Επανέρχεται με ανακοίνωσή του ο Τσέπελης και ελέγχει την διοίκηση του δήμου Ξάνθης, θέτοντας ευθέως το ερώτημα αν οι λόγοι νομιμότητας που επικαλείτε η νέα διοίκηση,  ισχύουν, τι έπραξε η δημοτική αρχή για αυτό.

Ποιο συγκεκριμένα ο Μ. Τσέπελης στην ανακοίνωσή του κατηγορεί την διοίκηση ότι στην δική της ανακοίνωση, στόχος της, ήταν η παραπλάνηση των δημοτών.

Το ερώτημα όμως που τίθεται από την πλευρά των δημοτών είναι. Γιατί η Δημοτική αρχή πριν παραλάβει την διοίκηση, δεν έβαλε ορκωτούς λογιστές; Αυτοδιοικητικοί κύκλοι αναφέρουν πώς, αν η νέα δημοτική αρχή “έβαζε” ορκωτούς λογιστές, και θα είχε το κεφάλι της ήσυχο, και δεν θα μπορούσε ο Τσέπελης να “επικαλείται” ανεπάρκεια των οικονομικών υπηρεσιών του δήμου.

Με έκπληξη διαβάσαμε την ανακοίνωση της δημοτικής αρχής, σχετικά με τις ληξιπρόθεσμες οφειλές του Δήμου Ξάνθης για το 2023. Ένα συνονθύλευμα «πληροφοριών», εννοιών και ιδεών… ατάκτως ερριμμένων, με στόχο την ευθεία παραπλάνηση των συνδημοτών μας -σας «επιστρέφουμε» την πρώτη παράγραφο, με την οποία μας εγκαλείτε, γιατί προφανώς κοιτάζατε στον καθρέφτη σας όταν τη συντάσσατε…

Επί του θέματος, τώρα, που ενδιαφέρει τις Ξανθιώτισσες και τους Ξανθιώτες:

Η δημοτική παράταξη «Δύναμη για το Αύριο» επικαλείται τον νόμο που ισχύει από το 2020 για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές των ΟΤΑ, βάσει του οποίου έγιναν οι δύο διαδοχικές παρακρατήσεις στους ΚΑΠ του Δήμου Ξάνθης.

Ρωτάμε, λοιπόν:

-Πόσες ανεξόφλητες υποχρεώσεις έχετε για το 2023;

-Εάν, όπως σημειώνετε στο ΔΤ δεν καλύψατε αυτές τις οφειλές «για λόγους νομιμότητας», τότε, σε ποιες ενέργειες έχετε προβεί;

Διότι, σύμφωνα με τον νόμο, μόνο αν δεν έχουν εφαρμοσθεί όσα αναφέρονται στο υπ’ αριθμ. 64967/6.10.2020 έγγραφο «Αποτύπωση των μη νόμιμων και μη κανονικών δαπανών στο Δημόσιο Λογιστικό (Μητρώο Δεσμεύσεων) και στη Γενική Λογιστική», τότε και μόνο τότε, κατατίθεται το αντίστοιχο ποσό στον ειδικό λογαριασμό.

Βάσει του άρθρου 107 του ν.4714/2020 «Μηχανισμός αποτροπής συσσώρευσης ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων» εξαιρούνται μόνο οι δαπάνες α)που δεν έχουν εξοφληθεί με υπαιτιότητα των δικαιούχων και β) που είναι ενταγμένες σε ειδικά προγράμματα και εκκρεμεί η εκταμίευση χρηματοδότησης από τον αρμόδιο φορέα.

Κοινώς, αν ακολουθούσατε τη νόμιμη διαδικασίαδε θα γινόταν καμία παρακράτηση στη δόση των ΚΑΠ Ιουνίου και Σεπτεμβρίου.

Δυστυχώς, σύμφωνα με την ανακοίνωση, η δημοτική αρχή Κοντού, επέλεξε τη γνωστή της τακτική, φορτώνοντας βολικά την ανεπάρκεια της διοίκησης και την αστοχία των συνεργατών της «στους προηγούμενους».

Όμως, οι οδηγίες του υπουργείου από το 2020 είναι συγκεκριμένες, αναλυτικές και απολύτως κατανοητές για τον οποιοδήποτε νοήμονα…

Σας τις παραθέτουμε για άλλη μια φορά, προς ενημέρωση:

Οδηγίες για τις εκθέσεις απλήρωτων και ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων:

Εγκύκλιος 87/2020 «Υποβολή στοιχείων των φορέων του υποτομέα των ΟΤΑ στην εφαρμογή «Σύνοψη Μητρώου Δεσμεύσεων» του ΓΛΚ και της ΓΓΠΣΔΔ»

Έγγραφο 58450/15.09.2020«Οδηγίες για το περιεχόμενο των μηνιαίων εκθέσεων απλήρωτων και ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων των φορέων του υποτομέα των ΟΤΑ»

 

Υποβολή τριμηνιαίας έκθεσης τήρησης και λειτουργίας του Μητρώου Δεσμεύσεων

Έγγραφο 52627/15.06.2023«Υποβολή τριμηνιαίας έκθεσης τήρησης και λειτουργίας του Μητρώου Δεσμεύσεων»

Αποτύπωση των μη νόμιμων και μη κανονικών δαπανών στο Δημόσιο Λογιστικό (Μητρώο Δεσμεύσεων) και στη Γενική Λογιστική

Έγγραφο 64967/6.10.2020«Αποτύπωση των μη νόμιμων και μη κανονικών δαπανών στο Δημόσιο Λογιστικό (Μητρώο Δεσμεύσεων) και στη Γενική Λογιστική»

Μηχανισμός αποτροπής συσσώρευσης ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τρίτους από τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (άρθρο 107 του ν. 4714/2020)

  1. Ν.4714/2020 – άρθρο 107 (όπως ισχύει)Το πλαίσιο του μηχανισμού και οι υποχρεώσεις των ΟΤΑ.
  2. Έγγραφο 64496/11-9-2024«Υποβολή των Αναλυτικών Καταστάσεων Ληξιπρόθεσμων Υποχρεώσεων του άρθρου 107 του ν. 4714/2020 για το γ΄ τρίμηνο του 2024»

 

Δημοτική Παράταξη Ξάνθης

«Δύναμη για το Αύριο»