Καμία περικοπή στην κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών των παιδιών

 

Η Κυβέρνηση και πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ  δεν διατίθενται να δώσουν καμία ουσιαστική λύση στα εκρηκτικά προβλήματα των σχολείων που ξεκινούν σε λίγες ημέρες. Αντιθέτως,  αντιμετωπίζουν τα σχολεία με τη λογική κόστους οφέλους.

Είναι πολιτική επιλογή της κυβέρνησης η συγχώνευση 1.600 περίπου τμημάτων (σύμφωνα με τις δηλώσεις της Υφυπουργού Παιδείας, κ. Ζέττας Μακρή) στα Δημοτικά, Ειδικά  σχολεία και Νηπιαγωγεία πανελλαδικά και το στοίβαγμα μαθητών σε 25αρια τμήματα  αντίθετα  με το πάγιο παιδαγωγικό αίτημα για μείωση μαθητών στους 20 μαθητές  για τις  μεγάλες τάξεις στο  Δημοτικό,  15 για το Νηπιαγωγείο και Α΄- Β΄ τάξεις. Ιδιαίτερα στην εποχή μας όπου τα κοινωνικο-συναισθηματικά και μαθησιακά προβλήματα των παιδιών έχουν ενταθεί.

Τη σιωπηρή διαδικασία συγχωνεύσεων ή συντμήσεων τάξεων, στόχος της οποίας  είναι η δραματική μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού, έρχεται να εξυπηρετήσει ο περιορισμένος κατά την Α΄ φάση αριθμός προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Είναι ενδεικτικό ότι την περσινή σχολική χρονιά οι προσλήψεις αναπληρωτών έφτασαν τις 50.000, ενώ φέτος οι προσλήψεις της Α’ φάσης ανέρχονται στις 14.000. Είναι θετικό ότι πραγματοποιήθηκαν 10.000 διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών τη φετινή σχολική χρονιά, αλλά αθροιστικά ο αριθμός νεοδιορισθέντων και αναπληρωτών δεν επαρκεί για την κάλυψη των πραγματικών αναγκών.

Τα αποτελέσματα στον νομό μας είναι ήδη ορατά,  κυρίως στην Ειδική Αγωγή και στη συμπεριληπτική εκπαίδευση, καθώς οι προσλήψεις εκπαιδευτικών Παράλληλης Στήριξης  είναι κατά  30% περίπου λιγότερες από τις εγκεκριμένες ανάγκες. Έτσι  καταλήγουμε στο ‘’γνωστό’’ αποτέλεσμα παιδιά με εγκεκριμένη την εισήγηση για Παράλληλη Στήριξη πλήρους ωραρίου σύμφωνα με τις αξιολογικές εκθέσεις των ΚΕΔΑΣΥ, να έχουν μερική στήριξη στο εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου, χωρίς ο/η εκπαιδευτικός που τοποθετείται να μπορεί να τους παρέχει σταθερό και ολοκληρωμένο επιστημονικό πρόγραμμα. Επιπλέον και οι τοποθετήσεις σχολικών νοσηλευτών και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού ακολουθεί το ίδιο μοτίβο με το προσωπικό να μην επαρκεί στην κάλυψη των πραγματικών αναγκών.

Αλλά και γενικότερα στα σχολεία η επιλογή της Δ/νσης Π.Ε. Ξάνθης να εφαρμόσει μια ακραία αριθμητική – λογιστική τακτική, προκειμένου να «καλύψει» κενά και να «μπαλώσει τρύπες» οδηγεί σε καταπάτηση κάθε παιδαγωγικής αρχής. Έτσι, αποσπά εκπ/κούς – υπεύθυνους τμημάτων για μια ολόκληρη ημέρα ή και για κάποιες ώρες από το σχολείο τους και τους/τις στέλνει να συμπληρώνουν  ώρες σε άλλα σχολεία, εκμηδενίζοντας κάθε δυνατότητα υποστηρικτικής αγωγής (ενισχυτική διδασκαλία) και  ενώ ακόμη δεν έχουν στελεχωθεί καν οι τάξεις υποδοχής.

Ως  Διδασκαλικός Σύλλογος Ξάνθης δηλώνουμε ότι στεκόμαστε απέναντι σε πολιτικές που στοχεύουν στον περιορισμό των πόρων με τίμημα τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών μας. Στεκόμαστε απέναντι σε εμβαλωματικές πρακτικές όπου εκπαιδευτικοί μοιράζονται σε περισσότερα παιδιά με κριτήρια περισσότερο οικονομικά παρά παιδαγωγικά και επιστημονικά .

Για μία ακόμη φορά, οι περικοπές αφορούν έναν βασικό πυλώνα του κοινωνικού κράτους, που είναι η εκπαίδευση και οι μορφωτικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών μας και ακόμη περισσότερο όσων έχουν μαθησιακές δυσκολίες!!!

     Καλούμε να γίνουν σεβαστές οι εκπαιδευτικές και μορφωτικές ανάγκες όλων των μαθητών/τριών – και ιδιαίτερα αυτών με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες –  καθώς και οι επιστημονικές εισηγήσεις των αρμόδιων αξιολογικών φορέων  ΚΕΔΑΣΥ για την κάλυψη αυτών των αναγκών.

Διεκδικούμε:

  • Να προσληφθούν οι απαραίτητοι εκπαιδευτικοί κάθε ειδικότητας για κάθε παιδί με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, σύμφωνα με τις οδηγίες που δίνονται στις διαγνώσεις των αρμόδιων επιστημονικών φορέων (ΚΕΔΑΣΥ)
  • Να δημιουργηθούν όλες οι αναγκαίες οργανικές θέσεις συνολικά στην Ειδική Αγωγή, συμπεριλαμβανομένης της Παράλληλης Στήριξης.
  • Να ληφθούν άμεσα μέτρα στήριξης των αναπληρωτών και νεοδιόριστων εκπαιδευτικών (σίτιση, στέγαση κλπ.) ώστε να μην επαναληφθούν οι εικόνες ντροπής συναδέλφων που δεν μπορούν να βρουν στέγη και να ανταπεξέλθουν οικονομικά με τα 776 € μισθό.
  • Μόνιμοι διορισμοί σύμφωνα με τις θέσεις του κλάδου και τις πραγματικές, σύγχρονες ανάγκες της δημόσιας εκπαίδευσης.
  • Ανάκληση των αποφάσεων συγχώνευσης τμημάτων και των αποφάσεων που αναστέλλουν την κατάτμηση τμημάτων.
  • Τμήματα 15 μαθητών σε Α΄, Β΄ τάξεις και ως 20 στις υπόλοιπες. Μείωση του ωραρίου των νηπιαγωγών και των συναδέλφων στα ολιγοθέσια σχολεία όπως στους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς. Τμήματα μέχρι 15 νήπια και 2η νηπιαγωγό σε όσα λειτουργούν με περισσότερα.
  • Τμήματα ένταξης σε κάθε Δημοτικό και Νηπιαγωγείο.