Για να πω την αλήθεια, μετά από 30 χρόνια μάχιμης δημοσιογραφίας, σπάνια συναντώ ανθρώπους που μιλούν για αυτό που εκπροσωπούν τόσο εύστοχα. Η συνομιλία μου με τον Απόστολο Παπαδόπουλο στην κυριολεξία με συγκλόνισε γιατί είπε αυτά που όλοι μας σκεπτόμαστε, για τον τρόπο λειτουργίας μας στην κοινωνία, αλλά δεν τολμούμε να πούμε.
Η Εταιρεία Παπαδόπουλος Απόστολος στην Ξάνθη, μετά από μία εκατοντάχρονη πορεία στην αγορά, ακολουθεί απλά, συνετά και έντιμα βήματα και αυτός είναι ένας από τους λόγους ύπαρξης της.
Αλέξανδρος Παυλικιανος.
Η Εταιρεία Meet company Παπαδόπουλος Απόστολος, μία κάθετη μονάδα παραγωγής κρέατος στην Ξάνθη που τροφοδοτεί με τα προϊόντα της την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη έως και την Αθήνα.
Το περιοδικό Αγορά … ζω Θράκη, φιλοξενεί την συνέντευξη ενός από τα 6 μέλη -πρωτοξάδερφα – που απαρτίζουν την εταιρεία. τον ένα εκ των πέντε Απόστολο Παπαδόπουλο πρωτοξάδερφα, Τρίτη γενιά επιχειρηματίας, υπεύθυνος του κρεοπωλείου της εταιρείας – butsher store – στην δημοτική αγορά της Ξάνθης.
Το οργανόγραμμα της επιχείρησης έχει ως εξής:
Εκτροφή
Σφαγείο
Εργαστήριο Επεξεργασίας Κρέατος
Κρέας
Αλλαντικά
Κρεατοσκευάσματα
Kρεοπωλείο
Ζωικά Παραπροϊόντα & Υποπροϊόντα
Υπηρεσίες & Υποπροϊόντα Rendering

Ο Απόστολος Παπαδόπουλος, είναι υπεύθυνος για το κρεοπωλείο στην Δημοτική αγορά.

Ποιος, πότε, και κάτω από ποιες συνθήκες ξεκίνησε η εταιρεία.

Όπως αναφέρει ο Απόστολος Παπαδόπουλος, ο παππούς Απόστολος, μαζί με τον αδερφό του, έφτασαν στην Ξάνθη από τις αλησμόνητες πατρίδες, πρόσφυγες και το 1925, ξεκίνησαν το πρώτο κρεοπωλείο στην Ξάνθη, μεταφέροντας στην ουσία και το αντικείμενο της εργασίας τους από την πατρίδα. «Του χρόνου, κλείνουμε τα 100 χρόνια, θα γίνει και το σχετικό event».
Πώς είναι η εταιρεία σήμερα.
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ: Ξεκινάμε από αυτό το μαγαζί στην δημοτική αγορά όπου και διατίθεται το παραγόμενο είδος μας στην λιανική. Η εταιρεία μας, έχει δική της εκτροφή σε μοσχάρια βοοειδή, και ένα κομμάτι της ζωοτροφής, είναι δικό μας, αλλά συνεργαζόμαστε και με άλλους παραγωγούς. Τα αγοράζουμε από μικρά – ημερών – για κρεατοπαραγωγή, τα εκτρέφουμε στην μονάδα για κρέας και κατά περίπτωση, εκτρέφουμε και αμνοερίφια αλλά, συστηματικά, κωδικοποιημένα και πιστοποιημένα Ελληνικής Εκτροφής Παπαδόπουλος, έχουμε τα βοοειδή. Να σημειώσουμε για το κρεοπωλείο μας, τα χοιρινά μας και τα αιγοπρόβεια είναι από ντόπιους παραγωγούς.
Μετά από την εκτροφή ακολουθεί το σφαγείο, πιστοποιημένο και είναι και παροχής υπηρεσιών, όπου σφάζουμε και ζώα άλλων παραγωγών, πιστοποιημένο από την Ε.Ε.
Στην συνέχεια, ακολουθεί η αλλαντοποιία, το κομμάτι των κρεατοσκευασμάτων και η τυποποίηση γιατί τροφοδοτούμε όλη την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη και την Αθήνα με δικό μας δίκτυο.
Ακολούθως, ο Απόστολος Παπαδόπουλος αναφέρθηκε σε ένα πολύ σοβαρό κομμάτι της εταιρείας που έχει άμεση σχέση με το περιβάλλον και την περιβαλλοντική συνείδηση που διέπει την εταιρεία. «Στην συνέχεια, έχουμε το κομμάτι της καύσης και της αδρανοποίησης το λεγόμενο ρέντερινγκ, με λίγα λόγια είναι το κομμάτι που αδρανοποιεί όλα τα υποπροϊόντα του σφαγείου, αυτά πλέον με Ευρωπαϊκή Οδηγία, δεν πηγαίνουν στον ΧΥΤΑ, αδρανοποιούντα, δηλαδή έχει ένα κομμάτι που είναι η καύση, αλλά γίνεται και αδρανοποίηση και το αδρανοποιημένο προϊόν που βγαίνει είναι χωρίς μικροβιακό φορτίο, οπότε, έχουμε σαν εταιρεία και αυτό το κομμάτι, το οποίο δεν λειτουργεί μόνο για την δική μας μονάδα, αλλά στηρίζουμε και άλλους επαγγελματίες όπως και την πολιτεία.
Υπάρχει το κομμάτι της εμπορίας όπου τροφοδοτούμε όπως προ είπαμε όλη την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη και την Θάσο με δικά μας φορτηγά. Στην ουσία, είναι μία καθετοποιημένη Μονάδα, ξεκινώντας από την τροφή μέχρι και την αδρανοποίηση»

Πώς κρατιέται για πάνω από 100 χρόνια η εταιρεία στην αγορά;

Α.Π: Πολλοί, μας ρωτούν για την τιμή και αν είμαι ευχαριστημένος με την πορεία της εταιρείας, όμως, πέρα από την τιμή του προϊόντος, υπάρχουν πάρα πολλά σημαντικά πράγματα, όπως είναι τι δίνεις σε έναν πελάτη. Η πρώτη ικανοποίηση είναι να δημιουργήσεις μία σχέση με τον πελάτη βαθιά και έντιμη. Δεν αποφεύγεις να πεις ακριβό ή φτηνό. Καθόλου. Είναι αυτό που δίνεις να έχει μία ομορφιά ένα μεράκι, να τιμά την σχέση την δική μου με τον πελάτη μου, να του προσφέρω ένα προϊόν που καλύπτει τις ανάγκες του και την αισθητική του. Όλο αυτό το πράγμα είναι ωραίο. Είσαι ένα κομμάτι μιας αλυσίδας μέσα στην κοινωνία, εγώ έτσι το βλέπω, στο οποίο επιτελείς ένα ρόλο. Όλο αυτό κρύβει μέσα του μια ομορφιά, μία αισθητική που λέω εγώ. Αυτό είναι, να τους δίνουμε ένα προϊόν καλό, να έχω να τους προτείνω κάτι καλό και να τιμώ αυτή την σχέση, όπως με τιμάν αυτοί με την επιλογή τους. Άρα, αυτό είναι πολύ σημαντικό για μας. Με την σχέση που χτίζεται με τους

μεμονωμένους πελάτες, και σαν εταιρεία προς τα έξω, σαν πρόσωπο, και αυτό θεωρώ ότι είναι ένα ποιοτικό χαρακτηριστικό που πρέπει να έχουν όλες οι εταιρείες. Εκεί επάνω, αρχίζει και χτίζεται όλο το οικοδόμημα. Είμαστε στην αγορά και καλώς ή κακώς, είμαστε στην ελεύθερη οικονομία, οπότε, πρέπει και να σε προτιμήσουν, όμως, παράλληλα, πρέπει και εσύ να τους εμπνέεις με αυτό που κάνεις. Χρειάζεται δηλαδή, σε όλα τα επίπεδα να εμπνέεις τους ανθρώπους. Είτε σε προσωπικό είτε σαν εταιρεία. Πρέπει να υπάρχει μία εμπιστοσύνη για να σε επιλέξουν. Οπότε, καλώς ή κακώς, δεν μπορείς να πάρεις τον πολίτη από τον γιακά και να του πεις ότι εσύ θα είσαι πελάτης μου. Κάπως πρέπει να τον εμπνεύσεις, να σε επιλέξει. Άρα, καλό είναι να βλέπουμε δημιουργικά τα πράγματα. Θα πρέπει εμείς να δούμε τι μπορούμε να πράξουμε, ώστε κάποιος να μας εμπιστευτεί. Πολλές φορές, λένε ότι η αγορά πάει έτσι ή αλλιώς … δυσκολίες πάντα υπάρχουν. Το θέμα είναι, εγώ σαν εταιρεία, τι πράττω, πώς βλέπω την θέση μου σε ένα κοινωνικό σύνολο και πώς θα εμπνεύσω κάποιον να έρθει και να με επιλέξει. Με αυτή την έννοια, πάντα αυτός είναι ο στόχος της εταιρείας, δηλαδή να δημιουργεί προϊόντα που τιμούν τους καταναλωτές, να συγκροτεί μια σχέση έντιμη με τους καταναλωτές, έντιμη με όλους τους συνεργάτες της. Αυτό σιγά σιγά χτίζει ένα προφίλ εμπιστοσύνης και εντιμότητας μέσα στην αγορά. Εγώ κάπως έτσι το κατανοώ και σίγουρα ο χρόνος δικαιώνει πολλά πράγματα αλλά και να μην σου το αποδώσει, το θέμα είναι εσύ πάνω σε ποιες αξίες αποφασίζεις να εργαστείς; Εσύ επιλέγεις στην ζωή σε ποιο κουτάκι να μπεις, που να καθίσεις. Εγώ πιστεύω ότι αυτό αποδίδει και μετά από τόσα χρόνια, θεωρώ ότι κάτι καλό γίνεται, γιατί αλλάξαν και πολλά πράγματα. Ήταν ο παππούς μου, ήταν έξη θείοι που ήταν μαζί, είναι έξη ξαδέρφια που είναι μαζί, δεν ξέρουμε το αύριο, αυτό σίγουρα είναι κάτι που εμπεριέχει αυτό το εγχείρημα.
Εγώ πιστεύω ότι τα ποιοτικά χαρακτηριστικά, είναι αυτά που συγκροτούν μία αλήθεια και μετά έρχεται και η απολαβή, Δεν είναι μόνο τα χρήματα. Μπορείς να πεις κερδοφορία, εντάξει και … Τι σημαίνει αυτό και με ποιο κόστος; Κοιτάς το κέρδος, εταιρείες είμαστε, αλλά, με ποιο τρόπο, με ποια κριτήρια, πάντα μπαίνουν κάποια κριτήρια. Δεν θέλω να ηθικολογώ, αλλά, μπαίνουν κάποια κριτήρια, κάποιες αξίες, αυτό πιστεύω με τους ανθρώπους που τους τιμάς και σε τιμούν μέσα στο χρόνο και επιλέγεις.
«Τολμηρά και ρηξικέλευθα βήματα καθορίζουν το μέλλων της επιχείρησής σου. Την πηγαίνουν ένα βήμα παραπάνω».
Α.Π: Ο καιρός τρέχει, πρέπει οι άνθρωποι να κοιτάν λίγο μπροστά ένα και δύο βουνά. Άρα, πρέπει να έχεις ένα βλέμμα λίγο τολμηρό, ρηξικέλευθο, και να κάνεις τομές, ζούμε σε μία εποχή που αλλάζει γρήγορα, άρα ζούμε σε ένα ρευστό περιβάλλον και εμείς πρέπει να προσαρμοζόμαστε. Αυτό τι σημαίνει πρακτικά; Καινοτομίες, να προτείνεις στους ανθρώπους καινούρια πράγματα, καινούρια προϊόντα, να αφουγκράζεσαι τις ανάγκες των ανθρώπων και της αγοράς και να προσπαθείς μέσα σε αυτό το πράγμα να προσαρμόζεσαι και να είσαι μέσα στον παλμό, αυτό επίσης είναι πολύ σημαντικό. Πολλές φορές είναι δύσκολο να κουνηθούμε. Πολλές φορές το πάμε τυφλοσούρτη. Οι άνθρωποι βαδίζουν με έναν τρόπο και πρέπει κάποια στιγμή αυτό να το ξαναδούμε. Και εμείς, σαν εταιρεία, πρέπει να καταλάβουμε ότι είμαστε κομμάτι ενός ευρύτερου συνόλου, να προσπαθούμε να συγκροτούμε επαφές, να ταξιδεύουμε, να συζητάμε, να βλέπουμε και συνέχεια να έχουμε να προτείνουμε πράγματα. Η εταιρεία συνεχώς, κάνει νέα προϊόντα, νέες προτάσεις, δεν είναι να επαναπαύεται. Πρέπει συνεχώς να είσαι σε μία ετοιμότητα και αυτό είναι δημιουργία, βαθιά δημιουργία για μένα. Έχουμε μία γκάμα νέων προϊόντων την οποία ανανεώνουμε. Άλλο ένα σημαντικό κομμάτι. Τα δικά μας προϊόντα είναι ντόπια, πιστοποιημένα, όπως και βιολογικά όπως και η βραχυκερατικής. Είναι δύο φυλές στην Ελλάδα, στα ορεινά, έχουμε κρέας βραχυκερατικής, είναι Ελληνικές φυλές βοοειδών, έχουμε βιολογικό πιστοποιημένο προϊόν, σε συνεργασία και με την Αμερικάνικη Γεωργική Σχολή. Κάνουμε τέτοια ανοίγματα που προσπαθούμε συνεχώς να δημιουργούμε ρήξης στην αγορά, προτάσεις, και να εκμεταλλευόμαστε τις δυνατότητες που έχει η ίδια η χώρα. Υπάρχει η βραχυκερατική φυλή και εκεί πάνω, πρέπει να γίνει σοβαρή δουλειά. Να μελετηθεί, να διαχυθεί προς τα έξω, να φτάσει στο κρεοπωλείο, να την προτείνουμε και με έντυπα να ενημερώνουμε τους πελάτες. Αυτό είναι μία πολύ σοβαρή δουλειά και που αγκαλιάζει και τους παραγωγούς που έχουν κάτι, και που θέλουν να αναδειχθεί. Είναι και πάλι μία κοινή προσπάθεια, με όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που έχουν, και αυτό πάει χέρι με χέρι, δεν είμαι μόνο εγώ σαν παραγωγός κρέατος, είναι και αυτός ο άνθρωπος που έχει κάτι πολύ σημαντικό στα χέρια του και μέχρι τώρα, περνούσε έτσι, γιατί δεν ξέραμε και αυτό είναι η αιτία που μπήκαμε σε διαδικασία να το ταυτοποιήσουμε, να το αναδείξουμε, και να το προτείνουμε.

Κοινωνικό προφίλ της εταιρείας

Α.Π: To προανέφερα και ένα μεγάλο κομμάτι της φιλοσοφίας της εταιρείας μας είναι αυτό. Ότι πρέπει να κατανοήσουμε ότι είμαστε ένα κομμάτι του κοινωνικού ιστού, αυτό πάντα ισχύει και είναι πολύ σημαντικό. Όταν υπάρχει μία δυσκολία, είναι συλλογική, περάσαμε δυσκολίες σαν κοινωνία και άρα πρέπει να ξέρουμε, υπάρχει μία ευθύνη, μία εταιρική ευθύνη και υπάρχει πάντα μία τέτοια πολιτική στην εταιρεία μας και θα πω συγκεκριμένα. Μέσα στον κόβιτ, στηρίξαμε το νοσοκομείο, τους εργαζόμενους, μία άλλη χρονιά την πυροσβεστική, δηλαδή θέλω να πω ότι γίνονται αυτά τα πράγματα από την εταιρεία, απλά όπως και εμείς μοχθούμε για κάτι, είναι και αυτοί να κάνουν κάτι, και τις καλές προσπάθειες πρέπει να τις αναγνωρίζουμε, οπότε και εμείς σε αυτό το πλαίσιο, σαν εταιρεία, νοιώθουμε ότι αυτό πρέπει να γίνεται και πρέπει να πω ότι δεν είμαστε οι μόνοι, υπάρχουν και άλλες επιχειρήσεις που στηρίζουν την κοινωνία και θα το συνεχίσουμε αυτό και στο μέλλον. Άκουσα την Ευθυμίου τη ιστορικό που απάντησε στην ερώτηση για το ποιος είναι πατριώτης. Να κάνει ο καθένας την δουλειά του όσο ποιο έντιμα γίνεται». Αυτό όπως καταλαβαίνεται, διαχέεται στην κοινωνία. Λάθη γίνονται. Κανένας δεν έχει το αλάθητο. Αλλά όσο μπορούμε .. έτσι χτίζεται και το κοινωνικό προφίλ.
Αυτός είναι ο Απόστολος Παπαδόπουλος που τίμησε το περιοδικό μας καταθέτοντας την ψυχή του στο επιχειρηματικό γίγνεσθαι. Είναι το απόσταγμα μιας ανθρωποκεντρικής επιχειρηματικής λειτουργίας που έχει σαν προπομπό την έντιμη πορεία και τον σεβασμό προς τον πελάτη και τον
συνεργαζόμενο.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΥΛΙΚΙΑΝΟΣ
ΕΚΔΟΤΗΣ- ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ – ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ