Νίκος Βογιατζής: Ναι στην αμμοβολή αλλά …
Αποτυπώνει την γνώμη του αναφορικά με την αμμοβολή σε οχήματα περασμένων ετών που παρουσιάζουν σκουριά κοινώς «ψωρίαση» στην γλώσα των γκαραζιέριδων.
Ο Νίκος Βογιατζής που το εξειδικευμένο συνεργείο του για τα εκτός δρόμου οχήματα στο Πετροχώρι της Ξάνθης είναι της γνώμης ότι στα παλιά οχήματα η αμμοβολή αν είναι δυνατόν να αποφεύγεται και αν δεν γίνεται διαφορετικά να γίνεται με μεγάλη προσοχή και ο λόγος δεν είναι άλλος από την ισχυρή καταπόνηση του υλικού που υφίστατε κατά την διάρκεια της χρήσης.
Ποιο συγκεκριμένα ο έμπειρος τεχνίτης αναφέρει: Σε συγκεκριμένα σημεία να κάνεις αμμοβολή γιατί «ψώριασε». Αλλά γιατί να κάνεις σε όλο το αμάξωμα αμμοβολή; Αφού μετά αρχίζει και «δακρύζει» σκουριά.
Η μεγάλη εμπειρία του στις μετατροπές των οχημάτων, την έχτρα ασδάλεια τους, την δυναμική τους και την απόδωση του οχήματος που θέλει ο κάθε πελάτης, στάθηκε η αιτία μετά την πολύχρονη παρουσία του στον χώρο των επισκευών να συμβουλεύει ανάλογα τους πελάτες τους προσπαθώντας να τους κάνει προσεκτικούς και συνετούς στις αποφάσεις τους αναφορικά με τις παρεμβάσεις που θα κάνει ο ίδιος στο όχημά τους. Ποιο συγκεκριμένα αναφέρει: «Πρέπει να κάνεις αμμοβολή και μετά να πας να το βουτήξεις κάτι που δεν γίνεται στα συνεργεία. Άρα, αυτό λέμε, γιατί να κάνεις σε όλο το αμάξωμα αμμοβολή. Χαλάς όλα τα εργοστασιακά αυτή είναι η άποψη μου και το λέω από προσωπική εμπειρία, όσοι το κάνανε «κλαίνε» και έρχονται εδώ κάθε τρείς και 6 μήνες και τους βάφω το σασί.
Όπως εξηγεί ο Νίκος Βογιατζής, η αμμοβολή μπορεί να κάνει ζημιά στα υπόλοιπα μέρη του οχήματος που είναι «δεμένα» πάνω στο σασί: «Είναι όλα επάνω, σούστες, μηχανές κολάρα, είναι όλα επάνω. Κάνεις αμμοβολή, μπαίνει άμμος παντού και δεν μπορείς να την καθαρίσεις μετά».
Τον ρωτήσαμε για το τι μέλει γενέσθαι όταν αρχίζει το όχημά μας και εμφανίζει σκουριά σε μικρά αλλά σημαντικά σημεία του σασί του οχήματος και αφού η αμμοβολή πρέπει να γίνεται κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες, ζητήσαμε την γνώμη του
«Σε κάποια δύσκολα σημεία που δεν μπορεί να καθαριστεί η σκουριά, έχει ένα σωρό χημικά που μπορούν να τα βγάλουν αυτά. Άρα πριν καταλήξουμε στην αμμοβολή ας προσπαθήσουμε. Η αμμοβολή δεν είναι κατά την δική μου γνώμη σωστό πράγμα».
Και τι συστήνεται στους οδηγούς;
«Προτιμώ να το τρίψω, να τροχίσω τα συγκεκριμένα σημεία και να συντηρήσω το σασί. Το φορτηγό που έχει τόσο μεγάλο σασί και του βγάζεις την καρότσα για να του κάνεις αμμοβολή τότε ναι θα μπορούσε να σταθεί αλλά και πάλι είμαι επιφυλακτικός».
Τον ρωτήσαμε ποιοι οδηγοί κάνουν συνήθως αμμοβολές, Συμφέρει;
«Ποιοι κάνουν αμμοβολή. Αυτοί που είναι στις θάλασσες αλλά, αν δεις την τιμή του εποξιδικού κάνει 70 ευρώ σκέτο, χωρίς τις ρητίνες και ότι άλλο συνοδεύει την εργασία. Είναι καθαρά θέμα κοστολογίου αλλά μπορεί να προκληθεί και ζημιά στο αμάξωμα μεγάλη καταπόνηση του υλικού. Όταν ένα όχημα είναι 30 χρονών και «ψώριασε» το σασί του αν του έκανες αμμοβολή, πέρασες νερά λάσπες μετά το βάψιμο σκούριασε πάλι, αυτό δεν «γιατρεύεται» τέλος.
Αυτός είναι ο Νίκος Βογιατζής που έχει την έδρα της επιχείρησης του στο Πετροχώρι της Ξάνθης. Με απλά, λιτά και ξεκάθαρα λόγια εξηγεί γιατί, πώς και πότε πρέπει να γίνεται αμμοβολή στα οχήματα εκτός δρόμου.
Μίλησε με την γλώσσα του ανθρώπου που «παλεύει» με τα σίδερα και η δουλειά είναι καθάρια και σταθερή σαν το μέταλλο που χρησιμοποιεί.