ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΞΑΝΘΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΘΕΩΡΙΟΥ κ.κ. Π Α Ν Τ Ε Λ Ε Η Μ Ο Ν Ο Σ

Παρασκευή 18-03-2022        Ἀκολουθία τῶν Β΄ Χαιρετισμῶν εἰς τόν Ἱερό

ΩΡΑ: 19:00-20:30               Ναό Ἁγίας Παρασκευῆς Ἀβδήρων.                      

Κυριακή 20-03-2022                Θεία Λειτουργία εἰς τόν Ἱερό Ναό Ἁγίου

ΩΡΑ: 07:00-10:30                Γεωργίου Κουτσοῦ.

ΩΡΑ: 18:00-20:00                    Β΄ Κατανυκτικός Ἑσπερινός εἰς τόν Ἱερό   Καθεδρικό  Ναό τῆς Τοῦ Θεοῦ Σοφίας Ξάνθης. 

Τετάρτη 23-03-2022             Θεία Λειτουργία τῶν Προηγιασμένων Τιμίων

ΩΡΑ: 18:00-19:30                Δώρων εἰς τόν Ἱερό Ναό Κοιμήσεως Θεοτόκου  Τοξοτῶν.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Γνωστοποιεῖται ἀπό τήν Ἱερά Μητρόπολη, ὅτι τήν Κυριακή, 20 Μαρτίου 2022 καί ὥρα 18:00, κατά τήν διάρκεια τῆς ἀκολουθίας τοῦ Β΄ Κατανυκτικοῦ  Ἑσπερινοῦ  στόν Ἱερό Καθεδρικό Ναό τῆς τοῦ Θεοῦ Σοφίας Ξάνθης, θά ὁμιλήσει ὁ Πανοσιολογιώτατος Ἀρχιμανδρίτης π. Βαρνάβας Γιάγκου, Καθηγούμενος Ἱερᾶς Μονῆς Ἁγίας Θεοδώρας καί ὑπεύθυνος νεότητος τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης μέ θέμα: «Ἡ τυρρανία τῶν παθῶν».

ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ

«Ο ΑΛΛΟΣ, Ο ΑΔΕΛΦΟΣ ΜΟΥ»

Στη σημερινή ευαγγελική περικοπή περιγράφεται η θεραπεία ενός παραλυτικού. Όπως με όλα τα θαύματα που αναφέρονται στο Ιερό Ευαγγέλιο, το σημαντικό δεν είναι αυτό που καθ’ υπέρβαση των νόμων της φύσης συμβαίνει, αλλά η παιδαγωγική που χρησιμοποιεί ο Χριστός για να διορθώνει ανθρώπινες συμπεριφορές και να διδάσκει πόση αξία έχει η αγάπη και η μέριμνα υπέρ του άλλου.

Αφορμή παίρνει ο Χριστός από τέσσερις φίλους, οι οποίοι όταν άκουσαν ότι βρίσκεται σ’ ένα σπίτι στην πόλη τους, την Καπερναούμ, αμέσως σκέφτηκαν τον παράλυτο φίλο τους.

Έσπευσαν, λοιπόν, να τον φορτωθούν μ’ ένα κρεβάτι στους ώμους τους, για να προσεγγίσουν τον Διδάσκαλο, πιστεύοντας στο θαύμα. Φθάνοντας στο σπίτι όπου φιλοξενούνταν ο Χριστός, είδαν πλήθος λαού τόσο, ώστε δεν μπορούσε κανείς ούτε στην πόρτα να σταθεί, όχι να περάσει.

Δεν απογοητεύονται, ούτε παραιτούνται από τον στόχο τους. Αναζητούν λύση και την βρίσκουν. Σκαρφαλώνουν στις στέγες των γειτονικών σπιτιών, πάντα με τον παράλυτο στους ώμους, ξηλώνουν ένα σημείο της στέγης και κατεβάζουν τον φίλο τους με το κρεβάτι, ακριβώς μπροστά στον Χριστό, ο οποίος δίδασκε τον λαό.

Βλέποντας ο Χριστός την πίστη των τεσσάρων ανδρών που τόσα υπέμειναν και κοπίασαν χάριν του φίλου τους,  λέει στον παραλυτικό «Τέκνον, αφέωνταί σοι αι αμαρτίαι σου»! Αυτό που είπε ο Χριστός, δεν ήταν αυτό που επιθυμούσαν οι τέσσερις φίλοι. Κι όμως, κανένας τους δεν αντιδρά!

Αντιδρούν, όμως, όσοι ποτέ έως τότε δεν νοιάστηκαν για τον παραλυτικό, μια ομάδα Φαρισαίων που βρισκόταν μέσα στο οίκημα. Όχι για να ωφεληθούν, αλλά για να βρουν αφορμή, να κατηγορήσουν τον Χριστό ότι ο λόγος Του περί αφέσεως αμαρτιών είναι βλασφημία, καθώς μόνον ο Θεός μπορεί και συγχωρεί αμαρτίες.

Ο Χριστός για να διορθώσει τον λογισμό τους ότι είναι ο υιός του Θεού που έχει εξουσία να συγχωρεί αμαρτίες λέει στον παραλυτικό: «Έγείραι, άρον τον κράββατόν σου, και ύπαγε εις τον οίκον σου».

Και αυτό το κάνει για να καταδείξει ότι αιτία της ασθένειας και της φθοράς είναι η αμαρτία, η οποία πρέπει προηγουμένως να εξαλειφθεί για να καταστεί ο όλος άνθρωπος υγιής. Στη σημερινή ευαγγελική περικοπή αναδεικνύεται πόσο σημαντικό είναι να ενδιαφερόμεθα ο ένας για τον άλλο, είναι ο τρόπος που πορεύεται η Εκκλησία ανά τους αιώνες, διδάσκοντας μας «μηδείς το εαυτού ζητείτω, αλλά το του ετέρου έκαστος».

ΕΚ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ