ΔΙΕΓΡΑΨΕ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΤΗΝ ΘΡΑΚΗ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
ΕΡΩΤΗΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΥΣΗΣ
«Συνεχίζεται η από πενταετίας διακοπή της σιδηροδρομικής συνδέσεως της χώρας με τη Θράκη και παραλλήλως δεν προβλέπεται η λειτουργία τουριστικού τραίνου στη διαδρομή εντός της κοιλάδος του Νέστου και των παρανεστίων οικισμών έως τους Τοξότες»
ΣΤΑ “ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ” ΚΑΙ ΤΟ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΤΡΑΙΝΑΚΙ ΤΟΥ ΝΕΣΤΟΥ
Με ερώτηση του ο βουλευτής της Ελληνικής Λύσης Χήτας Κωνσταντίνος ρωτά τον «αρμόδιο» υπουργό για την σιδηροδρομική εγκατάληψη της Θράκης αναφέροντας χαρακτηριστικά:
Κύριε Υπουργέ,
Την 17η Ιουλίου ανακοινώσατε την εξασφάλιση 518.865.020 € κοινοτικών πόρων για τη συγχρηματοδότηση σιδηροδρομικών έργων, τα οποία θα υλοποιηθούν στην επόμενη τετραετία. Στις 4 συγκεκριμένες προτάσεις δε συμπεριλαμβάνεται η αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου Δράμας – Ξάνθης («Ημερήσια» 17/07/2014 11:47), αν και θα δημοπρατηθεί το σιδηροδρομικό έργο της γραμμής Νέας Καρβάλης – Τοξότες (Α.Π.Ε. – Μ.Π.Ε., 18/07/2024). Παραλλήλως, ανακοινώθηκε ότι τροχοδρομούνται τουριστικά τραίνα σε Πελοπόννησο και Γοργοπόταμο (tourismtuday.gr 14/07/2024, 10:13), ενώ αυτολεξεί αναγράφεται ότι «ταφόπλακα έβαλαν προς 7 έτη περίπου οι Ιταλοί της Hellenic Train στο τραινάκι του Νέστου». Προ πενταετίας η “TΡΑΙΝΟΣΕ A.E.” ανακοίνωσε ότι από 31/07/2019 τα δρομολόγια από Θεσσαλονίκη προς Αλεξανδρούπολη και αντιστρόφως θα διακόπτονταν και θα αναχωρούσαν από τη Δράμα, αποκόπτοντας σιδηροδρομικά τον εθνικά ευαίσθητο θρακικό χώρο. Συμπληρώνεται μια πενταετία και δεν υπάρχει ουδεμία ενημέρωση για ποια είναι αυτά τα ανυπέρβλητα προβλήματα του σιδηροδρομικού δικτύου Δράμας – Ξάνθης, τα οποία χώρισαν την Ελλάδα στα δυο, αν έχουν εκπονηθεί μελέτες αποκαταστάσεως, τον λόγο για τον οποίον δεν τελειοφόρησαν, το κόστος της επαναλειτουργίας της συγκεκριμένης γραμμής, το χρονοδιάγραμμα αποκαταστάσεως αν έχει εκπονηθεί ή όχι, αν υπάρχουν μελέτες για τις επιπτώσεις του πενταετούς αποκλεισμού ανά τομέα στη Θράκη και άλλα. Γιατί δεν υπάρχει ενδιαφέρον για την αποκατάσταση του συγκεκριμένου τμήματος με αντίστοιχα σαφή χρονοδιαγράμματα και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση για πενταετία; («Χρόνος», 26/07/2024, 08:00). Έχουμε υποβάλει και στους προκατόχους και σε εσάς πλέον των 7 ερωτήσεων για τα συγκεκριμένα δυο αυτά θέματα και συγκεκριμένες απαντήσεις δε λάβαμε, κάτι το οποίο καθίσταται από προβληματικό έως υποτιμητικό. Ο διεκδικούμενος από την Τουρκία χώρος της Θράκης είναι υψίστης σημασίας για την εθνική μας επιβίωση και η αποκοπή του από το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας τείνει να εκληφθεί ως εθνική ύβρις. Παραλλήλως, ανακοινώνεται και ορθώς η έναρξη λειτουργίας τουριστικών τραίνων σε Πελοπόννησο και Γοργοπόταμο, αποκλειομένο παντελώς του ίδιου αιτήματος των κατοίκων της Δράμας και της Ξάνθης. Η διαδρομή της όχθης του Νέστου στις υπάρχουσες γραμμές και μέσω των παρανεστίων οικισμών είναι από τις ωραιότερες της χώρας. Πλέον τούτου, η περιοχή μαστίζεται από υπογεννητικότητα, μετανάστευση, με πληθυσμό υπερηλίκων στη συντριπτική πλειοψηφία, αφού η περιοχή δεν μπορεί λόγω της μορφολογίας του εδάφους να παράγει αγροτικά οτιδήποτε βιώσιμο, δεν υπάρχει οικονομική δραστηριότητα για να απασχοληθούν οι νέοι, οι συγκοινωνίες είναι ελάχιστες και τα Σαββατοκύριακα μηδενικές κλπ. Ελλάδα είναι και η Πελοπόννησος και ο Γοργοπόταμος και η ξεχασμένη και απομονωμένη σιδηροδρομικά Θράκη. Η λειτουργία ενός τουριστικού τραίνου, πάγιο αίτημα των κατοίκων, θα ωθούσε τουρίστες στους μαγευτικούς μαιάνδρους του Νέστου και θα βοηθούσε την οικονομική ανάπτυξη της περιοχής, η οποία μαστίζεται από τη φτώχεια και την ανέχεια.
Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
- Προτίθεσθε να μας απαντήσετε συγκεκριμένα, μετά πλειάδα ερωτήσεων στο Υπουργείο σας, αν υπάρχει χρονοδιάγραμμα και πότε θα λειτουργήσει η σιδηροδρομική γραμμή Δράμας – Ξάνθης, για να συνδεθεί σιδηροδρομικά η Θράκη με την υπόλοιπη Ελλάδα;
- Προτίθεστε να μας απαντήσετε αν υπάρχει προγραμματισμός να λειτουργήσει το τουριστικό τραίνο Δράμας – Παρανεστίου – Τοξοτών και πότε; Είναι η τρίτη ερώτηση που κάνουμε και για το συγκεκριμένο θέμα εις βάθος χρόνου. Σε αρνητική απάντηση, να μας εκθέσετε τους ακριβείς λόγους.