε αυτήν τη φράση θέλοντας να δηλώσουμε πως ο άνθρωπος από τη φύση του τείνει να προσεγγίζει ανθρώπους που του μοιάζουν, τείνει να συναναστρέφεται τους ομοίους του.
Με άλλα λόγια : ΚΑΠΝΟΣ ΚΑΙ ΑΡΙΣΤΕΙΑ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΠΟΡΕΙΑ.
Εθισμένοι να αριστεύουν οι Ιάπωνες, εθισμένοι κι εμείς.
Με μια διαφορά.
Εμείς μόνο στα ζόρια.
Τότε διαπρέπουμε.
Τότε είμαστε ασύγκριτοι.
Τότε κάνουμε τους πάντες να παραμιλάνε.
image.png
Ύστερα, όταν παρέλθουν τα ζόρια, πιάνουμε τα ΖΑΡΙΑ.
Σε μια ζαριά τα χάνουμε όλα…
Κρύος ιδρώτας με έκοψε κοντά στα ξημερώματα, στη σκέψη πως ο Δήμαρχος της Ξάνθης θα έλεγε στους Ιάπωνες έτσι που ήταν όλοι μαζί Πρέσβης, Διευθυντικά Στελέχη της JTI κ. α. για τη σπουδαιότητα επιλογής του χώρου όπου βρίσκονται οι εγκαταστάσεις της πάλαι ποτέ ΣΕΚΑΠ.
Πως σε μια νοητή ευθεία 20 χιλιομέτρων από το σημείο εκείνο βρίσκονται τα ΑΡΧΑΙΑ ΑΒΔΗΡΑ γενέτειρα γιγάντων του στοχασμού που ” έδεσαν ” την ύλη με το πνεύμα, συνέβαλαν τα μάλιστα στην αρμονική συνύπαρξη, ΠΕΜΠΤΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΤΩΝ ΙΑΠΩΝΙΚΩΝ ΚΗΠΩΝ.
Πως όλα αυτά δένουν  για να συνθέσουν κάτι μεγαλειώδες, για το οποίο η Ιαπωνία καλείται από την Ιστορία να συμβάλλει για την υλοποίησή του, στον τόπο απαρχής τους.
ΚΑΤΙ ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟ ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΑ, ΒΟΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΞΑΝΘΗ.
Ευτυχώς δεν έγινε τίποτα από όλα αυτά.
Πέρασε ο εφιάλτης.
* Και πάλι το όνειρο.
Και η φωνή της Δόμνας Σαμίου…
” Έχε γειά Παναγιά, τα μιλήσαμε, όνειρο ήτανε, τα λησμονήσαμε…”.
Στέλιος  Αρσενίου