Ακόμα ζητούμενη η λειτουργία του γραφείου της Περιφέρειας στις Βρυξέλλες.

Αντιφατικές απόψεις καταγράφονται μεταξύ του Περιφερειάρχη Α.Μ.Θ. κ. Χρήστου Μέτιου και του Αντιπεριφερειάρχη Ανάπτυξης κ. Κωνσταντίνου Σιμιτσή σχετικά με την λειτουργία ή μη του γραφείου που διατηρεί η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης στις Βρυξέλλες. Διευκρινίσεις αναφορικά με την στάση αυτή ζητά η Παράταξη της Ανεξάρτητης Ενωτικής Πρωτοβουλίας με σχετική επερώτηση που συνέταξε ο περιφερειακός σύμβουλος Δημήτρης Λυμπεράκης και συνυπογράφουν όλοι οι Περιφερειακοί σύμβουλοι της παράταξης και η οποία αναμένεται να συζητηθεί σε προσεχές Περιφερειακό Συμβούλιο. Ολόκληρη η επερώτηση έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της παράταξης στη θέση www.anenopro-amth.gr / ΕΠΕΡΩΤΗΣΕΙΣ και έχει ως εξής:

ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ

Θέμα: Μη λειτουργία του γραφείου της Περιφέρειας στις Βρυξέλλες

 

Από το 2006 η Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας και Θράκης απέκτησε ιδιόκτητο γραφείο στις Βρυξέλλες, το οποίο βρίσκεται σε πολύ μικρή απόσταση από το γραφείο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, προκειμένου να «έχει επαφή» εκ του σύνεγγυς με τα ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά προγράμματα.

Το γραφείο αυτό λειτούργησε για 2 χρόνια κι έκτοτε (από το 2008) παραμένει ανενεργό, παρά την δεδομένη και αναμφισβήτητη αναγκαιότητα λειτουργίας του, διότι οι Βρυξέλλες αποτελούν τον ομφαλό της κατανομής/ καταβολής των Ευρωπαϊκών κονδυλίων, με την προϋπόθεση να εξετάζουν και να αξιολογούν προτάσεις και σχέδια ολοκληρωμένα.

Το 2017 και μετά από 9 χρόνια αδράνειας ο Περιφερειάρχης  κ. Μέτιος δήλωσε ότι το γραφείο θα ξαναλειτουργήσει. Σύμφωνα με πληροφορίες, από τον Ιούλιο του 2017 τοποθετήθηκε στο γραφείο ένα άτομο, για να το λειτουργεί ανεπίσημα, δίχως να είναι γνωστός ο τρόπος τοποθέτησής του, ενώ ( πάλι σύμφωνα με πληροφορίες) ο κ. Περιφερειάρχης έχει αναθέσει σε ιδιώτη την οργάνωση του γραφείου.

Ο νυν Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης και στενός συνεργάτης του κ. Μέτιου κ. Σιμιτσής δήλωσε τον Μάιο του 2019 τα εξής:

« Η περιφέρεια ΑΜ-Θ έχει κλειστό ένα μεγάλο γραφείο στις Βρυξέλλες….το σκάνδαλο βρίσκεται στην αρχική απρονοησία της αγοράς του γραφείου, στην αχρησία του χώρου που κόστισε πολλά λεφτά και στην αφέλεια να πιστεύουμε ότι μια μικρή και φτωχή περιφέρεια, όπως η δική μας, θα κάνει μόνη της lobbying στην Ευρωπαϊκή επιτροπή και στα άλλα όργανα ( με κόστος μισθών και λειτουργικών εξόδων πάνω από 15-20.00 ευρώ). Η γνώμη μου είναι ότι η Περιφέρεια πρέπει να ξεφορτωθεί το ακίνητο και να το πουλήσει παίρνοντας πίσω τα λεφτά της, που θα τα επενδύσει σε έργα και μελέτες στα δικά μας μέρη…..»

Τον Φεβρουάριο του 2020 ο κ. Μέτιος δήλωσε:

« Επισκέφθηκα το γραφείο της Περιφέρειάς μας στις Βρυξέλλες, συναντήθηκα με τον υπεύθυνο λειτουργίας (;) του Πέτρο Σαμπατάκο και καθορίσαμε τις ενέργειες για το επόμενο διάστημα»

Τέλος, τον Ιούνιο του 2020 ο κ. Σιμιτσής δήλωσε:

« Προειδοποιώ τον κ. Λιόγκα (Καβαλιώτη Μηχανολόγο Μηχανικό ο οποίος υπηρετεί στη Γενική Διεύθυνση Περιβάλλοντος της ΕΕ στις Βρυξέλλες).. ότι θα του γίνω στενός κορσές για να βρει τρόπους χρηματοδότησης, βοήθειας και ενθάρρυνσης ων τοπικών φορέων ( Περιφέρεια, δήμοι, Επιχειρήσεις) στα θέματα κυκλικής οικονομίας και διαχείρισης των απορριμμάτων»

Ερωτώνται επομένως ο κύριος Περιφερειάρχης και ο κύριος Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης:

  1. Υπάρχει ενιαία γραμμή των συνδιοικούντων Μέτιου και Σιμιτσή στο θέμα λειτουργίας ή μη του γραφείου της Περιφέρειας;
  2. Γνωρίζει ο κ. Μέτιος τις αντιρρήσεις του κ. Σιμιτσή για τη λειτουργία του γραφείου;
  3. Πως συνάδει με την εύρυθμη λειτουργία της διοίκησης της Περιφέρειας ο θεματικός Aντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης κ. Σιμιτσής να διαφωνεί προεκλογικά και μετεκλογικά με τη λειτουργία του γραφείου στις Βρυξέλλες και να εκπροσωπεί την Περιφέρεια σε θέματα Ανάπτυξης εντός κι εκτός συνόρων;
  4. Γιατί ο κ. Σιμιτσής πρέπει να γίνει «στενός κορσές» μόνο του κ. Λιόγκα κι όχι και των πολλών ελληνικών επιχειρήσεων που εξειδικεύονται στις Βρυξέλλες σε θέματα ανάπτυξης;
  5. Με ποια διαδικασία δόθηκε η θέση του υπεύθυνου λειτουργίας από τον κ. Περιφερειάρχη στον Πέτρο Σαμπατάκο;
  6. Η ανάθεση λειτουργίας του γραφείου και η τοποθέτηση υπαλλήλου δε θα πρέπει να προκύψει μετά από διαφανή διαδικασία διαγωνισμού (;) στον οποίο θα συμμετέχουν επιστήμονες από όλη την Περιφέρεια ΑΜ-Θ;
  7. Στις ενέργειες για το επόμενο διάστημα, που κατά δήλωσή του καθόρισε ο κ. Μέτιος, δεν πρέπει να περιληφθεί ο απολογισμός της όποιας δράσης του γραφείου, το σχέδιο λειτουργίας του και τα όποια ( πιθανολογούμενα) έξοδά του;
  8. Οι περιφερειακοί σύμβουλοι της συν-διοίκησης έχουν γνώση των απόψεων και ενεργειών των επικεφαλής των παρατάξεων τους;

 

Οι επερωτώντες Περιφερειακοί Σύμβουλοι:

  1. Δημήτρης Λυμπεράκης
  2. Χρήστος Χατζηπέμου
  3. Κώστας Κατσιμίγας
  4. Ριτβάν Κουράκ
  5. Σερκάν ΜαχμούτΔυσλειτουργίες στον χώρο της παιδείας εν μέσω κορονοϊού.

    Με βασικό σύνθημα την ατομική ευθύνη και αντί να φροντίσει ενδελεχώς για την υγιεινή και την ασφάλεια εκπαιδευτικών και μαθητών η κυβέρνηση, μεσούσης της πανδημίας του κορονοϊού, παρά το διάστημα των 3,5 μηνών που είχε στη διάθεσή της, δεν μπόρεσε να εγγυηθεί το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων με την επανέναρξη του σχολικού έτους. Επερώτηση σχετικά με τυχόν ενέργειες που προτίθεται να αναλάβει η Περιφέρεια προς την κατεύθυνση της μείωσης του συγχρωτισμού με αύξηση των σχολικών λεωφορείων, την διενέργεια τεστ και την προμήθεια υλικού στα σχολεία για την διευκόλυνση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης κατέθεσε η Παράταξη της Ανεξάρτητης Ενωτικής Πρωτοβουλίας προς τον κ. Περιφερειάρχη Α.Μ.Θ. και την οποία κατ’ αρχήν συνυπογράφουν οι εκπαιδευτικοί και Περιφερειακοί Σύμβουλοί της κ.κ. Δημήτρης Λυμπεράκης και Κουράκ Ριτβάν και αναμένεται να τύχει απαντήσεως σε προσεχές Περιφερειακό Συμβούλιο. Ολόκληρη η επερώτηση έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της παράταξης στη θέση www.anenopro-amth.gr / ΕΠΕΡΩΤΗΣΕΙΣ και έχει ως εξής:

    ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ

    Θέμα: Τα τεκταινόμενα στον χώρο της Παιδείας εν μέσω κορονοϊού

     

    Βιώνουμε, δυστυχώς, οι άμεσα εμπλεκόμενοι στην εκπαιδευτική διαδικασία κι όχι μόνο, μία πρωτόγνωρη κατάσταση η οποία  επιτείνεται από την απειρία έως και αδιαφορία και απαξίωση του δημόσιου σχολείου από τη διοίκηση του Υπουργείου Παιδείας.

    Η κυβέρνηση, παρά το γεγονός ότι είχε στη διάθεσή της 3,5 μήνες για την επανέναρξη του σχολικού έτους, δε μπόρεσε να εγγυηθεί το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων και πυροδότησε μία πρωτοφανή κρίση στο σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας.

    Με βασικό της moto την «ατομική ευθύνη» , που απλώς σημαίνει την απόσειση της κυβερνητικής ευθύνης:

    1. Αντί να εξασφαλίσει μικρότερα τμήματα με περισσότερους δασκάλους και καθηγητές αύξησε μέσα στο καλοκαίρι τον αριθμό των μαθητών στην τάξη σε 27. Έτσι ζούμε το κωμικοτραγικό  να απαγορεύει τις συναθροίσεις άνω των 9 ατόμων και τους γάμους- βαπτίσεις άνω των 50 ατόμων αλλά να επιτρέπει τον συγχρωτισμό 25-26 μαθητών σε σχολικές αίθουσες των 30 τ.μ και 250 μαθητών στον αυλόγυρο κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων.
    2. Κώφευσε στα αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας για αναζήτηση χώρων που θα μπορούσαν να λειτουργήσουν ως σχολικές αίθουσες.
    3. Επανασύστησε, 20 μέρες πριν το άνοιγμα των σχολείων, ένα σκληρό κομματικό κράτος με τις αδιαφανείς τοποθετήσεις Διευθυντών Εκπαίδευσης που διενήργησε.
    4. Διαφοροποίησε, επί το «οικονομικότερον», τις συμβάσεις εργασίας του προσωπικού καθαριότητας των σχολείων με αποτέλεσμα αυτά να παρουσιάζουν εικόνα που δε συνάδει με τη κρισιμότητα της υγειονομικής κατάστασης που αντιμετωπίζουμε. Ούτε λόγος φυσικά για προμήθεια του απαραίτητου υλικού (μάσκες- υλικά καθαρισμού- αντισηπτικά). Αυτό καλύπτεται εκ των ενόντων και από τις συνεισφορές των συλλόγων γονέων.
    5. Αδιαφόρησε στις εκκλήσεις των Διευθυντών των σχολικών μονάδων για διάθεση περισσότερων λεωφορείων (αστικών- υπεραστικών) με τα οποία μετακινούνται οι μαθητές- μαθήτριες, με αποτέλεσμα να παρατηρείται αριθμός 60 και πλέον παιδιών καθημερινά στα λεωφορεία κατά τη μετάβαση/ αποχώρηση από τα σχολεία.
    6. Δεν αναβάθμισε το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (εξ αποστάσεως εκπαίδευση) και δεν επιμόρφωσε του εκπαιδευτικούς.

     

    Επερωτάται ο κ. Περιφερειάρχης και οι συν-διοικούντες ,αν προτίθενται να συμβάλλουν, μέσω συγκεκριμένων ενεργειών τους, στην :

    1. Αύξηση του αριθμού των σχολικών λεωφορείων που μεταφέρουν, από και προς τα σχολεία, μαθητές για την αποφυγή του συνωστισμού
    2. Ανεύρεση κονδυλίων για την προμήθεια αντισηπτικών, μασκών και υλικών καθαρισμού
    3. Διεξαγωγή τεστ ανίχνευσης του Covid 19 σε όλους τους εκπαιδευτικούς και μαθητές για τον έλεγχο και την προληπτική διαχείριση κρουσμάτων
    4. Καταγραφή των αναγκών σε Η/Υ, διότι αυτοί και η πρόσβαση στο διαδίκτυο αποτελούν απαραίτητα εργαλεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
    5. Διεκδίκηση από την πολιτεία έκτακτης χρηματοδότησης για την κάλυψη των αναγκών της εκπαιδευτικής κοινότητας σε επαρκή εξοπλισμό, ώστε να διασφαλίζεται απρόσκοπτα η εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Η παροχή φορητών υπολογιστών και η δωρεάν πρόσβαση στο διαδίκτυο για κάθε οικογένεια αποτελεί στοιχειώδη υποχρέωση κυβέρνησης και περιφέρειας, εφόσον υποστηρίζουμε τις ίσες ευκαιρίες για όλους/όλες στην εκπαίδευση

     

    Οι επερωτώντες περιφερειακοί σύμβουλοι:

    1. Δημήτρης Λυμπεράκης
    2. Ριτβάν Κουράκ
    3. Χρήστος Χατζηπέμου
    4. Κώστας Κατσιμίγας
    5. Σερκάν Μαχμούτ