ΞΑΝΘΗ/ΕΞΥΠΝΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ.
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ, ΠΡΩΤΟΠΟΡΕΙΑ Ή ΜΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΠΟΥ ΘΑ «ΠΟΝΕΣΕΙ» ΤΟΥΣ ΞΑΝΘΙΩΤΕΣ;

Μ. Φανουράκης: Το έξυπνο σύστημα ελεγχόμενης
στάθμευσης στην Ξάνθη, θα κάνει απόσβεση σε δύο χρόνια

Ρωτήσαμε τον αντιδήμαρχο Οικονομικών και Νο 2 στην ιεραρχία της δημοτικής αρχής Μ. Φανουράκη για το σύστημα στάθμευσης το οποίο μπήκε, όπως λέει η αντιπολίτευση, ξαφνικά στον δημόσιο λόγο χωρίς να προηγηθεί διαβούλευση και που κοστίζει το όχι και τόσο ευκαταφρόνητο ποσό που αγγίζει το 1 εκατομμύριο και έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων γιατί το σύστημα που επεξεργάστηκε η προηγούμενη δημοτική αρχή του Χ. Δημαρχόπουλου ήταν προϋπολογισμού μόλις 70.000 ευρώ.

Ρωτήσαμε τον Μ. Φανουράκη γιατί αυτή η τόσο μεγάλη διαφορά στην δαπάνη ο οποίος απαντώντας ανέφερε ότι αυτό το σύστημα στάθμευσης που προτίθεται να εφαρμόσει η διοίκηση του δήμου Ξάνθης, δεν έχει καμία σχέση με το σύστημα που πρότεινε ο Χ. Δημαρχόπουλος και όπως μας εξήγησε, αυτό το σύστημα θα έχει αισθητήρες σε κάθε θέση θέση παρκινγκ, συμπεριλαμβάνει την είσοδο και την έξοδο της παλιάς πόλης τους κώνους, τις κάρτες των κατοίκων, το control room, όλα.
Εξειδικεύοντας την απάντηση ο Μ. Φανουράκης, ανέφερε ότι με την είσοδο του οχήματος μέσα στην πόλη, με βάση την εφαρμογή που θα είναι περασμένη στο κινητό του οδηγού, θα γνωρίζει ποιες θέσεις είναι άδειες και έχει μία διαφορετική φιλοσοφία το θέμα της τιμολογιακής πολιτικής όπως π.χ. αν δεν θέλουμε να παρκάρουν αυτοκίνητα στην 28ης Οκτωβρίου το τιμολόγιο θα είναι π.χ. 3 ευρώ την ώρα ενώ στο παζάρι θα είναι 0,50 ευρώ την ώρα.
Ο οδηγός προ πληρώνει είτε μέσω πιστωτικής κάρτας όταν έχει κατεβάσει την εφαρμογή μέσα από το κινητό του και σε περίπτωση που ο οδηγός δεν έχει κατεβάσει την εφαρμογή, το πρόγραμμα προβλέπει την συμβολή των καταστημάτων και των περιπτέρων, όσοι το επιθυμούν, οι οποίοι μέσω τάμπλετ θα ενημερώνουν τον δήμο ταμειακά. Οπότε ο οδηγός του αυτοκινήτου που έχει παρκάρει, απευθύνεται στις εμπορικές επιχειρήσεις που είναι συμβεβλημένες με το σύστημα, αναφέρει την θέση στάθμευσης και πληρώνει στην επιχείρηση ανάλογα με τον χρόνο στάθμευσης που προτιμά.
Πέντε λεπτά πριν ολοκληρωθεί ο χρόνος, ειδοποιείται ο οδηγός και ενημερώνεται αν επιθυμεί την συνέχιση της παραμονής του οχήματός του στην θέση πάρκινγκ.
Ο κ. Φανουράκης τόνισε ότι το σημαντικότερο όλων είναι ότι ο δημοτικός αστυνομικός ή ο επιφορτισμένος υπάλληλος, γνωρίζει την κάθε στιγμή ποιος οδηγός δεν έχει πληρώσει και κατευθύνεται άμεσα στο συγκεκριμένο όχημα που δεν έχει πληρώσει. Με λίγα λόγια, ο δημοτικός αστυνομικός, με βάση το σύστημα, δεν ψάχνει να δει πιο αυτοκίνητο δεν έχει πληρώσει αλλά πάει κατευθείαν στο αυτοκίνητο που δεν έχει καταβάλλει το σχετικό αντίτιμο για την θέση πάρκινγκ.
Με αυτό τον τρόπο κερδίζεται χρόνος, αλλά όπως επισημαίνει, θα είναι κερδοφόρο γιατί ο δήμος δεν χάνει έσοδα και η απόσβεση του συστήματος αυτού, θα γίνει σε δύο χρόνια στην χειρότερη περίπτωση από τα έσοδα.
Όπως ανέφερε, ο δήμος έχανε έσοδα από το προηγούμενο σύστημα πάρκινγκ όπως ποσά της τάξεως του 80% των υπολογιζόμενων εσόδων. «Το αντιλαμβάνεσθε αυτό διότι χρειαζόταν πολύ χρόνος ο δημοτικός αστυνομικός ή ο επιφορτισμένος με αυτή την εργασία υπάλληλος, δεν προλάβαινε να ελέγξει τα αυτοκίνητα που πλήρωσαν ή όχι».

Η ΠΑΛΙΑ ΠΟΛΗ ΚΛΕΙΝΕΙ ΕΝΤΕΛΩΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΝΤΑΙ ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ
ΠΑΡΚΙΝΓΚ ΑΜΕΑ

Ακολούθως όπως συμπλήρωσε ο Μ. Φανουράκης η παλιά πόλη κλείνει εντελώς για το θέμα του πάρκινγκ όπου εκεί πλέον θα έχουν πρόσβαση μόνο οι κάτοικοι, τα οχήματα εκτάκτου ανάγκης και ειδικές περιπτώσεις τίποτε άλλο. «Θα γνωρίζουμε ανά πάσα στιγμή αν γίνεται κατάληψη θέσης ΑΜΕΑ, θέσης φορτοεκφόρτωσης,

ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ;

Ρωτήσαμε τον αντιδήμαρχο Οικονομικών που αλλού έχει δοκιμαστεί αυτό το σύστημα.
«Έχει εφαρμοστή πιλοτικά στο Ρέθυμνο και ακολουθεί η Αθήνα. Στο Ρέθυμνο στοίχισε γύρω στις 500.000 ευρώ, αλλά είναι λιγότερες οι θέσεις παρκαρίσματος και δεν συμπεριλαμβάνει την παλιά πόλη και οι τιμή αυτή ήταν πριν από τρία χρόνια.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Τι μας ώθησε να προκαλέσουμε αυτήν την ομολογουμένως μεγάλη δαπάνη;

«Τα λίγα έσοδα που είχαμε ως δήμος από την ελεγχόμενη στάθμευση και η ανάπτυξη της τεχνολογίας σε αυτόν τον τομέα. Επίσης ένας άλλος λόγος που μας ώθησε σε αυτή την απόφαση ήταν η κοστοβόρα συντήρηση των παρκόμετρων (κερματοδέκτες)η οποία άγγιζε το χρόνο τις 50.000 ευρώ και επιπλέον οι πολλές εργατοώρες της συλλογής αυτών, της καταμέτρησης, τις επιτροπές».

ΠΩΣ ΘΑ ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΤΑΙ ΤΟ KONTROL ROOM;

Απαντώντας στο παραπάνω ερώτημα ο αντιδήμαρχος ανέφερε ότι σε όλες τις θέσεις στάθμευσης θα υπάρχει αισθητήρας και διάσπαρτες κεραίες που θα δίνουν στοιχεία στις περιοχές της ελεγχόμενης στάθμευσης

ΠΟΤΕ ΘΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΗ;

Σύμφωνα μες τον κ. Φανουράκη, το θέμα θα ξαναπεράσει από την Οικονομική επιτροπή, θα γίνει διεθνής διαγωνισμός, θα εφαρμοστή πιλοτικά, θα γίνει μία τρίμηνη ή τετράμηνη πιλοτική εφαρμογή για να το μάθουν οι πολίτες και από 1-1-2023 θα εφαρμοστή κανονικά. «Είναι μία πρωτοβουλία που θα επιτρέψει στον δήμο να χαράξει μία σωστή τιμολογιακή πολιτική».

ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΤΟ ΜΑΡΜΑΡΟ;

Απαντώντας ο αντιδήμαρχος για το ποιος τελικά επιβαρύνεται για την αγορά αυτού του συστήματος ανέφερε ότι αυτό θα πληρωθεί από τον προϋπολογισμό του δήμου, από τους δημότες στην ουσία, αλλά ο δήμος μέσω του υπουργείου ψηφιακής πολιτικής, πήρε ένα κονδύλι 1.800.000 ευρώ και ο δήμος εξετάζει την συγκεκριμένη προμήθεια να την βάλει μέσα σε αυτό το κονδύλι που δόθηκε από το υπουργείο και εξετάζεται ο τρόπος, ο νόμος μας δίνει αυτό το δικαίωμα.

Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΤΙ ΛΕΕΙ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ, ΔΗΛΑΔΗ ΤΗΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑΣ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΟΣΟΝ;

Σίγουρα ο δήμαρχος σκέφτεται και άλλα πράγματα τα οποία εντάσσονται στο πρόγραμμα «Έξυπνη Πόλη», όπως την υπογιοποίηση όλων των κάδων, όπως και να έχει όμως, για το όλο θέμα αυτός που θα αποφασίσει είναι ο δήμαρχος.

Ευχαριστήσαμε τον Μ. Φανουράκη για την συζήτηση και σίγουρα αυτοί που θα εκτιμήσουν ή όχι την όλη πρωτοβουλία της δημοτικής αρχής είναι οι δημότες και όπως όλοι αντιλαμβάνονται, αυτό θα αποτυπωθεί στις κάλπες.