Η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη βρίσκει τον σιδηρό… δρόμο της;;;
Σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη υποδομών Μ. Αμοιρίδη, η Περιφέρεια ΑΜΘ μέχρι το 2030 θα γίνει σιδηροδρομικά αγνώριστη.
Είναι δεδομένο ότι εδώ και δεκαετίες το σιδηροδρομικό δίκτυο δεν έτυχε τις δέουσα προσοχής. ΄Έφτασε σε ένα σημείο που στην περιοχή μας και αλλού, να μην μπορεί να εξυπηρετήσει τις σημερινές ανάγκες.
Αναφέρει σχετικά ο Μ. Αμοιρίδης: «Με απόφαση του Πρωθυπουργού και της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, σε συνεργασία με τον ΟΣΕ, καταφέραμε να μοχλεύσουμε τρία σημαντικά έργα στην δική μας Περιφέρεια».
Σύμφωνα πάντοτε με τον Μ. Αμοιρίδη, το πρώτο έργο είναι η συντήρηση της υπάρχουσας σιδηροδρομικής υποδομής Στρυμόνα Αλεξανδρουπόλεως. «Στην συγκεκριμένη περίπτωση γίνεται αναφορά στην αναβάθμιση των σιδηροδρομικών γραμμών, των εγκαταστάσεων και των τεχνικών έργων όπως γέφυρες κ.λ.π. όπου απαιτείται με συνολική επένδυση 300 εκ. ευρώ. Αυτό το έργο ήδη έχει υπογραφεί από την διυπουργική επιτροπή και αναμένετε να δημοπρατηθεί το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα. Ο προγραμματισμός είναι μόλις μπει ο ανάδοχος μέσα σε 2 με 2,5 χρόνια να τελειώσει όλες τις εργασίες και μετά θα μπορεί να κυκλοφορήσει ένας σύγχρονος σιδηροδρομικός συρμός. Αυτές οι γραμμές θα μπορούν να φιλοξενούν τους κανονικούς συρμούς Αλεξανδρούπολη – Αθήνα».
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΤΡΑΙΝΟ ΔΡΑΜΑ ΛΙΒΕΡΑ ΑΛΛΑ …
Όμως μέσα στον προγραμματισμό είναι να κινηθεί σε αυτές τις γραμμές το περίφημο τουριστικό τραίνο Δράμα – Λιβερά και είναι στο χέρι της τοπικής κοινωνίας να κάνουν ελκυστικούς τους τόπους επισκεψιμότητας, διότι τουριστικό τραίνο δεν σημαίνει να κινείτε ένα τραίνο πάνω στις γραμμές αλλά οι προορισμοί του να είναι αξιοποιημένοι.
ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΜΕΓΑΛΗ ΕΙΚΟΝΑ;
Η μεγάλη εικόνα, σύμφωνα με τον Μ. Αμοιρίδη, είναι ότι ο σιδηρόδρομος για πολλές δεκαετίες αφέθηκε στην τύχη του και σήμερα η κυβέρνηση σε συνεργασία με την Περιφέρεια τον φέρνει στο προσκήνιο προσθέτοντας 2 άλλα έργα που αφορούν την καινούρια γραμμή από Θεσσαλονίκη μέχρι Τοξότες Ξάνθης μέσω Καβάλας με προϋπολογισμό 1 δις 300 εκ. ευρώ, με ηλεκτροκίνηση και ξεκινάνε οι πρώτες διεργασίες επί του εδάφους. Υπάρχει ο σχεδιασμός και η χρηματοδότηση από την Ε.Ε. οπότε με στόχο το 2028 – 2030 να μπορεί να είναι έτοιμο.
Περιλαμβάνει σύνδεση με το λιμάνι της Καβάλας και αναβάθμιση της γραμμής μέχρι την Ξάνθη.
Στόχος είναι να συνδέσει τα τρία μεγάλα λιμάνια, Θεσσαλονίκη – Καβάλα Αλεξανδρούπολη και από εκεί μέχρι τον Δούναβη.
Στην συνέχεια ο Μ. Αμοιρίδης έκανε αναφορά στο τρίτο μεγάλο έργο που προγραμματίζεται για την σιδηροδρομική γραμμή Αλεξανδρούπολης Ορμενίου εν ήδη προαστιακού, με στόχο και την τοπική ανάπτυξη όπου και αναφέρει σχετικά: «Το τρίτο μεγάλο έργο ύψους 1 δις ευρώ είναι η αναβάθμιση με διπλή γραμμή Αλεξανδρούπολης Ορμένιο. Σε αυτό το τμήμα ολοκληρώνονται οι μελέτες μέχρι τον Μάιο. Θα συνδράμουμε και εμείς σαν περιφέρεια στην ωρίμανση των έργων και θα υποβληθεί για χρηματοδότηση στην Ε.Ε. κάτι που θα βοηθήσει και σε τοπικό επίπεδο γιατί θα κινείτε το τραίνο σε επίπεδο προαστιακού. Με όλα αυτά, θα δημιουργηθεί μία νέα δυναμική ανάπτυξης στην περιοχή της ΑΜΘ και θα γίνει προσέλκυση των παραγωγικών επενδύσεων.
Εμείς με την σειρά μας ελπίζουμε ότι αυτή η προσπάθεια της Κυβέρνησης και της Περιφέρειας ΑΜΘ, θα ευοδωθεί και θα φέρει θετικό αναπτυξιακό πρόσημο για την εγκαταλελειμμένη στην κυριολεξία ακριτική Περιφέρεια από την Αθήνα και τις Βρυξέλες. «Ίδωμεν».
ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΥΛΙΚΙΑΝΟΣ