Τι θα πρέπει να κάνουν οι γονείς τώρα που ανοίγουν τα σχολεία. Οι συστάσεις της ειδικής επιτροπής του Υπουργείου Υγείας. Ποιοι είναι οι κανόνες λειτουργίας
Συγκεκριμένες συστάσεις προς του γονείς έδωσε την Κυριακή ο λοιμωξιολόγος και διευθυντής Υγειονομικού της Πολεμικής Αεροπορίας, υποπτέραρχος Δημήτρης Χατζηγεωργίου που έκανε την Κυριακή την καθιερωμένη ενημέρωση του υπουργείου Υγείας για τον κορονοϊό.
Όπως τόνισε από αυτά που γνωρίζουμε με σιγουριά σχετικά με την πανδημία, τα παιδιά δε διατρέχουν τον κίνδυνο που διατρέχουν οι μεγαλύτεροι από εμάς. Σε όλες τις μελέτες καταγραφής της πανδημίας και σε όλο τον κόσμο τα παιδιά, όπως αυτό δεν έχει αμφισβητηθεί από κανέναν, αντιπροσωπεύουν ένα πολύ μικρό ποσοστό στο σύνολο των κρουσμάτων και επίσης το ποσοστό θνητότητας στο ηλικιακό φάσμα από 0-20 ετών είναι σχεδόν μηδέν.
Τι πρέπει να κάνουν, λοιπόν, οι γονείς που τώρα που κάποια από τα παιδιά θα πάνε και πάλι σχολείο;
Πρώτον, να γνωρίζουν τα πραγματικά δεδομένα σχετικά με τον ιό και να μην πιστεύουν σε μύθους που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο και άλλα μέσα.
Δεύτερον, να αναγνωρίζουν τα βασικά συμπτώματα της νόσου COVID-19, κυρίως βήχας, πυρετός και δύσπνοια, αλλά και πονόλαιμος, πονοκέφαλος, διάρροια, μυαλγίες ή και απώλεια της όσφρησης και της γεύσης στο παιδί τους. Όταν το παιδί παρουσιάζει κάποια ύποπτα συμπτώματα, θα πρέπει να συνεννοηθούν με το γιατρό τους, να κρατήσουν το παιδί στο σπίτι και να του εξηγήσουν ήρεμα πως δεν διατρέχει κανένα κίνδυνο.
Τρίτον, εάν το ίδιο το παιδί ή κάποιος από το περιβάλλον του σπιτιού ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου, έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν στο σχολείο υπεύθυνη δήλωση, ώστε το παιδί να μην παρακολουθήσει τα μαθήματα δια ζώσης και σύμφωνα βέβαια με την οδηγία του Υπουργείου Παιδείας.
Τέταρτον, να εκπαιδεύσουν σωστά το παιδί τους ή τα παιδιά τους στους κανόνες υγιεινής, για την τήρηση της απόστασης στην καθημερινότητα μας, για το συχνό πλύσιμο των χεριών, για την υγιεινή του βήχα με την κάλυψη του στόματος και της μύτης με το εσωτερικό του αγκώνα, τη χρησιμοποίηση καλάθου αχρήστων για την απόρριψη των χρησιμοποιουμένων χαρτομάντιλων και την αποφυγή αγγίγματος του προσώπου, του στόματος, της μύτης και των ματιών.
Πέμπτον, ειδικότερα όσον αφορά την υγιεινή των χεριών, πρέπει να τους δείξουν να πλένονται με την ορθή τεχνική και για 20 περίπου δευτερόλεπτα, να πλένονται συχνά στη διάρκεια της ημέρας, αλλά και οπωσδήποτε πριν και μετά το φαγητό, μετά από το βήχα ή το φτάρνισμα ή μετά από το φύσημα της μύτης, όταν πηγαίνουν στην τουαλέτα και όποτε είναι τα χέρια ορατά λερωμένα. Εάν κάπου δεν υπάρχει διαθέσιμο τρεχούμενο νερό και σαπούνι, μπορούν να χρησιμοποιηθούν τα ευρέως κυκλοφορούντα αλκοολικά διαλύματα ή τζελ.
Ο κ. Χατζηγεωργίου πρόσθεσε: “Προσπαθήστε να δημιουργήσετε ευκαιρίες για παιχνίδι και χαλάρωση με τα παιδιά. Είναι σημαντικό να τηρείτε κάποιο πρόγραμμα και κάποιες σταθερές συνήθειες, ειδικά πριν το παιδί σας πάει για ύπνο. Τέλος, δώστε στο παιδί, ανάλογα με την ηλικία, πληροφορίες για το πώς δημιουργήθηκε όλη αυτή η κατάσταση και δώστε τους παραδείγματα για το πώς και πότε θα εφαρμόζουν τα μέτρα υγιεινής που συζητήθηκαν παραπάνω”.
Οι κανόνες λειτουργίας των σχολείων
Η νέα καθημερινότητα στα σχολεία για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου που επιστρέφουν στα θρανία θα είναι η εξής:
- Περιορίζεται συνωστισμός κατά την προσέλευση-αποχώρηση στη σχολική μονάδα, φροντίζοντας να τηρούνται αποστάσεις μεταξύ των μαθητών.
- Δεν πραγματοποιείται συγκέντρωση μαθητών στον προαύλιο χώρο πριν την έναρξη του προγράμματος.
- Η καθιερωμένη διαδικασία πραγματοποιείται στις αίθουσες.
- Οι σχολικές αίθουσες πρέπει να διαμορφωθούν έτσι, ώστε να μεγιστοποιείται η απόσταση μεταξύ των μαθητών στο πλαίσιο του εφικτού, δηλαδή ένας μαθητής ανά θρανίο.
- Μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός μαθητών ανά σχολική αίθουσα ορίζεται στους 15.
- Τάξεις ή τμήματα τάξεων με περισσότερους των 15 μαθητών, χωρίζονται σε υποτμήματα ίσης δυναμικής και εφαρμόζουν εκ περιτροπής διδασκαλία.
- Η απόσταση μεταξύ των μαθητών, πρέπει να είναι ίση με 1,5 μέτρο.
- Εάν κάποια σχολική αίθουσα δεν επαρκεί για την τήρηση αυτής της απόστασης, τότε το τμήμα, ανεξαρτήτως αριθμού μαθητών, χωρίζεται σε υποτμήματα.
Προκειμένου να μειωθεί ο συγχρωτισμός είναι σημαντικό να υιοθετηθούν πρακτικές συστηματικού διαχωρισμού των μαθητών και κατά τα διαλείμματα.
Τι θα πρέπει να προσέξουν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί στα διαλείμματα:
- Σταδιακή και με σειρά έξοδος των μαθητών στο προαύλιο.
- Διαφορετικοί χώροι για τους μαθητές κάθε τμήματος στο προαύλιο.
- Φυσικός αερισμός των αιθουσών στο διάλειμμα.
- Απαγόρευση παιχνιδιών με μπάλα, π.χ. μπάσκετ, ποδόσφαιρο, βόλεϊ.
Επισημαίνεται ότι εκτός από την διαρρύθμιση των σχολικών αιθουσών σημαντική είναι η αποσυμφόρηση και του γραφείου των εκπαιδευτικών