Μηνάς Διακάκης (JTI): Δεν υπάρχουν σήμερα εγγυημένες πωλήσεις χωρίς βιωσιμότητα και επενδύσεις μακράς πνοής
Μιλάει στη Voria.gr ο διευθυντής πωλήσεων της JTI για την Ελλάδα, την Κύπρο και τη Μάλτα
Η JTI δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Είναι η εταιρεία που βρίσκεται πίσω από τις μάρκες Winston, Camel, Silk Cut και Old Holborn, η καπνοβιομηχανία που μετά την εξαγορά του εργοστασίου της ΣΕΚΑΠ αποφάσισε να διατηρήσει στο portfolio της τα παραδοσιακά σήματα BF και GR.
Η «καρδιά» της JTI χτυπά στην Ελλάδα σε δύο διαφορετικά σημεία: Στην Ξάνθη με τον παραγωγικό και εξαγωγικό βραχίονα – το εργοστάσιο της ΣΕΚΑΠ – και στην Αθήνα, όπου βρίσκεται η εμπορική και διοικητική έδρα λειτουργίας της εταιρείας που έχει κατακτήσει το «χρυσό» σε επίπεδο πωλήσεων στον κλάδο των συμβατικών προϊόντων καπνού στην Ελλάδα.
«Οι επιδόσεις στις πωλήσεις δεν αποτυπώνονται μόνο σε τζίρους και κέρδη για την εταιρεία διασφαλίζοντας συνθήκες βιωσιμότητας, αλλά αντικατοπτρίζονται και στην ισχυρή συνεισφορά στο δημόσιο ταμείο καθώς η JTI συμβάλλει σε ετήσια βάση πάνω από το 2% των συνολικών φορολογικών εσόδων της χώρας από ΕΦΚ και ΦΠΑ καπνού», αναφέρει στο Voria.gr ο κ. Μηνάς Διακάκης, διευθυντής πωλήσεων της JTI για την Ελλάδα, την Κύπρο και τη Μάλτα. «Η συνεισφορά της JTI δεν περιορίζεται, ωστόσο, ούτε εκεί. Επεκτείνεται με την παροχή ποιοτικών θέσεων εργασίας σε 300 εργαζομένους, πόρων σε 50.000 οικογένειες που επωφελούνται από την επιχειρηματική δραστηριότητα της εταιρείας στη χώρα αλλά και με τη στήριξη των καπνοκαλλιεργητών μέσω της αύξησης των προμηθειών φύλλων καπνού της JTI κατά 5% για την παραγωγή των προϊόντων μας σε διεθνή κλίμακα».
Η έξωθεν καλή μαρτυρία αποδεικνύει στην πράξη τους ισχυρισμούς του κ. Μηνά Διακάκη: Πράγματι, τo 2022 η εταιρεία συμπεριλήφθηκε στους «Πρωταγωνιστές της Ελληνικής Οικονομίας» αποσπώντας το βραβείο «Επιχειρηματική Εξωστρέφεια» για την JTI και «Turnaround Business» για τον μετασχηματισμό της ΣΕΚΑΠ. Ένας μετασχηματισμός που αποκατέστησε και δικαίωσε το ιστορικό εργοστάσιο και το τοποθέτησε στον «χάρτη» των 35 σύγχρονων παραγωγικών μονάδων της JTI παγκοσμίως με την επένδυση που έχει πραγματοποιηθεί και συνεχίζεται και σήμερα να αναβαθμίζει τον τεχνολογικό εξοπλισμό και τις δεξιότητες των εργαζομένων, να εκσυγχρονίζει όλες τις λειτουργίες και διαδικασίες του εργοστασίου μειώνοντας παράλληλα το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της μονάδας και εντέλει αυξάνοντας την παραγωγική δύναμη και τις εξαγωγές του εργοστασίου σε χώρες της Ε.Ε. που κυμαίνονται στο 75% της παραγωγής.
Η ανάπτυξη της JTI στην Ελλάδα έχει οδηγήσει και στην αναγνώριση της εταιρείας ως ένας ελκυστικός εργασιακός προορισμός. Γεγονός που επιβεβαιώνεται από την πιστοποίηση που έλαβε και το 2023 – για 3η συνεχή χρονιά – η JTI Hellas από το διεθνές Top Employers Institute, ως ο No.1 Κορυφαίος Εργοδότης στην Ελλάδα.
«Δεν υπάρχουν πωλήσεις χωρίς βιωσιμότητα»
«H Japan Tobacco Ιnternational στηρίζει έμπρακτα την ελληνική Οικονομία και παραμένει με όρους Βιωσιμότητας σταθερός επενδυτής στην χώρα. Αποτελεί τη 2η μεγαλύτερη εταιρεία προϊόντων καπνού στην Ελλάδα και τη μοναδική διεθνή εταιρεία παραγωγής συμβατικών προϊόντων καπνού στη χώρα. Μετά την εξαγορά της ΣΕΚΑΠ, δίνουμε με συνέπεια και εξωστρέφεια ένα επενδυτικό, επιχειρηματικό και κοινωνικό “παρών” τόσο στην Ξάνθη, όσο και στην ευρύτερη ελληνική αγορά», αναφέρει ο κ. Μ. Διακάκης τονίζοντας ότι «σήμερα το 25% των παραγόμενων προϊόντων προορίζεται για την τοπική αγορά ενώ το 75% για εξαγωγές. Ωστόσο πωλήσεις και κέρδη χωρίς βιωσιμότητα δεν υφίστανται στο σύγχρονο παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον της αγοράς», υποστηρίζει ο κ. Μηνάς Διακάκης και αναφέρει ότι σε διεθνές επίπεδο, ο Όμιλος JT έχει θέσει τη Βιωσιμότητα στο επίκεντρο και εφαρμόζει την Παγκόσμια Στρατηγική του στον τομέα ESG. «Η δημιουργία ESG Στρατηγικής παρακολουθείται από δείκτες απόδοσης για την Καινοτομία, τον Τεχνολογικό Μετασχηματισμό, την Κυκλική Οικονομία, την υιοθέτηση πολιτικών κατά του Λαθρεμπορίου και την ένταξη βέλτιστων πρακτικών διακυβέρνησης».
Στο πλαίσιο αυτό, ο Όμιλος JT έχει δεσμευτεί για ουδετερότητα ως προς τον άνθρακα από τις δραστηριότητές της έως το 2030 και για μηδενικές εκπομπές αερίου του θερμοκηπίου έως το 2050, με απώτερο στόχο την αύξηση του ποσοστού της χρησιμοποιούμενης ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ).
«Στη JTI Ελλάδας συνεχίζουμε να εφαρμόζουμε απαρέγκλιτα – και στο εργοστάσιο στην Ξάνθη και στην έδρα μας στην Αθήνα – την Παγκόσμια Στρατηγική της JTI στον τομέα ESG. Κεντρικός στρατηγικός μας στόχος είναι η διαμόρφωση ενός απόλυτα συμβατού με τα ανανεωμένα ζητούμενα της Αειφορίας, επιχειρησιακού περιβάλλοντος ενώ στηρίζουμε παράλληλα περιβαλλοντικές και κοινωνικές δράσεις».
Τι θα φέρει το μέλλον
«Φιλοσοφία μας τόσο διεθνώς όσο και στην Ελλάδα είναι να λειτουργούμε με όρους Βιωσιμότητας με προνοητικότητα, ευελιξία και προσαρμοστικότητα βάζοντας ως προτεραιότητα τους ανθρώπους μας, τους καταναλωτές και τα μέλη κάθε κοινότητας όπου δραστηριοποιούμαστε», σημειώνει ο διευθυντής πωλήσεων της JTI και καταλήγει: «Πιστεύουμε ότι αν θέλουμε να έχουμε ένα βιώσιμο μέλλον, χρειαζόμαστε μια ολιστική προσέγγιση χωρίς αποκλεισμούς. Πρέπει να είμαστε προορατικοί, ευέλικτοι, προσαρμοστικοί και βιώσιμοι. Φυσικά τα συμβατικά προϊόντα καπνού συνεχίζουν να αποτελούν κεντρική μας επιχειρηματική δραστηριότητα και τα δυνητικά μειωμένα προϊόντα κινδύνου θα συνεχίσουν να συνυπάρχουν τόσο στην αγορά όσο και στα επενδυτικά σχέδια της εταιρείας, με στόχο την παροχή προϊόντων υψηλής ποιότητας στους ενήλικες και ενημερωμένους καταναλωτές. Απώτερος στόχος μας είναι να ενισχύσουμε τη θέση της JTI στην αγορά εμπλουτίζοντας το portfolio μας και με νέα προϊόντα, στηρίζοντας παράλληλα την ηγετική μας θέση στα συμβατικά προϊόντα καπνού και ενισχύοντας τον εξαγωγικό όγκο των προϊόντων μας από το εργοστάσιο της Ξάνθης. Το διακύβευμα είναι κρίσιμο και σύνθετο, αλλά είμαστε συνηθισμένοι να εργαζόμαστε με αυτόν τον τρόπο. Και αυτό είναι μέρος του μυστικού της επιτυχίας μας».