Συγκριτική έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την Παγκόσμια Τράπεζα και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε 24 πόλεις στην Ελλάδα, την Ιταλία και την Ιρλανδία, ανέδειξε το Επιμελητήριο Έβρου στην 1 η θέση, σε ότι αφορά την ευκολία έναρξης επιχείρησης.
Η μελέτη εστιάζει σε συγκεκριμένους δείκτες οι οποίοι μετρούν την πολυπλοκότητα, το κόστος των διαδικασιών και την επιρροή των Νομικών Προσώπων στις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες αποτελούν το 98% του συνόλου των επιχειρήσεων στην Ευρώπη και συμβάλουν στα 2/3 της απασχόλησης. Οι πέντε δείκτες που αποτελούν σημαντική παράμετρο στα στάδια του κύκλου ζωής των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων σύμφωνα με τη μελέτη, είναι η έναρξη επιχείρησης, οι κατασκευαστικές άδειες, η ηλεκτροδότηση, η εγγραφή/μεταβίβαση ιδιοκτησίας και η δικαστική – εξωδικαστική διαδικασία επίλυσης των διαφορών από εμπορικές συμβάσεις. Για τους πέντε δείκτες η έρευνα κατέγραψε και σύγκρινε τις διαδικασίες, το χρόνο, τα κόστη και το ελάχιστο απαιτούμενο κεφάλαιο για να λειτουργήσουν οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις περιορισμένες ευθύνης.
Το Επιμελητήριο Έβρου στην κατηγορία «Έναρξη Επιχείρησης» διακρίθηκε με βαθμολογία 96.25, κερδίζοντας την πρώτη θέση στην κατάταξη. Οι υψηλότερες βαθμολογίες στις δύο χώρες είναι 94,90 στο Galway της Ιρλανδίας και 89,79 στο Μιλάνο και την Ανκόνα της Ιταλίας. Πιο ειδικά για την Αλεξανδρούπολη η μελέτη αναφέρει «Είναι ευκολότερο για τους επιχειρηματίες να ξεκινήσουν μια επιχείρηση στην Αλεξανδρούπολη…» (σελ. 9). Είναι αξιοσημείωτο το γεγονός ότι όλες οι Ελληνικές πόλεις που συμμετείχαν στην έρευνα βαθμολογήθηκαν με 96,0 βαθμούς, γεγονός που τις κατατάσσει επίσης πιο αποδοτικές από τις αντίστοιχες Ευρωπαϊκές Πόλεις (Ιρλανδία, Ιταλία).
Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Έβρου Χριστόδουλος Τοψίδης δήλωσε «Η αναγνώριση αυτή πέρα από την ανάδειξη είναι πολύ σημαντική καθώς επιβεβαιώνει ότι οι προσπάθειες κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση. Τα τελευταία χρόνια στελεχώσαμε τον φορέα με επιστημονικό προσωπικό και έχουμε πραγματοποιήσει δεκάδες εκπαιδευτικές και ενημερωτικές δράσεις. Θεωρώ ότι αυτό που έκανε διαφορά είναι ότι εστιάσαμε στην αναδιοργάνωση της λειτουργίας των υπηρεσιών του φορέα, όπου αναζητούμε και ενσωματώνουμε συνεχώς νέα μέσα και εργαλεία τα οποία μας έχουν προσφέρει κάποια σχετική ευελιξία, στο πλαίσιο πάντα που μας επιτρέπει η Επιμελητηριακή νομοθεσία», και συμπλήρωσε «Ωστόσο σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί παράγοντα εφησυχασμού, η νομοθεσία μας περιορίζει σε ευελιξία και η δική μας αποστολή είναι να βρίσκουμε λύσεις ώστε οι διαδικασίες να είναι όσο το δυνατόν λιγότερο χρονοβόρες και επίπονες για τον επιχειρηματία, ο οποίος έχει να αντιμετωπίσει ένα δαιδαλώδες γραφειοκρατικό σύστημα. Εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός ότι όλες οι Ελληνικές πόλεις είχαν μεγαλύτερη απόδοση από τις αντίστοιχες Ευρωπαϊκές πόλεις και μας γεμίζει αισιοδοξία ως ένα μήνυμα ότι προοδευτικά το επιχειρηματικό περιβάλλον βελτιώνεται».
|