Γιώργος Καρυώτης:  Οι άνθρωποι που είναι δημιουργικοί και βλέπουν κάτι στραβό, θέλουν να πάνε και να το διορθώσουν.

 

Ο Γιώργος Καρυώτης, υποψήφιος Σύμβουλος με την  παράταξη «Ισχυρό Επιμελητήριο» και την υποψήφια πρόεδρο Μαριάνθη Μαλιαρουδάκη, παραχώρησε συνέντευξη στην «ΗΧΩ ΤΗΣ ΘΡΑΚΗΣ» και συνομιλώντας με τον συνεργάτη μας Αλέξανδρο Παυλικιάνο, ξεδιπλώνει το όραμά του για την λειτουργία του Επιμελητηρίου Ξάνθης, αν οι Επαγγελματίες, μέλη του, με την ψήφο τους, επιλέξουν την παράταξη του στο τιμόνι του Επιμελητηρίου.

Ας τον γνωρίσουμε

 

Ποιος είσθε;

Ονομάζομαι Καρυώτης Γιώργος, γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Ξάνθη από αγροτική οικογένεια και συνεχίζω σε ένα μεγάλο βαθμό να καλλιεργώ τα χωράφια που φτειάξαμε μαζί με τον πατέρα μου και πλέον έχω εστιάσει στην καλλιέργεια της ελιάς.

Τι επαγγέλλεσθε;

Η επαγγελματική μου δραστηριότητα είναι συντονιστής ασφαλιστικών πρακτόρων, ασφαλιστής όπως ξέρει να το λέει η αγορά. Μπήκα στην δουλειά το 1997, ξεκίνησα την συνεργασία μου τότε ως απλός ασφαλιστής. Το 1999 έφυγα από την εταιρεία με την οποία συνεργαζόμουν και ανέλαβα την ανάπτυξη της Ευρωπαϊκής Πίστης. Αρχικά στον νομό Ξάνθης, μετά από μερικά χρόνια σε Ανατολική Μακεδονία και Θράκη και στην πορεία, όσο περνούσαν τα χρόνια, έχω φτάσει να έχω 18 γραφεία ανά την Ελλάδα και στην Αθήνα, 540 συνεργάτες και αυτοί ανά την Ελλάδα, ένα πελατολόγιο γύρω στα 52.000 ΑΦΜ πελατών και έναν κύκλο εργασιών γύρω στα 18,5 εκ. ευρώ.

 

Έχετε οικογένεια;

Ναι είμαι παντρεμένος, η μεγάλη μου πηγαίνει στο Λύκειο και η μικρή μου στο γυμνάσιο.

 

Είσθε υποψήφιος με την παράταξη «Ισχυρό Επιμελητήριο» και την κυρία Μαριάνθη Μαλλιαρουδάκη. Τι σας ώθησε να ασχοληθείτε με τα κοινά, δηλαδή την εκπροσώπηση στο Επιμελητήριο της Ξάνθης, των επαγγελματιών και των επιχειρηματιών;

 

Οι λόγοι που συμμετέχω σε αυτήν την προσπάθεια είναι δύο. Πρώτον από την φύση μου είμαι άνθρωπος που δεν μπορώ να μείνω στάσιμος και είμαι από αυτούς που θέλω να εξελίσσομαι διαρκώς, ο κυριότερος λόγος, είναι αυτός και όταν βλέπω κάτι το οποίο δεν προχωράει καλά, θέλω και εγώ να συνεισφέρω ούτως ώστε να διορθωθεί. Από την άλλη, λόγω της επαγγελματικής μου δραστηριότητας, έχω την εικόνα του πώς λειτουργούν οι άλλες πόλεις. Ας μην πάμε μακριά. Καβάλα, Αλεξανδρούπολη,στην Δράμα, που είναι περιοχές που δουλεύω και δραστηριοποιούμε πάρα πολλά χρόνια. Έχω συμπληρώσει 20 χρόνια που έχω εκεί γραφεία.  Γιατί οικονομικές δυσκολίες και covid, δεν ήταν μόνο για την Ξάνθη, ήταν για όλη την Ελλάδα και την υφήλιο. Εκεί όμως, βρήκαν διεξόδους οι τοπικές διοικήσεις για να συνεισφέρουν και να δημιουργήσουν νέα πράγματα. Αντίθετα, εδώ, δεν είδα κάτι τέτοιο.

 

Τι κατά την γνώμη σας πρέπει να αλλάξει στο επιμελητήριο;

 

Ξεκινώντας από το κτίριο, μέχρι και τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνεί. Εγώ πάντοτε ξεκινάω να κάνω αλλαγές από αυτά που μπορών και επηρεάζω, με το χαμηλότερο κόστος ή και μηδενικό και μετά προχωράμε σε άλλα πράγματα. Για παράδειγμα. Οι 8 στους 10 επαγγελματίες, δεν γνωρίζουν ποιος είναι ο ρόλος του Επιμελητηρίου. Δεν γνωρίζουν, που μπορεί να τους φανεί χρήσιμο. Το πρώτο πράγμα λοιπόν που πρέπει να γίνει είναι να αντιληφθούν που χρειάζεται και που μπορεί να τους φανεί χρήσιμο το Επιμελητήριο.

 

Πώς θα γίνει αυτό;

 

Πρώτα, πρώτα με την κατάλληλη και σωστή επικοινωνία και την δημιουργία σχέσεων

 

Πώς θα γίνει αυτό;

 

Παράδειγμα, εγώ είμαι γραμμένος στο Επιμελητήριο από τον Ιανουάριο του 1998. Σε όλα αυτά τα χρόνια, εκτός από τα ειμαίλ που μου ήρθαν τα δύο τελευταία χρόνια για την κοπή της πίτας του Επιμελητηρίου, από τα ειμαίλ που μου έρχονται για να ανανεώσω την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος  και μία φορά, όταν το ΝΑΤΟ ήθελε να κάνει κάποια πράγματα στην Αλεξανδρούπολη, ζητούσαν συνεργασία με τις τοπικές επιχειρήσεις. Αυτή ήταν η επικοινωνία που έχω εγώ από το επιμελητήριο προσωπικά. Ποτέ δεν πήρα ειμαίλ από κάποιον άλλον που ενδιαφέρετε για συνεργασία.

 

Άρα μου λέτε πώς το Επιμελητήριο πρέπει να γίνει η γέφυρα για συνεργασίες επαγγελματικών ομάδων με άλλες επαγγελματικές ομάδες.

 

Το Επιμελητήριο είναι η γέφυρα που γεφυρώνει την τοπική παραγωγή και τοπικούς επαγγελματίες, είτε με την κυβέρνηση, μεταφέροντας τα θέματα τα οποία υπάρχουν εδώ και εισηγώ ντας τα με τον κατάλληλο τρόπο, είτε μεταφέροντας τα πλεονεκτήματα που έχει αυτός ο τόπος και στο εξωτερικό. Καμπάνια 6 μηνών περίπου, έκανε το επιμελητήριο Καβάλας όπου προωθούσε το λάδι, το κρασί και το ψάρι της Καβάλας. Πήρε τις επιχειρήσεις από το χέρι, έκανε συγκεκριμένα πράγματα και αυτή την στιγμή δημιουργήθηκαν προϋποθέσεις αλλά και αύξηση τζίρου. Χωρίς ιδιαίτερο κόστος αυτό.

 

Προτεραιότητες αν οι επαγγελματίες σας τοποθετήσουν στην διοίκηση.

 

Θα δώσω σαν παράδειγμα τον βαρκάρη που έπεσε από την βάρκα στην θάλασσα και ενώ του άπλωναν το χέρι για να τον σώσουν, αυτός περίμενε βοήθεια από τον θεό. Τι θέλω να πω. Αυτή την στιγμή, στην ιστοσελίδα του Επιμελητηρίου, αν ψάξει ο επαγγελματίας θα βρει για διάφορα προγράμματα τα οποία τρέχουν. Είναι άλλο αυτό και είναι άλλο το να πηγαίνει το επιμελητήριο, γνωρίζοντας τα προγράμματα που τρέχουν, τις κατηγορίες των επαγγελμάτων και να στέλνει ενημέρωση και να λέει πάρα πολύ απλά. Προς ενημέρωση σας ξεκινάει το πρόγραμμα π.χ. … εξοικονομώ μπορεί να είναι … ανακαίνιση, ο επαγγελματίας πρέπει  και να έχει όσο το δυνατόν περισσότερα δεδομένα για να μπορεί να παίρνει αποφάσεις και να εκσυγχρονίζεται και να γίνεται ανταγωνιστικός. Αν πάει να πάρει αυτήν την πληροφόρηση από έναν σύμβουλο, θα είναι ένα κόστος και πρέπει να βάλουμε σε όλη αυτήν την διαδικασία την 15ετή οικονομική κρίση. Όλοι λένε ότι η Ελλάδα έχει λάθος οικονομικό μοντέλο μέσα στην κρίση, πώς αλλάζει λοιπόν αυτό το οικονομικό μοντέλο; Από μόνο του; Όχι βέβαια, αν όμως το επιμελητήριο ως φορέας, πάει και διεκδικήσει πράγματα και τα μεταφέρει στους επαγγελματίες και βάλτε στο νου σας, μία φορά το μήνα ή μία φορά στους 2 μήνες, να παίρνεται μία τακτική ενημέρωση η οποία θα λέει ότι μπορείτε να κάνετε αυτό ή το άλλο. Θα έρθει η συζήτηση και η δημιουργία ιδεών και αυτό θα γεννήσει πρωτοβουλίες . Μαγικό ραβδάκι δεν υπάρχει. Τοι να δημιουργήσει προϋποθέσεις και να παρακινεί θετικά τον επιχειρηματία να πάρει πρωτοβουλίες, είναι υποχρέωση του επιμελητήριο. Έχουμε γραφεία Συμβούλων στην περιοχή και μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε.

 

Με ποιο προσωπικό θα γίνουν όλα αυτά;

Τα στελέχη του Επιμελητηρίου έχουν και την διάθεση και την γνώση για να υποστηρίξουν αυτό το εγχείρημα. Υπάρχουν και γραφεία συμβούλων και μελετητών τα οποία μπορούν να δημιουργηθούν από σταθερή ηλεκτρονική επικοινωνία μέχρι και να γίνονται εκπαιδεύσεις. Μπορείς να εκπαιδεύσεις τον κόσμο με τους ειδικούς στις διάφορες αλλαγές που έρχονται με μεγάλη ταχύτητα, όπως για παράδειγμα για τα ασφαλιστικό, το φορολογικό, εργατικό και έτσι μπορεί να γίνεται εκπαίδευση και με συμβούλους. Εάν δώσουμε την δυνατότητα σε Συμβούλους οι οποίοι έχουν την εμπειρία να επικοινωνήσουν πράγματα, μόνο θετικό πρόσημο θα υπάρχει. Θα μου επιτρέψετε να μην αναφέρω ονόματα, αλλά γνωρίζω ότι έχουν γίνει προτάσεις στο Επιμελητήριο και εγγράφως, να «τρέξουν» πράγματα με μηδέν κόστος, μόνο την διάθεση της αίθουσας  και αυτές οι προτάσεις χάθηκαν. Άρα κ. Παυλικιάνο, στην ερώτηση σας, υπάρχει η απάντηση με επαγγελματίες του κλάδου που μπορούν να υποστηρίξουν χωρίς κόστος αυτές τις δράσεις.

 

Γραφείο ενημέρωσης επαγγελματιών στο Επιμελητήριο. Μπορεί να οργανωθεί, να ομαδοποιηθεί και να υπάρξουν στοχευμένες προτάσεις του Επιμελητηρίου;

 

Αυτή τη στιγμή θα μπορούσα να πω ότι η ενημέρωση είναι άναρχη.  Βοηθάει αλλά δεν είναι οργανωμένη και δεν είναι συγκροτημένη. Για να έχω αποτέλεσμα πρέπει να το απλώσω και οι πληροφορίες που θα δεχτεί το Επιμελητήριο από τους ίδιους τους επαγγελματίες, να έχουν σαφή προσδιορισμό και να κινηθούμε ανάλογα. Το έχω κάνει άπειρες φορές με τους συνεργάτες μου και να ζητάω τις ιδέες τους, να μπαίνουμε σε μία «κιμαδομηχανή» και το αποτέλεσμα να είναι μαγικό και να το βγάζουν οι ίδιοι και το μόνο που εγώ έχω κάνει, είναι ο συντονισμός και η διαχείριση αυτού του πράγματος. Αυτό το μοντέλο μπορεί να εφαρμοστεί και στο Επιμελητήριο. Πρέπει να μπούμε ως Επιμελητήριο σε μία διαδικασία αμφίδρομης ενημέρωσης και συλλογής στοιχείων. Οργανωμένες ιδέες, καταγραφή αναγκών και να καταλήξουμε σε συμπεράσματα – δράσεις, αυτό δεν έχει οικονομικό κόστος, έχει μόνο σε ενέργεια και διάθεση και αυτό το πράγμα από την δική μας την πλευρά υπάρχει. Και λογικό είναι ο επιχειρηματίας να πει ότι το Επιμελητήριο δουλεύει και προσπαθεί να μου δώσει κάτι πίσω, για να προχωρήσουμε σύμφωνα με τις ανάγκες μου σε μία δράση.

 

Διαφάνεια. Απολογισμός διαχείρισης του επιμελητηρίου. Θα ξέρει ο επιχειρηματίας αν το Επιμελητήριο  διαχειρίστηκε σωστά τα χρήματα που διέθεσε ο ίδιος, τα προγράμματα και οι επιχορηγήσεις του κράτους;

 

Όταν σε μία επιχείρηση, κάνεις έναν σχεδιασμό έτους, διετίας και κλείνει η χρονιά καλείς τους συνεργάτες – τους επαγγελματίες εν προκειμένου – και λες ότι εκεί πήγαμε καλά, εκεί καλύτερα, εκεί δεν πήγαμε καλά, άρα, για ποιο λόγο να μην γίνει αυτό στην διαχείριση του επιμελητηρίου; Βεβαίως και θα ενημερώνονται τα μέλη. Αυτό είναι δεδομένο ότι θα γίνεται. Πρέπει να πω ότι όλη η ομάδα που συμμετέχει στο Ισχυρό Επιμελητήριο, συμμετέχει με την ελεύθερη βούληση του καθενός. Δεν είναι αποτέλεσμα ούτε πολιτικού εκβιασμού, ούτε ρουσφετιού, ούτε να τάξουμε κάτι, για αυτό και δεν έχουμε δεσμεύσεις πάνω σε αυτά τα πράγματα. Καλέσαμε τους πετυχημένους επαγγελματίες στην ομάδα  και νοιώθω περήφανος που συμμετέχω και εγώ σε μία τέτοια ομάδα. Είναι δεδομένο ότι όταν υπάρχουν αυτές οι βάσεις θα υπάρχει και η διαφάνεια. Δεν έχουμε να κρύψουμε τίποτε, ούτε περιμένουμε να ζήσουμε από το επιμελητήριο.

 

Τι λέτε στους επαγγελματίες για τις εκλογές του Επιμελητηρίου.

Πρώτα από όλα να συμμετέχουν. Διότι το να κάθομαι στον καναπέ και να ασκώ μόνο κριτική δεν μου δίνει δικαιολογία για στραβά αποτελέσματα. Θα πρέπει να έχω συμμετοχή για να κάνω τις επιλογές μου.

Το δεύτερο είναι ότι η Ομάδα μας, το τονίζω αυτό, είναι ομάδα, δεν είναι ένας άνθρωπος μόνο. Είναι αποτέλεσμα διάθεσης για προσφορά.

Και το τρίτο και σημαντικότερο κομμάτι είναι τα άτομα που συμμετέχουν, θέλουν αυτά που έχουν κάνει τα τελευταία χρόνια να τα μεταφέρουν στο Επιμελητήριο. Συμμετέχουν άνθρωποι που κάνουν εισαγωγές εξαγωγές, άνθρωποι που ασχολούνται με την νέα τεχνολογία, μεταποίηση με μεγάλη επιτυχία. Είναι 41 διαφορετικά επαγγέλματα αυτό το πράγμα, μόνο θετικά μπορεί να φέρει αν αυτό το διαχειριστούμε σωστά. Νοιώθω καλά από τους ανθρώπους που συμμετέχουν.

Άρα αφ ενός να συμμετέχει, και να κάνει την επιλογή του, αφετέρου να εμπιστευτεί εμάς και θα δει πώς δουλεύουμε.

 

Έχετε να συμπληρώσετε κάτι άλλο;

 

Αυτό που με ρωτήσατε στην αρχή. Τι ήταν αυτό που με ώθησε να συμμετάσχω. Οι άνθρωποι που είναι δημιουργικοί και βλέπουν κάτι στραβό θέλουν να πάνε και να το διορθώσουν. Έτσι είμαστε όλοι μας. Θέλουμε πραγματικά να κάνουμε διορθώσεις και να δημιουργήσουμε καινούρια πράγματα τα οποία είναι δεδομένο ότι θα έχουν θετικό αντίκτυπο στην κοινωνία

Σας ευχαριστούμε πολύ

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΥΛΙΚΙΑΝΟΣ