Συνεχίζονται οι πανελλήνιες, απάτη η κατάργηση των πανελληνίων

 

Μελετώντας την απόφαση του υπουργού παιδείας κ. Γαβρόγλου σχετικά με την κατάργηση των πανελληνίων εξετάσεων, καταγράφεται η ψηφοθηρία ως αποτέλεσμα της περίφημης παρέμβασης στην παιδεία και την χωρίς εξετάσεις είσοδο των μαθητών της τρίτης Λυκείου στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Δυστυχώς για την Ελληνική κοινωνία καταγράφετε η προσπάθεια του υπουργού  να «τσιμπήσει» ο ΣΥΡΙΖΑ τις ψήφους των μαθητών της δευτέρας και τρίτης Λυκείου. Οι πανελλήνιες συνεχίζονται κανονικά, τίποτε δεν αλλάζει και προσπάθεια του κ. Υπουργού είναι να μείνει στην ιστορία με τρικ που σίγουρα δεν βοηθούν στο πεδίο των πανελλήνιων εξετάσεων και φυσικά της αποκατάστασης των νέων έπεσε στο κενό. Άλλο ένα ψέμα στην εκπαίδευση και φυσικά μία μεγαλόπρεπη απάτη.

Οι φετινές πανελλαδικές εξετάσεις ξεκίνησαν και οι νέοι της Ελλάδος δίνουν τον δικό τους αγώνα συνεπικουρούμενοι και από τους γονείς τους. Όμως, η παρέμβαση του Υπουργού παιδείας γι τις πανελλαδικές εξετάσεις που θα πραγματοποιηθούν τον χρόνου, ήδη έχουν δημιουργήσει ένα θολό τοπίο και γονείς και μαθητές της Δευτέρας  λυκείου έχουν στραμμένο το βλέμμα τους στις πανελλήνιες εξετάσεις του 2020.

Το τοπίο ανέλαβε να ξεκαθαρίσει ο Ηρακλής Ζωγράφος των γνωστών ιδιωτικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων – φροντιστηρίων – στην πόλη μας και αντιπρόεδρος των φροντιστών Ελλάδος σε μια προσπάθεια να καταλάβουμε όλοι μας τι ακριβώς θα γίνει στις πανελλήνιες εξετάσεις του χρόνου. Ο ίδιος θεωρεί ευτύχημα που το συνδικαλιστικό όργανο των φροντιστών είναι σε συνεχή επαγρύπνηση και  επαφή με το υπουργείο και έτσι γνωρίζει τον τρόπο που θα πραγματοποιηθούν οι εξετάσεις των παιδιών. Ο ίδιος αναφέρει ότι στην ουσία δεν καταργούνται οι πανελλήνιες εξετάσεις αφού μαθητής ο οποίος θέλει να περάσει σε μία σχολή της «προκοπής» λαϊκιστή θα δώσει πανελλήνιες κανονικότατα και συνεχίζει λέγοντας πώς η αλήθεια είναι ότι υπάρχει ο διαχωρισμός μεταξύ των τμημάτων ελεύθερης πρόσβασης που σημαίνει ότι μπαίνουμε χωρίς πανελλήνιες  σε κάποια τμήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης Τα τμήματα όμως ελεύθερης πρόσβασης είναι ή θα είναι λίγο πολύ ίδια με αυτά τα χαμηλόβαθμα που είναι και τώρα.

Όπως μας εξηγεί ο κ. Ζωγράφος η  διαδικασία έχει ως εξής. Τον Οκτώβριο που θα μας έρθει φέτος, τα παιδιά που θα φοιτήσουν στην Γ Λυκείου θα κάνουν ένα μηχανογραφικό στο οποίο θα διαλέξουν δέκα σχολές εκ των προτέρων χωρίς να δώσουν πανελλήνιες. Μετά από 10 μέρες το σύστημα θα μας δείξει ποιες σχολές έχουν υψηλή ζήτηση οπότε αυτομάτως αυτές θα είναι κόκκινες δηλαδή πανελλήνιες. Ποιες σχολές έχουν χαμηλή ζήτηση δηλαδή οι θέσεις που προσφέρουν είναι περισσότερες από τις θέσεις που ζητούνται. Οπότε αυτές αυτομάτως είναι ελεύθερες – πράσινες- και θα μπει χωρίς πανελλήνιες. Στις σχολές ελεύθερης πρόσβασης μπαίνεις μόνο με το απολυτήριο σου, τελειώνει η χρονιά παίρνεις το απολυτήριο σου και μπαίνεις στην σχολή που θέλεις αλλά δεν μπορείς να πάρεις μεταγραφή. Αλλά αν αποφασίσει κάποιος μαθητής ότι θέλει να μπει στις σχολές ελεύθερης πρόσβασης, δεν μπορεί να δώσει πανελλήνιες. Ο μαθητής επιλέγει ή το ένα ή το άλλο.

Εκτίμηση όλων είναι ότι οι πράσινες σχολές θα είναι πολύ λίγες όπου στην ουσία και τώρα μπαίνεις ακόμη και με 2000 μόρια.  Στην ουσία είναι ελεύθερες. Αν κάποιος θέλει να δώσει νομική ιατρική ή φιλολογία τότε υποχρεωτικά θα δώσει εξετάσεις.

Άλλο ένα σημαντικό κομμάτι της παρέμβασης του κ. Γαβρόγλου στην παιδεία είναι ότι διπλασιάζεται η ύλη στην Γ Λυκείου.

Στην ουσία όπως μας εξηγεί ο Ηρακλής Ζωγράφος επανέρχονται οι δέσμες και δεν υπάρχει καμία καινοτομία και καμία μεταρρύθμιση. «Επί της ουσίας δεν υπάρχει μεγάλη αλλαγή αν θεωρήσουμε τον διπλασιασμό της ύλης αυτό σίγουρα δεν είναι αλλαγή. Στην Γ΄ λυκείου τα παιδιά κάνουν μόνο 4 μαθήματα. Τα 4 μαθήματα της δέσμης τους. 1 ώρα θρησκευτικά 1 ώρα αγγλικά και 2 ώρες γυμναστική και το κάθε μάθημα δέσμης στο σχολείο θα διδάσκεται 7 ώρες»

Ρωτήσαμε τον Ηρακλή Ζωγράφο αν αυτό μπορεί να επιφέρει ανατροπές στην εργασία των φροντιστηρίων της Ελλάδος. «Όχι, απαντά, η δουλειά μας είναι τόσο οργανωμένη, έχει πρόσβαση στην Ελληνική κοινωνία. Τα παιδιά και οι γονείς ξέρουν ακριβώς ποιος θέλει και ποιος μπορεί να βάλλει ένα λιθαράκι παραπάνω στην εκπαίδευση. Οπότε  ότι και αν κάνουν τυπικά τα υπουργεία εμάς μας αφήνει παγερά αδιάφορους. Αρκεί να γνωρίζουμε τις αλλαγές για να μπορούμε και εμείς να προετοιμαζόμαστε και να προσφέρουμε οργανωμένες υπηρεσίες».

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΥΛΙΚΙΑΝΟΣ