Ανακοίνωση για την εκδήλωση για την Άλωση της Κωνσταντινουπόλεως, το Μήνυμα της Κυριακής και το πρόγραμμα του Σεβασμιοτάτου Ξάνθης και Περιθεωρίου

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ

ΞΑΝΘΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΘΕΩΡΙΟΥ

κ.κ. Π Α Ν Τ Ε Λ Ε Η Μ Ο Ν Ο Σ

Σάββατο 27-05-2023               Θεία Λειτουργία εἰς τόν Ἱερό Ναό Πέτρου καί

ΩΡΑ: 07:00-10:30                Παύλου Λεύκης.

Κυριακή 28-05-2023             Θεία Λειτουργία εἰς τόν Ἱερό Ναό Ζωοδόχου

ΩΡΑ: 07:00-10:30                Πηγῆς Παλαιοῦ Ζυγοῦ.

Τρίτη 30-05-2023                  Θεία Λειτουργία εἰς τόν Ἱερό Καθεδρικό Ναό τῆς

ΩΡΑ: 07:00-10:00               Τοῦ Θεοῦ Σοφίας Ξάνθης, διά τούς ὑποψηφίους  τῶν Πανελληνίων Ἐξετάσεων.

ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ

«Η ΑΙΩΝΙΟΣ ΖΩΗ»

Συνήθως όταν ακούμε να γίνεται λόγος για την «αιώνιον ζωήν», πολλοί σκεπτόμαστε ότι αυτή αρχίζει μετά θάνατον. Στην πραγματικότητα όμως η «αιώνιος ζωή» αρχίζει ήδη απ’ αυτή τη ζωή. Αρχίζει από το θάνατο του Χριστού και  από την ανάστασή Του. Και σ’ αυτή μετέχουμε, όταν συσταυρούμεθα και συνανιστάμεθα μαζί Του.  Όταν ζούμε εν Αυτώ βρισκόμαστε ήδη στην περιοχή της αιωνίου ζωής.  Η συμμετοχή μας στο μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας είναι μετοχή στην «αιώνιο ζωή».

Ο Κύριος στην αρχιερατική προσευχή Του με τόση σαφήνεια είπε: «Αύτη εστίν η αιώνιος ζωή, ίνα γινώσκωσι σε τον μόνον αληθινόν Θεόν και ον απέστειλας Ιησούν Χριστόν». Που σημαίνει ότι η «αιώνιος ζωή» συνίσταται σ’ αυτήν ακριβώς την γνώση, σ’ αυτή την ουσιαστική, βαθειά εμπειρία του αληθινού Θεού και του Ιησού Χριστού, του Σωτήρος, τον οποίον απέστειλε Εκείνος.

Η «γνώση» στην οποία αναφέρεται ο Χριστός δεν σημαίνει ιδέες αόριστες, λόγια, που απομνημονεύουμε και απαγγέλλουμε, πολλές φορές μηχανικά. Πρόκειται για μία άλλη «γνώση», διαφορετικής ποιότητος. Ο απόστολος Παύλος, ο οποίος έζησε όσο ελάχιστοι αυτή την βαθειά εμπειρία της «αιωνίου ζωής», ζώντας εν Χριστώ, σημειώνει με έντονο τρόπο: «Του γνώναι αυτόν και την δύναμιν της αναστάσεως αυτού και την κοινωνίαν των παθημάτων αυτού, συμμορφούμενος τω θανάτω αυτού».

Ειδικά η γνώσις του Θεού δεν είναι η γνώση του νου, η γνώση της διάνοιας, η γνώση των σοφών, άλλ’ είναι μία γνώση βιωματική, που αποκτάται, όταν αποδεχόμαστε τη θυσία Του, όταν συμμορφωνόμαστε με το θέλημά Του,  όταν ανταποκρινόμαστε στην αγάπη Του. Είναι η γνώση ενός προσώπου και η γνώση μιας δυνάμεως: του Προσώπου του Χριστού και της δυνάμεως της Αναστάσεως. Πρόκειται για μετοχή σε μία προσωπική κοινωνία με τον Θεό της αγάπης. Αυτή τη γνώση δεν κατορθώνουμε να την αποκτήσουμε με τίποτε άλλο παρά μόνο με την ουσιαστική, βιωματική προσέγγιση μας στα μυστήρια της Εκκλησίας.

Η σκέψη όμως περί αιωνίου ζωής δεν σημαίνει φυγή από την καθημερινότητα της ζωής, από τα προβλήματα και τις δυσκολίες που επιφυλάσσει για τον καθένα μας η γήινη πραγματικότητα.  Αντίθετα σημαίνει μια διάθεση ρεαλισμού, για να ζήσουμε σωστά το εδώ και το τώρα.

Ο Κύριος δεν παρακάλεσε τον Πατέρα να πάρει τους μαθητές του από τον κόσμο, αλλά να τους «τηρήση εν τω ονοματί Του» και να τους ενισχύση μέσα σ  αὐτήν την κοιλάδα του πόνου, «ίνα έχωσι την χαράν  Του πεπληρωμένην εν αυτοίς».

   ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Μέ τήν εὐκαιρία τῆς ἐπετείου τῆς Ἁλώσεως τῆς Κωνσταντινουπόλεως, ἡ Ἱερά Μητρόπολις Ξάνθης καί Περιθεωρίου πραγματοποιεῖ ἐκδήλωση, τήν Δευτέρα 29η Μαΐου καί ὥρα 19:00, στό Πνευματικό Κέντρο τοῦ Ἱεροῦ Καθεδρικοῦ Ναοῦ τῆς Τοῦ Θεοῦ Σοφίας, εἰς μνήμην τοῦ Αὐτοκράτορος Κωνσταντίνου Παλαιολόγου καί τῶν ὑπερασπιστῶν τῆς Βασιλευούσης.

ΕΚ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ