Οικογένεια, κοινωνία και το χάος

Γράφει ο Γ. Εμμανουήλ Δημητράκης

Μια θλίψη κυριεύει την ψυχή ενός ανθρώπου όταν ευρίσκεται εις το απόγειο της ζωής του. Τον ακολουθεί και γιγαντώνεται μέσα του όταν σεργιανίζει μέσα εις τα γνώριμα σοκάκια  της νιότης του τα οποία διάβαινε κάποτε και έκανε όνειρα να αλλάξει κάποια μέρα τον κόσμο. Αυτή η νοσταλγία η οποία ως βαρύ βιβλίο της ζωής του βάραινε και σήκωνε υπομονητικά εις τις πλάτες του, ευρισκόμενος και αντικρίζοντας σε κάθε βήμα του το Χάος. Ένα χάος όμως το οποίο δεν είναι αυθύπαρκτο, αλλά κάθε τόσο δημιούργημα και επαναλαμβανόμενο συνεχώς από εμάς τους ανθρώπους. Ένα χάος το οποίο, ως φαίνεται και δυστυχώς, μάλιστα  μας συναρπάζει ως πρόκληση, πρόκριμα και άθλημα, ώστε κάθε τόσο να επαναλαμβάνομε τη δύσκολη και επικίνδυνη σχοινοβασία ισορροπίας βάρους επάνω από το Χάος, και κάθε τόσο να καταβυθιζόμαστε κάτω και μέσα σε αυτό, μάλιστα να επαναλαμβάνομε αυτό με ικανοποίηση και ευχαρίστηση ως αυτοσκοπό και αποκλειστικό νόημα της ζωής μας.

Αυτό το Χάος επιλέξαμε ως βιβλίο και επίκεντρο της ζωής μας και όχι την Ιλιάδα, την Οδύσσεια, τον Αίσωπο ή και τα ανεκτίμητα διδάγματα των προγόνων μας και τις παραδόσεις της φυλής μας, αυτού του Έθνους μας;

 

Όμως σκοπός της ζωής μας πρέπει να είναι η επίγνωση της αλήθειας και της πραγματικότητας, ο αέναος αγώνας μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας, δηλαδή μεταξύ του Δημιουργού Θεού, αλλά συνάμα και του Δημιουργού Ανθρώπου κατά του Χάους, για να δημιουργήσουμε άλλους ανθρώπους με μεγαλύτερη ψυχή. Τίποτε, μα τίποτε εις την ζωή δεν είναι ανέφικτο. Πολύ απλό είναι, όταν  βιώνουμε την ζωή όρθιοι, ώστε να πεθαίνουμε και όρθιοι. Τι εννοώ με αυτό. Από την παιδική ηλικία μας οφείλουμε να απεχθανόμαστε και να καταπολεμούμε διαρκώς το ψέμα και την αδικία. Να είμαστε πάντα καθαροί και ανεπίληπτοι. Διότι μόνον ο καθαρός, ο άμεμπτος έχει την ψυχική δύναμη και την ικανότητα  να οσφραίνεται την δυσωδία, το ψέμα  και την αδικία που μολύνουν και καταστρέφουν τους ανθρώπους, την κοινωνία, αλλά και την Πατρίδα.

 

Όμως το σημαντικότερο και ανεκτίμητο κύτταρο της κοινωνίας, δηλαδή το άλφα και το ωμέγα αυτής, είναι η Οικογένεια. Το σωστό κτίσιμο μίας Οικογένειας και των μελών της, σημαίνει και το σωστό κτίσιμο μίας ολόκληρης Κοινωνίας που πρέπει να λειτουργεί ως συνισταμένη δύναμη η οποία υπερασπίζεται όλα τα μέλη αυτής απέναντι εις τους εχθρούς της, αλλά ταυτόχρονα οφείλει να στέκεται πάντα όρθια και δυνατή για την συνέχιση όλων των προσπαθειών και αγώνων της, για την διαφύλαξη και λειτουργία μίας έννομης και δίκαιης ισορροπίας, ισονομίας και ισότητας μεταξύ όλων των μελών της, χωρίς εξαιρέσεις.

 

Πως πρέπει όμως να κτίζεται μία Οικογένεια; Ήδη από τα πρώτα χρόνια και πριν από την αρχή της Πρωτοβάθμιας Σχολικής Εκπαίδευσης, εις τα μέλη αυτής οι γονείς οφείλουν να εμφυτεύουν εις τα παιδιά τους το αυτεξούσιο, που σημαίνει να πειθαρχεί ο καθείς επι του εαυτού του. Να μη θεωρείται δηλαδή δεδομένο και αυτονόητο, ότι όλα πρέπει να γίνονται με την ευθύνη και την φροντίδα των γονέων και μόνον ή και  άλλων μελών της Οικογένειας. Έτσι τα με υπευθυνότητα, με ίδια φροντίδα, με ανιδιοτέλεια και με συνείδηση λειτουργούντα κύτταρα της Οικογένειας εν συνεχεία και λίγο μετά να εντάσσονται εις την Κοινωνία. Να μεταφέρουν εντός αυτής όλα τα εχέγγυα εργαλεία, να εναρμονίζονται  με τα κύτταρα αυτής και τα Θεσμικά Όργανα της, και όλοι μαζί ως ένα ενωμένο δημιουργικό σύνολο να κτίζουν μία αληθινή Κοινωνία ανθρώπων και Δικαίου. Αυτό σημαίνει την αυτονόητη, αυτόματη και συντονισμένη λειτουργία μιας  αποτελεσματικής και υπεύθυνης Κοινωνίας και Πολιτείας εις την οποία κυριαρχούν οι νόμοι, το δίκαιο, ο σεβασμός απέναντι όλων, η αξιοπρέπεια, η Ισοπολιτεία, η Ισότητα, η Ισονομία, χωρίς διακρίσεις,  η αρμονία και όχι το ψέμα, η αδικία, η ανευθυνότητα, η ατιμωρησία, εν κατακλείδι αυτό το Χάος, το οποίο ως προείπα, είναι δικό μας και μόνον δημιούργημα.

 

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η πρωινή περιήγηση του γράφοντος σε μία πλατεία της αγαπημένης γενέτειρας του, όπου είδε μία εν στολή καθαρίστρια του Δήμου να κάθεται επι ώρες ακίνητη σε ένα παγκάκι, ανάμεσα σε σκουπίδια όλης της πλατείας, και να έχει ως μόνη ενασχόληση την αποκλειστική αφοσίωσή της εις το κινητό τηλέφωνο, το τσιγάρο και το φραπέ της. Αυτό είναι ένα ενδεικτικό παράδειγμα της συμπεριφοράς μιας χαοκρατούμενης κοινωνίας, τα μέλη της οποίας όταν «βολεύονται κάπου», αφενός μεν δεν αισθάνονται την παραμικρή ευθύνη, συνείδηση και σεβασμό απέναντι των συνανθρώπων τους, αλλά τουτέστιν  μάλιστα υβρίζουν, στρέφονται και εναντίον των πάντων, αυτών των Νόμων, των Αρχών και Υπευθύνων, από τους οποίους μάλιστα και απαιτούν να διορίζουν δεκάδες χιλιάδες «αστυνομικά και ελεγκτικά  όργανα» για να ελέγχουν όλους τους εις βάρος της Κοινωνίας και της Πατρίδας  παρανομούντες. Κάτι όμως το αδύνατο, διότι όταν στραβώσει κάτι εκ γενετής, δεν ξεστραβώνει ποτέ και με καμία δύναμη!

 

Εις την απλότητα της ζωής ευρίσκεται ο πλούτος της γνώσης και της σοφίας. Η Ηθική είναι βαθιά έμφυτη πράξη, οι Νόμοι αντιθέτως είναι εφήμεροι και καταστροφικοί. Ο Κόσμος, η Πατρίδα μας είναι το κόσμημα της ζωής μας, ας μην το καταστρέφουμε!

Η φωνή της Πατρίδας μας εδώ και χιλιετίες είναι γύρω μας. Πρέπει να κρατάμε ανοιχτά τα αυτιά μας για να την ακούμε. Η αγάπη προς την Πατρίδα είναι πράξη Ελευθερίας!

Γεώργιος Εμ. Δημητράκης

(www.αρθρογράφος γεώργιος εμ. δημητράκης)

 

Υποσημείωση: Ο αρθρογράφος κρητικής (Μαριού Ν. Ρεθύμνης) και θρακικής καταγωγής γεννήθηκε και διαμένει εις την Ξάνθη. Σπούδασε Πολιτικές-Οικονομικές Επιστήμες και Κοινωνιολογία εις την Βόννη, όπου  διέμενε επί πολλά χρόνια, και από εκεί ταξίδευε και γνώρισε συνειδητά και πολλές άλλες χώρες της Ευρώπης. Διετέλεσε επι 5 έτη υπάλληλος του Κοινοβουλίου της Ομοσπόνδου Δημοκρατίας της Γερμανίας εις την Βόννη,  και εν συνεχεία επέστρεψε εις την Ελλάδα και σπούδασε Ιστορία, Πολιτιστική Κληρονομιά και Αρχαιολογία εις την Αθήνα. Διετέλεσε επι 30-ετίαν Διπλωματούχος Ξεναγός για όλη την Ελληνική Επικράτεια. Ο Κόσμος, η Πατρίδα μας είναι το κόσμημα της ζωής μας, ας μην το καταστρέφουμε.

Ο Ελληνικός πολιτισμός

Ο Πολιτισμός που παράγει Πνεύμα ήταν από αρχαιοτάτων χρόνων η ανυπέρβλητη και αιώνια δύναμη των Ελλήνων. Γι’  αυτό οι Έλληνες απεχθάνονταν την βαρβαρότητα που παράγει μόνο πλούτο, ασύδοτη, απύθμενη, αχαλίνωτη, αστείρευτη πλεονεξία και απληστία, αλλά και θανάσιμο μίσος.

Οι αναμνήσεις δεν είναι μόνο για το παρελθόν, καθορίζουν και το μέλλον. Τα συναισθήματα είναι φευγαλέα, ενώ οι συγκινήσεις μένουν βαθιά. Η αλήθεια πρέπει όμως να λέγεται, για να ακούγεται.

Οι άνθρωποι είναι σήμερα, δυστυχώς,  όμηροι μιας κοινωνίας της βαρβαρότητας, της σιωπής, αδιαφορίας, ωχαδερφισμού και της βίας των βολεμένων. Εν κατακλείδι, για ό,τι βλέπεις και υπάρχει, δεν υπάρχει ούτε απάντηση και  εξήγηση!

Όμως η  γλώσσα δεν είναι μόνο ένα μέσο επικοινωνίας. Κουβαλάει την Ψυχή του Λαού μας, όλη την Ιστορία και την ευγένειά του. Εκείνος που δεν καταλαβαίνει την σιωπή σου, δεν καταλαβαίνει ούτε την γλώσσα σου».

Σας ευχαριστώ!

Με εκτίμηση και σεβασμό

Γεώργιος Εμ. Δημητράκης

(www. άρθρα Γεώργιος Εμ. Δημητράκης)