Νυχτερινό ρεύμα 2021: Χιλιάδες νοικοκυριά θα έχουν τη δυνατότητα να… απολαύσουν φθηνότερο ρεύμα καθώς ξεκινά επίσημα η σεζόν του νυχτερινού!
Σύμφωνα με την ανακοίνωση το νυχτερινό οικιακό τιμολόγιο θερινής περιόδου της ΔΕΗ τίθεται σε ισχύ από την 1η Μαΐου 2021 έως την 31η Οκτωβρίου 2021 με
συνεχές ωράριο από 23:00 έως 07:00 καθημερινά.
Περισσότερες πληροφορίες στο τμήμα τηλεφωνικής εξυπηρέτησης πελατών της ΔΕΗ (τηλ/ 800-900-1000), καθώς και στα κατά τόπους καταστήματα της ΔΕΗ και του ΔΕΔΔΗΕ.
Το ένα θα φέρει την ένδειξη Κ και το άλλο την ένδειξη Μ. Αν ο δείκτης με την ένδειξη Μ (νυχτερινό τιμολόγιο) προχωρά, τότε σημαίνει ότι είναι ενεργοποιημένο το νυχτερινό ρεύμα.
Ο δεύτερος τρόπος επιβεβαίωσης ενεργοποίησης του νυχτερινού ρεύματος είναι μια… ματιά στον λογαριασμό του ρεύματος. Για παράδειγμα, σε λογαριασμό της ΔΕΗ οι συνδέσεις που έχουν νυχτερινό τιμολόγιο είναι αυτές που φέρουν τον τίτλο «Γ1Ν Οικιακό Τιμολόγιο».
Και στους «εναλλακτικούς» παρόχους όμως, υπάρχει αυτό το «Ν» δίπλα από τα προγράμματα που προσφέρουν νυχτερινό ρεύμα.
Επιπλέον, στους λογαριασμούς προγραμμάτων με νυχτερινό ρεύμα -στην πίσω πλευρά- θα πρέπει να εμφανίζεται αναλυτικά η χρέωση νύχτας και οι κιλοβατώρες.
Η τρίτη μέθοδος είναι ο έλεγχος του πίνακα εγκατάστασης του σπιτιού, καθώς σε αρκετές περιπτώσεις υπάρχει ένα ενδεικτικό λαμπάκι, το οποίο ανάβει κατά τις ώρες ισχύος του νυχτερινού τιμολογίου.
Σε κάθε περίπτωση, οι πολίτες μπορούν να επικοινωνούν με τον πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας για να διαπιστώνουν αν έχουν ενεργοποιήσει την υπηρεσία του νυχτερινού ρεύματος, το οποίο προσφέρει χαμηλότερες χρεώσεις.
Νυχτερινό ρεύμα 2021: Πώς θα κάνετε διακανονισμό των χρεών σας στη ΔΕΗ
Οι εταιρείες κοινής ωφέλειας σε μια προσπάθεια να περιορίσουν τις ληξιπρόθεσμες οφειλές έχουν εφαρμόσει προγράμματα διακανονισμών με μηνιαίες δόσεις. Μετά τη μεγάλη ανταπόκριση των νοικοκυριών η ΔΕΗ, η ΕΥΔΑΠ και η ΕΥΑΘ έχουν μόνιμα προγράμματα διακανονισμού χρεών.
Οι πελάτες της ΔΕΗ μπορούν να ρυθμίσουν τις οφειλές τους ως εξής:
Οι πελάτες διαχωρίζονται κατά το βαθμό της συνέπειας που επέδειξαν στην πληρωμή των λογαριασμών το προηγούμενο δωδεκάμηνο στις εξής 6 κατηγορίες, όπως ίσχυε και πριν:
- Συνεπείς χωρίς διακανονισμούς
- Συνεπείς σε πληρωμές και διακανονισμούς
- Περισσότερες από μία ενσωματώσεις λογαριασμών σε επόμενους
λογαριασμούς ή και μία αθέτηση διακανονισμού - Πολλαπλή αθέτηση διακανονισμών
- Πελάτες με αποκοπή λόγω χρέους, οι οποίοι δεν έχουν υποβάλει αίτημα επανασύνδεσης και ρύθμισης οφειλών εντός 30 ημερών από την ημερομηνία αποκοπής
- Για όσους εντάσσονται στις κατηγορίες 1 έως 4 το σύστημα της ρύθμισης κλιμακώνεται με τα παρακάτω κριτήρια:
- Για μέσο μηνιαίο λογαριασμό μέχρι 100 ευρώ απαιτείται προκαταβολή του 10% της οφειλής
- Για μηνιαίο λογαριασμό 101 – 250 ευρώ, προκαταβολή 15% και από 250 ευρώ και πάνω η προκαταβολή γίνεται 20%
- Σε όλες τις περιπτώσεις ο μέγιστος αριθμός των μηνιαίων δόσεων της ρύθμισης είναι 24
- Η δόση δεν μπορεί να ξεπερνά το ύψος του μέσου μηνιαίου λογαριασμού (αφού αφαιρεθεί η προκαταβολή). Αν προκύπτει υπόλοιπο, τότε αυτό θα πρέπει να καταβληθεί μαζί με την προκαταβολή
Για τις κατηγορίες συνέπειας 5 και 6 η ρύθμιση γίνεται με 30% προκαταβολή και μέχρι 18 μηνιαίες δόσεις. Αν έχει κοπεί το ρεύμα λόγω χρέους, χρειάζεται προκαταβολή 40% και μέχρι 12 δόσεις
Επίσης, ισχύουν οι ειδικές ρυθμίσεις για τους ευάλωτους οικιακούς πελάτες με άτοκες δόσεις έως 50% του μηνιαίου λογαριασμού που προβλέπει ο Κώδικας Προμήθειας.
Τι να προσέξετε
Εκτός των δόσεων πρέπει να εξοφλείτε εμπρόθεσμα και τους τρέχοντες λογαριασμούς που θα εκδοθούν μετά την ημερομηνία σύναψης του διακανονισμού
Οι δόσεις είναι έντοκες και οι τόκοι χρεώνονται στους τρέχοντες λογαριασμούς που εκδίδονται κατόπιν της σύναψης του διακανονισμού
Πώς να κάνετε την αίτηση
Απευθυνθείτε στα κατά τόπους Καταστήματα της ΔΕΗ, και το Τμήμα Τηλεφωνικής Εξυπηρέτησης Πελατών, 11770 (Δευτέρα έως Παρασκευή και ώρες 07:00 – 19:00).
Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα της ΔΕΗ εδώ.
Ρύθμιση οφειλών ΔΕΗ 2020: Οι εταιρείες κοινής ωφέλειας σε μια προσπάθεια να περιορίσουν τις ληξιπρόθεσμες οφειλές έχουν εφαρμόσει προγράμματα διακανονισμών με μηνιαίες δόσεις. Μετά τη μεγάλη ανταπόκριση των νοικοκυριών η ΔΕΗ, η ΕΥΔΑΠ και η ΕΥΑΘ έχουν μόνιμα προγράμματα διακανονισμού χρεών.
Οι πελάτες της ΔΕΗ μπορούν να ρυθμίσουν τις οφειλές τους ως εξής:
Οι πελάτες διαχωρίζονται κατά το βαθμό της συνέπειας που επέδειξαν στην πληρωμή των λογαριασμών το προηγούμενο δωδεκάμηνο στις εξής 6 κατηγορίες, όπως ίσχυε και πριν:
- Συνεπείς χωρίς διακανονισμούς
- Συνεπείς σε πληρωμές και διακανονισμούς
- Περισσότερες από μία ενσωματώσεις λογαριασμών σε επόμενους
λογαριασμούς ή και μία αθέτηση διακανονισμού - Πολλαπλή αθέτηση διακανονισμών
- Πελάτες με αποκοπή λόγω χρέους, οι οποίοι δεν έχουν υποβάλει αίτημα επανασύνδεσης και ρύθμισης οφειλών εντός 30 ημερών από την ημερομηνία αποκοπής
Για όσους εντάσσονται στις κατηγορίες 1 έως 4 το σύστημα της ρύθμισης κλιμακώνεται με τα παρακάτω κριτήρια:
- Για μέσο μηνιαίο λογαριασμό μέχρι 100 ευρώ απαιτείται προκαταβολή του 10% της οφειλής
- Για μηνιαίο λογαριασμό 101 – 250 ευρώ, προκαταβολή 15% και από 250 ευρώ και πάνω η προκαταβολή γίνεται 20%
Σε όλες τις περιπτώσεις ο μέγιστος αριθμός των μηνιαίων δόσεων της ρύθμισης είναι 24
Η δόση δεν μπορεί να ξεπερνά το ύψος του μέσου μηνιαίου λογαριασμού (αφού αφαιρεθεί η προκαταβολή). Αν προκύπτει υπόλοιπο, τότε αυτό θα πρέπει να καταβληθεί μαζί με την προκαταβολή
Για τις κατηγορίες συνέπειας 5 και 6 η ρύθμιση γίνεται με 30% προκαταβολή και μέχρι 18 μηνιαίες δόσεις. Αν έχει κοπεί το ρεύμα λόγω χρέους, χρειάζεται προκαταβολή 40% και μέχρι 12 δόσεις
Επίσης, ισχύουν οι ειδικές ρυθμίσεις για τους ευάλωτους οικιακούς πελάτες με άτοκες δόσεις έως 50% του μηνιαίου λογαριασμού που προβλέπει ο Κώδικας Προμήθειας.
Τι να προσέξετε
- Εκτός των δόσεων πρέπει να εξοφλείτε εμπρόθεσμα και τους τρέχοντες λογαριασμούς που θα εκδοθούν μετά την ημερομηνία σύναψης του διακανονισμού
- Οι δόσεις είναι έντοκες και οι τόκοι χρεώνονται στους τρέχοντες λογαριασμούς που εκδίδονται κατόπιν της σύναψης του διακανονισμού
Πώς να κάνετε την αίτηση
Απευθυνθείτε στα κατά τόπους Καταστήματα της ΔΕΗ, και το Τμήμα Τηλεφωνικής Εξυπηρέτησης Πελατών, 11770 (Δευτέρα έως Παρασκευή και ώρες 07:00 – 19:00).
Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα της ΔΕΗ εδώ.