Η Θράκη απομονώνεται σιδηροδρομικώς Ούτε «καρβουνιάρη» διαθέτει

ΤΙ ΛΕΝΕ ΟΙ ΤΟΠΙΚΟΙ ΑΡΧΟΝΤΕΣ;

Γράφει ο Αλέξανδρος Παυλικιάνος

Εύλογα ο κάτοικος της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης θα αναρωτηθεί μήπως είναι Έλληνας Πολίτης Β΄διαλογής πού βλέπει μέρα με την μέρα να απομονώνεται όλο και περισσότερο από την υπόλοιπη Ελλάδα;

Συχνά πυκνά ακούγεται σχεδόν καθημερινά από τα πικραμένα χείλη των πολιτών της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης το ερώτημα αν η Αθήνα την έχει διαγράψει από την επικράτειά της.

Αφού καθημερινά με τις κεντρικές αποφάσεις ακόμη και με ευθύνη των τοπικών πολιτικών παραγόντων απομακρύνεται όλο και περισσότερο από την Αθήνα.

Η οποία Αθήνα, με τις αποφάσεις της και τις άτολμες παρεμβάσεις της, έδιωξε από την περιοχή κάθε δυνατή οικονομική ικμάδα και φυσικά με κοινοβουλευτικές επιτροπές ανάπτυξης, αντί να δίνει ελπίδα στην περιοχή, την απογοητεύει όλο και περισσότερο.

Αυτή τη φορά την αναπτυξιακή ταφόπλακα έριξε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εννοείται με τις ευλογίες της Αθήνας αφού στο αναδιαρθρωμένο πρόγραμμα δρομολογίων η Δράμα, Ξάνθη, Κομοτηνή Αλεξανδρούπολη δεν υφίσταται σιδηροδρομικώς.
Με λίγα λόγια, οι πολίτες της Α.Μ.Θ. που ενώ πληρώνουν φόρους από το υστέρημά τους για να έχουν τις ίδιες απολαβές με τους υπόλοιπους Έλληνες Πολίτες, για μία ακόμη φορά, δεν μπορούν να απολαύσουν την ασφαλή και οικονομική μετακίνηση τους και φυσικά των προϊόντων τους.

ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΤΙ ΚΑΝΟΥΝ ΟΙ ΝΤΟΠΙΟΙ ΑΡΧΟΝΤΕΣ ΕΝΝΟΕΙΤΕ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΡΗΤΟΡΙΚΟ

Από την 15η Μαΐου με ανακοίνωσή της η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. έθεσε σε εφαρμογή το αναδιαρθρωμένο πρόγραμμα δρομολογίων, με αποτέλεσμα να απομονώσει ακόμη περισσότερο σιδηροδρομικώς  την Ανατολική Μακεδονίας και Θράκη.

Και το ερώτημα παραμένει.

ΤΙ ΚΑΝΟΥΝ ΟΙ ΤΟΠΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ;

ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΝΟΧΛΟΥΝ ΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ;

«ΒΟΛΕΥΤΗΚΑΝ»;

ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΜΠΟΥΝ ΣΤΟ ΜΑΤΙ ΜΗ ΧΑΣΟΥΝ ΤΑ «ΟΦΙΤΣΙΑ»;

Δυστυχώς η Δράμα έχασε την περιβόητη  σιδηροδρομική Εγνατία που τόσο πολύ διαφήμισε η Περιφέρεια για προεκλογικούς κυρίως λόγους και η πόλη

διαγράφηκε  από τον χάρτη των σιδηροδρομικών δικτύων.

Η ανακοίνωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναφέρει μεταξύ των άλλων, «…Η διαδρομή Δράμα-Αλεξανδρούποληκαταργείται,ενώπροστίθενταινέεςσυνθέσειςμεταξύΔράμας,Ξάνθης,ΚομοτηνήςκαιΑλεξανδρουπόλεως» – βλέπε λεωφορεία του πάλαι ποτέ ΟΣΕ.

Στην ουσία το ενιαίο δρομολόγιο Δράμας – Αλεξανδρουπόλεως δεν υφίσταται.

Η συγκεκριμένη διαδρομή τα τελευταία χρόνια, λόγω της εγκαταλείψεως του σιδηροδρομικού δικτύου της Θράκης, πραγματοποιείται στο μισό  με λεωφορεία.

Με τα σημερινά δρομολόγια, ο υποψήφιος επιβάτης μετακινείται με δρομολόγιο λεωφορείου από Κομοτηνή έως Δράμα από την οποία όμως το μοναδικό δρομολόγιο για Θεσσαλονίκη είναι στις 06:15, το οποίο δεν το προλαβαίνει, με αποτέλεσμα, αν επιλέξει τη διαδρομή λεωφορείο και τρένο, να χρειάζεται δύο ημέρες για να φθάσει στη Θεσσαλονίκη.

Παρόλα αυτά όμως, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιδοτείται γιατί «εξυπηρετεί» την λεγόμενη άγονη γραμμή, με 50 εκατομμύρια – να που πάνε τα λεφτά των φορολογουμένων – για υπηρεσίες που δεν απολαμβάνει (ο φορολογούμενος) και φυσικά το ερώτημα είναι : Τι κάνει το αρμόδιο υπουργείο; Κρίμα που στο τιμόνι του βρίσκεται  ένας Καραμανλής που οι ρίζες του είναι από τις Σέρρες, και φυσικά οι τοπική πολιτική ηγεσία της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Είναι βέβαιο  ότι λόγο της προεκλογικής περιόδου όλου και θα «σκάσει» νέο παραμύθι περί ενεργοποίησης της σιδηροδρομικής Εγνατίας, ή της Σιδηροδρομικής Σύνδεσης Θεσσαλονίκης Αλεξανδρούπολης – το … πιθανότερο με αεροπλάνο.