Ηρακλής Ζωγράφος: Δεν είμαστε ανταγωνιστές του δημόσιου σχολείου, είμαστε συναγωνιστές.

Με αφορμή την λήξη της χρονιάς συνομιλήσαμε με τον υπεύθυνο των ομώνυμων Φροντιστηρίων Ηρακλή Ζωγράφο ο οποίος αναφέρει ότι η φροντηστηριακή χρονιά είναι στο μέσον και όχι στο τέλος.

Ποιο συγκεκριμένα αναφέρει:

Η δική μας η χρονιά είναι τελείως διαφορετική από την χρονιά που διανύει όλος ο υπόλοιπος κόσμος. Εμείς  δεν πάμε με χρονιά 1 Ιανουαρίου 31 Ιανουαρίου. Η δικιά μας η φροντιστηριακή χρονιά στην ουσία, ξεκινάει από τις 1 Αυγούστου με την προετοιμασία των παιδιών της τρίτης και δευτέρας Λυκείου και τελειώνει η χρονιά μας με το τέλος των πανελληνίων περίπου στις 20 Ιουνίου, στην ουσία σήμερα που μιλάμε, διανύουμε το μέσον της σχολικής χρονιάς αλλά θα σου απαντήσω πώς πήγε η προηγούμενη χρονιά. Ήταν απολύτως φυσιολογική, δεν είχαμε ζήτημα υγειονομικό, ήταν μια χρονιά που έδωσε ότι ήταν να δώσει υπό την έννοια ότι τα παιδιά ήρθαν στο φροντιστήριο, δούλεψαν πολύ καλά, τα μαθητολόγια, μπορώ να μιλήσω και για τα υπόλοιπα φροντιστήρια γιατί τα εκπροσωπώ κατά κάποιον τρόπο.

Το μαθητολόγιο στα καλά φροντιστήρια της πόλης, αυξήθηκε στα περισσότερα.

Οι οικογένειες κατάλαβαν ότι μετά τον covid έπρεπε να στηρίξουν τα παιδιά τους λίγο περισσότερο.

Ο COVID μας άφησε και αρκετά «καλά» αν μπορούμε να το πούμε αυτό, όπως είναι η απομακρυσμένη εκπαίδευση.

Πρέπει να σημειώσουμε ότι κατά την διάρκεια του κόβιτ, τα καλά φροντιστήρια δούλεψαν σωστά και στήριξαν την εκπαίδευση της χώρας. Οι δικές μας πλατφόρμες δεν έπεσαν ούτε μία ημέρα, σε αντίθεση με τα δημόσια σχολεία. Υπόψη ότι μέχρι και σήμερα, χρησιμοποιούμε τις μεγάλες οθόνες και τους δια δραστικούς πίνακες σχεδόν κάθε μέρα. Τα μαθήματα μας είναι υβριδικά με την έννοια ότι ένα παιδί λείπει πάντα από την τάξη, είτε λόγω κάποιας ίωσης ή ατυχήματος , αλλά δεν χάνει το μάθημα. Το παρακολουθεί από το σπίτι. Υπάρχουν 4-5 μαθητές μέσα στην τάξη και ένας ή δύο μαθητές απομακρυσμένα σε ζωντανό χρόνο και βλέπουν τον ίδιο πίνακα που βλέπου οι συμμαθητές τους στην τάξη.

Είναι ένα από τα καλά του κόβιτ που μας άφησε, κανένα παιδί, δεν είχε χάσει ούτε μία ώρα από το μάθημα.

Ένα άλλο σημαντικό σημείο είναι ότι τα παιδιά από την ορεινή περιοχή της Ξάνθης, δεν είχαν την δυνατότητα να παρακολουθήσουν λόγω της απόστασης και των καιρικών συνθηκών επάνω στο βουνό, τώρα πια, έχουμε τμήματα, τελείως διαδικτυακά για την ορεινή περιοχή και παρακολουθούν κανονικό φροντιστήριο βλέπουν με την κάμερα τον καθηγητή, τον πίνακα, δουλεύουν κανονικά από το σπίτι τους χωρίς να χρειαστεί να κατεβούν στην Ξάνθη και να κάνουν 50 χιλιόμετρα πήγαινε έλα.

Μία πραγματικότητα που ναι μεν εμείς σαν φροντιστήριο τις είχαμε τις πλατφόρμες, αλλά δεν την επιδιώκαμε γιατί δεν είχε εμφανισθεί παρόμοια ανάγκη. Τώρα εμφανίσθηκε

 

ΤΕΛΙΚΑ ΤΟ ΦΡΟΝΤΗΣΤΗΡΙΟ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ;

Απαντώντας στο σχετικό ερώτημα ο κ. Ζωγράφος Ηρακλής, αντικρούει την παραπάνω φράση σημειώνοντας ότι είναι λάθος εικόνα αυτή που παρουσιάζεται και φροντιστήρια υπάρχουν σε όλες τις χώρες της Ευρώπης, της Αμερικής και της Ασίας όπου υπάρχουν εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Χαρακτηριστικά αναφέρει:

ΗΡΑΚΛΗΣ ΖΩΓΡΑΦΟΣ: Το φροντιστήριο λειτουργεί 25 χρόνια περίπου. Πριν από αυτό, ήμουν καθηγητής σε διάφορα φροντιστήρια της πόλης, έχω δηλαδή, μία πορεία στην Ξάνθη από το 1996 και γενικότερα στην εκπαίδευση από το 1991, το πρώτο μου ένσημο ως καθηγητής φροντιστηρίου ήταν τον Δεκέμβριο του 1991. Όλα αυτά τα χρόνια, δεν έχει αλλάξει σχεδόν τίποτε στην θέληση των οικογενειών να στηρίξουν τα παιδιά τους ούτως ώστε να μπούνε στην ανώτατη εκπαίδευση. Οποιαδήποτε χώρα οποιοδήποτε εκπαιδευτικό σύστημα έχει εξετάσεις εκεί υπάρχει και η φροντιστηριακή εκπαίδευση, εκεί υπάρχει η συμπληρωματική εκπαίδευση

Πολύ συχνά ακούμε το παραμύθι ότι το φροντιστήριο είναι Ελληνικό φαινόμενο. Δεν είναι καθόλου Ελληνικό φαινόμενο. Φροντιστήριά υπάρχουν σε όλες τις χώρες του κόσμου, αλλού οργανωμένα αλλού λιγότερο οργανωμένα. Φροντιστήρια, υπάρχουν σε όλες τις χώρες που έχουν εξετάσεις για τοι ανώτατο εκπαιδευτικό σύστημα, σε όλες της χώρες που υπάρχει βαθμολόγηση και κατηγοριοποίηση.

 

Τα τελευταία 30 χρόνια σε όλον τον κόσμο έχουν στηθεί νόμιμα φροντιστήρια – σχολεία. Στην Γαλλία παράδειγμα, υπάρχει ένας τεράστιος φροντιστηριακός οργανισμός, που έχει που έχει πάνω από 7,5 εκ. μαθητές.

ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΣΤΑ ΦΡΟΝΤΗΣΤΗΡΙΑ;

ΗΡΑΚΛΗΣ ΖΩΓΡΑΦΟΣ: Για την Ελλάδα και την πορεία μου αυτά τα 30 χρόνια που βρίσκομαι στον χώρο, δεν άλλαξε τίποτε στην θέληση των οικογενειών να στηρίξουν τα παιδιά τους που θέλουν να μπουν στο πανεπιστήμιο κα επειδή έχουμε εξετάσεις, δηλαδή σύστημα κατηγοριοποίησης, ένα σύστημα εισαγωγής, η ανάγκη για φροντιστηριακή εκπαίδευση, είναι μεγάλη πραγματικά. Επί πλέον, υπάρχουν επιστημονικά δεδομένα με τα οποία μπορούμε να στηρίξουμε παιδιά με δυσλεξία, παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, παιδιά στο φάσμα του αυτισμού ή με ελαφρύ αυτισμό με τα οποία μπορούμε να στηρίξουμε αυτά τα παιδιά και τα οποία μπορούν να δουλέψουν στην Ελληνική Εκπαίδευση, το κάνει απαλά το δημόσιο σχολείο, το κάνουμε πιο συντονισμένα και οργανωμένα εμείς στα φροντιστήριά μας, με ειδικούς καθηγητές, απόφοιτους ειδικών ακαδημιών με μεταπτυχιακά επάνω στην ειδική αγωγή.

Και πέρα από την επαγγελματική διέξοδο που έχει αυτός ο συνεργάτης παρέχει και ουσιαστική στήριξη σε αυτά τα παιδιά. Γιατί τα παιδιά με τις παραπάνω ανάγκες, δεν μπορούν να μπούνε σε ένα τμήμα, θέλουν ιδιαίτερη στήριξη πάνω στις δικές τους καθημερινές ανάγκες. Αυτό πια εδώ και 15-20 χρόνια μπορούμε να το κάνουμε με εξειδικευμένους συνεργάτες.  Το Ελληνικό φροντιστήριο, παρέχει κοινωνική φροντίδα στα παιδιά που θέλουν να περάσουν στις πανελλήνιες εξετάσεις.

ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ. ΒΛΕΠΕΤΑΙ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΟΥΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΣ ΤΑ ΦΡΟΝΤΗΣΤΗΡΙΑ;

ΗΡΑΚΛΗΣ ΖΩΓΡΑΦΟΣ: Αναφορικά με τα ιδιωτικά πανεπιστήμια με ελεύθερη φοίτηση. Αν συμβεί κάτι τέτοιο, είτε στα δημόσια, είτε στα ιδιωτικά πανεπιστήμια θέλουμε το ΟΑΚΑ ή το Αλεξάνδρειο Μέλαθρο για τάξεις πανεπιστημίου διότι όλοι θα μπαίνουν στις καλές σχολές. Πάντα θα υπάρχει μία κατηγοριοποίηση. Οπωσδήποτε πιστεύω ότι κατηγοριοποίηση θα υπάρχει και στην είσοδο στα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Τώρα, αν αυτές οι προϋποθέσεις αφορούν ένα ενιαίο Εθνικό Απολυτήριο που είναι μία πάρα πολύ καλή ιδέα γιατί έτσι θα ενισχυθεί ο ρόλος του δημόσιου σχολείου. Ένα ενιαίο Εθνικό Απολυτήριο για να πάρουν μετά από εξετάσεις τα παιδιά το απολυτήριο του Λυκείου με έναν αντιπροσωπευτικό βαθμό και αυτός ο αντιπροσωπευτικός βαθμός να τους οδηγεί στην είσοδο για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Αν ισχύσει η έλευση των ιδιωτικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα, το ενιαίο εθνικό απολυτήριο θα μπορούσε να είναι μία πάρα πολύ καλή αρχή για την είσοδο των παιδιών στα πανεπιστήμια μετά από αδιάβλητες εξετάσεις όπως αυτό των πανελληνίων.

Συντεχνιακά, δεν μας φοβίζει καθόλου. Πάντοτε στις συζητήσεις μας και στην Ομοσπονδία, λέμε ότι θέλουμε ένα δυνατό δημόσιο σχολείο γιατί θα βγάλει δυνατούς μαθητές και θα κάνει την δική μας δουλειά ακόμη πιο ενδιαφέρουσα. Δεν είμαστε ανταγωνιστές του δημόσιου σχολείου, αν θέλεις είμαστε συναγωνιστές.

Για το ίδιο πράγμα παλεύουμε όλοι μόνο που τα φροντιστήρια είναι επιλογή των γονιών, η δημόσια εκπαίδευση είναι μία υποχρέωση από το κράτος. Αν έχουμε μία δυνατή δημόσια εκπαίδευση, με χρηματοδότηση από το κράτος, με όμορφα κτίρια, με υποδομή για να βγάλει δυνατό πρόγραμμα και δυνατούς μαθητές, δυνατή θα είναι και η δική μας δουλειά.

Εμείς στις δικές μας ιδιωτικές επιχειρήσεις κάνουμε αυτή την δυνατή δουλειά. Περιμένουμε και από το δημόσιο να κάνει το ίδιο.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΥΛΙΚΙΑΝΟΣ