Ανοίγουν τα δημοτικά μετά από 2,5 μήνες – Πώς θα επιστρέψουν οι μαθητές στα θρανία
Οι λεπτομέρειες για το άνοιγμα των σχολικών βαθμίδων θα δοθούν την Δευτέρα το μεσημέρι από την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως
Σχεδόν 2,5 μήνες μακριά από τα σχολεία τους έχουν μείνει οι μαθητές των δημοτικών σχολείων οι οποίοι θα επιστρέψουν στα θρανία την ερχόμενη Δευτέρα μετά την θετική εισήγηση της Επιτροπής των λοιμωξιολόγων αλλά και το «πράσινο φως» από την κυβέρνηση.
Τα θετικά επιδημιολογικά στοιχεία, ο χαμηλός αριθμός κρουσμάτων και ο δείκτης της μεταδοτικότητας που βρίσκεται κάτω από το 1, αλλά και το γεγονός ότι το άνοιγμα των σχολείων για τους μαθητές της Γ΄ λυκείου δεν είχε καμία επίπτωση στην εξέλιξη της πανδημίας, είναι μερικοί από τους λόγους που οδήγησαν την κυβέρνηση να αποφασίσει για την επαναλειτουργία των δημοτικών στις αρχές Ιουνίου και όχι τον Σεπτέμβρη.
Εκτός από τα δημοτικά, την 1η Ιουνίου θα ανοίξουν επίσης τα νηπιαγωγεία και οι βρεφονηπιακοί σταθμοί καθώς κρίθηκε από τους λοιμωξιολόγους ότι είναι η πλέον κατάλληλη εποχή για να επιστρέψουν οι μικροί μαθητές στα θρανία.
«Η εικόνα που είχαμε από το άνοιγμα των σχολείων ήταν πάρα πολύ καλή. Η καμπύλη της επιδημίας δεν επηρεάστηκε. Είναι ο καλύτερος καιρός τώρα, που έχουμε χαμηλή επιδημία, τα παιδιά να πάνε στα σχολεία και να μάθουν πώς πρέπει να συμπεριφέρονται σε αυτό το νέο περιβάλλον. Είναι καλύτερα τώρα παρά το φθινόπωρο» τόνισε μιλώντας στο MEGΑ ο Νίκος Σύψας.
Ο λοιμωξιόλογος σημείωσε πως τα σχολεία έχουν μικρό ρόλο στην εξάπλωση της πανδημίας και τα παιδιά κινδυνεύουν λιγότερο από τον ιό, σε σχέση με άλλες ηλικιακές ομάδες.
«Στην Ελλάδα η επιδημία έπεσε απότομα όταν έγινε lockdown. Τα σχολεία είχαν μια πολύ χαμηλότερη συνεισφορά στον έλεγχο της επιδημίας. Γνωρίζουμε ότι τα παιδιά κινδυνεύουν πολύ λιγότερο από τη επιδημία από ότι κινδυνεύουν οι ενήλικες».
Τα νέα δεδομένα στα σχολεία
Σύμφωνα με πληροφορίες, στο «τραπέζι» της κυβέρνησης έχει πέσει η πρόταση να παραταθούν τα μαθήματα στα δημοτικά έως τα τέλη Ιουνίου προκειμένου να καλυφθούν οι χαμένες διδακτικές ώρες. Θεωρείται βέβαιο ότι και οι μαθητές των δημοτικών δεν θα μπορούν να υπερβαίνουν τους 15 ανά τμήμα ενώ στα διαλείμματα δεν θα βγαίνουν όλοι μαζί προκειμένου να μην υπάρχει συγχρωτισμός.
Το μεγάλο στοίχημα των δασκάλων βέβαια, είναι πως θα καταφέρουν να τηρηθούν όλα τα μέτρα προστασίας από τους μικρούς μαθητές. Αυτός άλλωστε ήταν και ένας από τους λόγους για τους τον οποίο εμφανίζονταν διστακτικοί κάποιοι επιστήμονες για το άνοιγμα των δημοτικών.
Τα στοιχεία που έδωσαν το «πράσινο φως»
Ο λοιμωξιολόγος Δημήτρης Χατζηγεωργίου τόνισε χθες για το άνοιγμα των σχολείων πως «οι περισσότεροι από τους συναδέλφους συνηγορούν ότι τα σχολεία μπορούν να ανοίξουν και πρέπει να ανοίξουν. Επιδημιολογικά είμαστε πολύ καλά, το R0 είναι πολύ κάτω από 1. Δεν είναι επιδημιολογικό το θέμα μας. O ιός θα είναι για πολύ καιρό μαζί μας, ούτε τον Σεπτέμβριο ούτε τον Οκτώβριο θα είναι πλήρως ασφαλές».
Στη συνέχεια, δε, παρέθεσε τρία επιχειρήματα που οδηγούν τους επιστήμονες να δώσουν το «πράσινο» για το άνοιγμα των δημοτικών σχολείων:
1. Τα παιδιά έχουν πολύ χαμηλή πιθανότητα να νοσήσουν.
2. Οι επιπτώσεις στα παιδιά είναι μικρές.
3. Δεν έχει ξεκαθαριστεί αλλά φαίνεται ότι ο ρόλος των παιδιών στην μετάδοση του ιού είναι μικρός.
Οι δάσκαλοι για το άνοιγμα των δημοτικών
Οι δάσκαλοι από την πλευρά τους που θα κληθούν να χειριστούν το ζήτημα της επιστροφής των μαθητών στα σχολεία και την τήρηση όλων των κανόνων ασφαλείας, εμφανίζονται θετικοί με το άνοιγμα των δημοτικών, ωστόσο επισημαίνουν ορισμένα ζητήματα τα οποία πρέπει να διευθετηθούν άμεσα.
Αυτό που επισημαίνουν πάντως είναι ότι πρέπει να δοθεί ειδική μέριμνα στον τομέα της καθαριότητας καθώς όπως επισημαίνουν, οι καθαρίστριες των δημοτικών σχολείων βρίσκονται αυτό το διάστημα στα γυμνάσια και τα λύκεια.
«Τα σχολεία πρέπει να ανοίξουν γιατί τα κλειστά σχολεία έχουν ταξικό πρόσημο καθώς πλήττονται περισσότερα τα παιδιά φτωχών οικογενειών» είχε σημειώσει μιλώντας στο in.gr ο Γ.Γ της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Σταύρος Πετράκης.
Οι δάσκαλοι πάντως είχαν εκφράσει τις προηγούμενες ημέρες τη δυσαρέσκειά τους για το γεγονός ότι δεν προσκλήθηκαν από το υπουργείο Παιδείας να μιλήσουν για την επανέναρξη των δημοτικών και να καταθέσουν τις απόψεις τους ώστε να αντιμετωπιστούν πιθανά προβλήματα.