Κόλαση οι δρόμοι της Ξάνθης.
ΚΑΛΕΙΤΑΙ Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΕΡΕΝΙΔΗΣ ΝΑ
ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΗΣΕΙ ΤΗΝ ΟΜΑΛΟΤΗΤΑ
Συνέντευξη με τον Αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών Γιάννη Ζερενίδη
Με δεδομένη την κάκιστη κατάσταση των δρόμων της Ξάνθης, την έλλειψη διαγραμμίσεων, την προσπόριση από το Υπουργείο των Εσωτερικών του ποσού των 750.000 ευρώ για παρεμβάσεις στις υποδομές, την απόφαση της οικονομικής επιτροπής να πέσει άσφαλτος ύψους κοντά 2 εκατομμυρίων ευρώ και την συνεχή παρουσία του εργολάβου του Φυσικού Αερίου που χειροτερεύει όλη την εικόνα της πόλης με τα συνεχή σκαψίματα του, γενάτε το εξής ερώτημα μαζί με όλα τα υπόλοιπα που συνοδεύονται από την αγανάκτηση των Ξανθιωτών. Ο δήμος Ξάνθης με απόφαση του και ορθώς, θα ασφαλτοστρώσει τους δρόμους που ήταν μπάχαλο και απαιτούνταν παρεμβάσεις και προστέθηκαν τα σκαψίματα του εργολάβου, ο οποίος σύμφωνα με την σύμβασή του, θα πρέπει να επουλώσει όλα τα τραύματα στον ασφαλτοτάπητα, ο δήμος Ξάνθης με τα χρήματα των δημοτών θα ασφαλτοστρώσει και τις «τρύπες» του εργολάβου;
Σαφώς αυτή η σκέψη και η ερώτηση συνοδεύεται από πολλές ΥΠΟ ερωτήσεις στις οποίες καλείτε να απαντήσει ο αντιδήμαρχος των Τεχνικών Υπηρεσιών Γιάννης Ζερενίδης, ο οποίος, μιλώντας στην ΗΧΩ ΤΗΣ ΘΡΑΚΗΣ, απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις που του θέσαμε.
Απαντώντας σχετικά ο Γ. Ζερεμίδης ανέφερε ότι η οδική ασφάλεια είναι μία από τις σοβαρότερες ευθύνες της τοπικής αυτοδιοίκησης και φυσικά του δήμου.
Ακολούθως ο αντιδήμαρχος ανέφερε τον τρόπο λειτουργίας της δικής του ευθύνης όπου καθημερινά γίνονται έλεγχοι από το τμήμα συντήρησης και υποδομών που ελέγχει την κατάσταση των δρόμων όπως τον έλεγχο του ασφαλτοτάπητα, του οδοφωτισμού, των σημάνσεων και των διαγραμμίσεων – οριζόντιων σημάνσεων και όπου μπορεί να επέμβει το τμήμα, επεμβαίνει και όπου κρίνει ότι η ζημιές είναι μεγάλες και πρέπει να γίνει κάποιο έργο, κάνει το σχετικό ερώτημα στην Τεχνική Υπηρεσία η οποία κάνει την μελέτη και γίνεται ο διαγωνισμός. «Αυτή είναι η λειτουργία στους δήμους και φυσικά στον δικό μας. Σήμερα η κατάσταση στους δρόμους της Ξάνθης, ήταν ήδη επιβαρυμένη, προστέθηκε και η παρέμβαση της ΔΕΣΦΑ όπου το έργο εκτελείται με Εθνικούς πόρους και εμείς απλά συνεπικουρούμε στο έργο τους, δηλαδή ερχόμαστε σε συνεννόηση. Υπάρχει εβδομαδιαία συνάντηση με το τμήμα που παρακολουθεί το έργο του φυσικού αερίου και προσπαθούμε να συνδράμουμε στο έργο τους».
Το θέμα σχετικά με την μη αποκατάσταση του έργου της ΔΕΣΦΑ, επειδή προχώρησαν πολύ γρήγορα στα σκαπτικά, το δίκτυο και οι δοκιμές με αποτέλεσμα να αφήσουν στο τέλος την αποκατάσταση των δρόμων. Μοιραία τους πρόλαβε ο καιρός, δηλαδή ο χειμώνας όπου δεν μπορεί να γίνει η αποκατάσταση και προέκυψε αυτό το πρόβλημα με αποτέλεσμα οι δρόμοι στην Ξάνθη να παρουσιάζουν αυτή την άθλια κατάσταση, σσημειώνοντας ότι η ΔΕΣΦΑ σε συνεννόηση με τον δήμο και τις Τεχνικές Υπηρεσίες, προσπαθεί να επιλύσει το πρόβλημα αλλά υπάρχουν και επιμέρους προβλήματα όπως σε κάποιες εκσκαφές βρέθηκαν ευρήματα αρμοδιότητας Νεότερων Μνημείων, με αποτέλεσμα να καθυστερεί η ολοκλήρωση του έργου, διότι πλέον, καθοδηγεί και λαμβάνει μέρος και η εν λόγω υπηρεσία με ότι αυτό συνεπάγεται για την συνέχιση του έργου.
Όπως ανέφερε ο κ. Ζερενίδης εκκρεμεί μία τριμερής, δηλαδή δήμος, υπηρεσία νεότερων μνημείων και η εταιρεία του φυσικού αερίου προκειμένου να εξετασθεί το όλο θέμα συγκεντρωτικά
Ακολούθως ο κ. Ζερενίδης, κάνοντας αναφορά στις ασφαλτοστρώσεις του δήμου Ξάνθης, ανέφερε ότι το έργο που συνεχίζεται είναι περσινό και είναι ύψους 1,8 εκ. ευρώ όπου αναπτύχθηκε στην περιφέρεια του δήμου και σε ένα πολύ μικρό κομμάτι στον Αστικό Ιστό, ήρθε ο χειμώνας και δεν πέφτουν ασφαλτικά κάτω από αυτές τις συνθήκες και θα συνεχισθούν το καλοκαίρι ενώ ταυτόχρονα ο δήμος Ξάνθης, έβγαλε δύο άλλες μελέτες που είναι οι διαγραμμίσεις σε 55 δρόμους της πόλης περίπου 110.000 ευρώ και το δεύτερο 1,8 εκ. πάλι ασφαλτικά σε επιπλέον ανάγκες που προέκυψαν.
Ρωτήσαμε αν είναι υποχρέωση ο εργολάβος να σκεπάσει – ασφαλτοστρώσει – τους δρόμους όπου πέρασε το δίκτυο
«Εννοείται ότι είναι υποχρέωση της ΔΕΣΦΑ να αποκαταστήσει τα σημεία που έσκαψε, αλλά όλοι γνωρίζουμε ότι όταν κάτι «πληγώνεται» ο δρόμος, μοιραία αυτό θα ξ ανασπάσει κατά πρώτον και κατά δεύτερον πολλοί δρόμοι που έχει σκάψει η εταιρεία φυσικού αερίου, ήταν ήδη επιβαρυμένοι και εννοείται ότι πάντοτε σε συνεννόηση με το φυσικό αέριο, οι δικές μας παρεμβάσεις θα γίνουν αφού ολοκληρωθούν τα έργα, ούτως ώστε να μην ξ ανασκάψουμε και ξεκαθαρίζεται ότι εμείς δεν θα ρίξουμε άσφαλτο εκεί που ο εργολάβος είναι υποχρεωμένος να ρίξει. Εμείς θα ασφαλτοστρώσουμε, αφού ο εργολάβος ασφαλτοστρώσει το κομμάτι που έκανε την παρέμβασή του, ενώ κάνουμε παρεμβάσεις και εκεί που έκανε τις αποκαταστάσεις στο δίκτυο η ΔΕΥΑΞ».