Καταψήφισε τον προϋπολογισμό του δήμου Ξάνθης η παράταξη που πρόσκειται στο ΚΚΕ.

 

Αναφέρει το ΚΚΕ στην σχετική του ανακοίνωση: «Και ο φετινός  προϋπολογισμός του Δήμου Ξάνθης είναι  πλήρως ευθυγραμμισμένος  με τον κρατικό προϋπολογισμό.

Καταψηφίζουμε τον προϋπολογισμό που κατέθεσε η Δημοτική Αρχή του Δήμου Ξάνθης για το 2022. Γιατί και αυτός, όπως και οι προηγούμενοι, είναι αντιλαϊκός και εναρμονισμένος με την πολύπλευρη επίθεση του κεφαλαίου και της κυβέρνησης σε βάρος της εργατικής τάξης, των μικρών αγροτών και επαγγελματιών, ενώ κατευθύνει το κύριο μέρος των πόρων, πέρα από τα λειτουργικά έξοδα που κι’ αυτά είναι κάτω από τις ανάγκες, κυρίως σε υποδομές και δράσεις με βάση τις αναπτυξιακές ανάγκες του μεγάλου κεφαλαίου».

Ακολούθως ο κ. Βογιατζής που υπογράφει την ανακοίνωση κάνει μνεία για την ελλιπή χρηματοδότηση του κεντρικού κράτους προς τους δήμους χαρακτηρίζοντας τις μεγάλες επιβαρύνσεις από την πλευρά του δήμου προς τους δημότες στα τέλη καθαριότητος τον ΧΥΤΑ ως ωρολογιακή βόμβα. Ειδικότερα αναφέρει:

 

Τι εξειδίκευση έχουμε στον προϋπολογισμό του Δήμου Ξάνθης; Σε ότι αφορά τα τακτικά έσοδα του Δήμου, τα οποία είναι τα σίγουρα έσοδα του Δήμου, το 60% περίπου είναι κρατική χρηματοδότηση και το υπόλοιπο 40% προέρχεται από τους δημότες και από τους διάφορους φόρους, ηλεκτροφωτισμού, καθαριότητα, άρδευση στην Δ.Ε. Σταυρούπολης, Δημοτικά τέλη που εισπράττει από την ΔΕΗ, από ΤΑΠ κ.α. Δεν υπάρχει πιο αντιλαϊκό μέτρο, πιο άδικη φορολογία από τα ανταποδοτικά τέλη, όταν ο λαός έχει φορολογηθεί μία φορά από το κεντρικό κράτος να φορολογείται διπλά και από τους Δήμους. Ιδιαίτερα οι μεγάλες επιβαρύνσεις για την καθαριότητα στον Δήμο μας που φτάνει μέσω της ανταποδοτικότητας στα 3,8 εκατ, € και μάλιστα να λειτουργεί με έναν ΧΥΤΑ ορολογιακή βόμβα έξω από τα όρια του Δήμου μας και σε κοντινή απόσταση από την ΒΙΠΕ, με 3 πυρκαγιές να εκδηλώνονται τα τελευταία 3 χρόνια.

Δεν είναι δυνατόν αυτή τη στιγμή οι εργαζόμενοι που είναι ρημαγμένοι οικονομικά, λόγω της ακρίβειας σε βασικά είδη διατροφής, καυσίμων και ειδών διαβίωσης, με απολύσεις, μειώσεις μισθών, χτύπημα του εισοδήματος των επαγγελματιών του εμπορίου λόγω της πανδημίας και της κοροϊδίας της κυβέρνησης με την επιστρεπτέα προκαταβολή, οι μεγάλες επιχειρήσεις όπως οι τράπεζες, SUPER MARKETS, βιομηχανίες να φορολογούνται χαμηλότερα από τα φυσικά πρόσωπα και τους αυτοαπασχολούμενους. Σε μια περίοδο μάλιστα  που  σειρά από  επαγγελματίες σωστά απαλλάσσονταν  από  τέλη, λόγω του lockdown, την ίδια περίοδο τα νοικοκυριά  συνεχίζουν να  επιβαρύνονται  με επιπλέον  τέλη και φόρους για την λειτουργία των Δήμων. Το “χρυσό αυγό”  αυτής της σχετικής παραδοξότητας είναι η αύξηση των δηλωμένων τετραγωνικών στους δήμους που  δεν αφορά όπως διατείνονται κυβερνήσεις και Δήμαρχοι τα δήθεν κρυμμένα τετραγωνικά των νοικοκυριών,  αλλά  την επιπρόσθετη επιβάρυνση  και  των βοηθητικών χώρων του  νοικοκυριού  με τέλη και φόρους, ρύθμιση που  ψήφησε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και  υλοποιεί η κυβέρνηση της ΝΔ αναδρομικά από το 2020.

Από τα τακτικά έσοδα ίσα-ίσα που καλύπτει ούτε τους μισθούς των εργαζομένων του Δήμου Ξάνθης που ως γνωστόν για ένα μεγάλο μέρος τους συναρτάται ευθέως  με την αύξηση των τελών και την  τσέπη  των δημοτών μας. Είναι σκάνδαλο η κυβέρνηση να μεταφέρει αρμοδιότητες στους δήμους, να τους αναγκάζει να προσλάβουν προσωπικό χωρίς να μεταφέρει σε αυτούς αντίστοιχους πόρους. Ο δήμος θα έπρεπε να διαμαρτύρεται και να εγκαλεί την κυβέρνηση γι’ αυτήν την κατάσταση.

Το ίδιο διάστημα το σύνολο των παροχών για τους  εργαζομένους στον Δήμο Ξάνθης (μισθοί –ασφάλιστρα)  διαμορφώνονται στα  8,5 εκ ευρώ για  το 2022. Στοιχείο  που αποτυπώνει  το χτύπημα  των μισθών που συνεχίζεται και  πάει παράλληλα με τις μεγάλες ελλείψεις  μόνιμου προσωπικού και στον Δήμο Ξάνθης που συνεχίζουν να καταγράφονται οξυμένα, την  επέκταση των συμβασιούχων, την εκμετάλλευση των ανέργων μέσα από τα προγράμματα του ΟΑΕΔ που κλείνουν ευκαιριακά και ως  φτηνό εργατικό δυναμικό τις τρύπες των μόνιμων ελλείψεων και μάλιστα η καταβολή των χρημάτων αυτών από τον ΟΑΕΔ προς τον Δήμο καθυστερεί από 6 – 12 μήνες.

Για τα έξοδα προς τις σχολικές επιτροπές προβλέπονται μόλις 900 χιλ € που αφορούν θέρμανση, την υλικοτεχνική υποδομή, 200 χιλ. € για επισκευές και συντηρήσεις των 59 σχολικών μονάδων του Δήμου μας που περιλαμβάνουν Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια.

Οι  δε  Επενδυτικές δαπάνες  κινούνται στο ποσό των 20 εκατ € που αφορούν κυρία στην συντήρηση και την ανάπτυξη  βασικών υποδομών στον Δήμο Ξάνθης. Ένας τομέας που πάνω από 15 χρόνια  τώρα  είναι στα αζήτητα της κρατικής χρηματοδότησης με την λογική  κόστος-οφέλους,  με αποτέλεσμα βασικές υποδομές πχ σχολικά κτίρια, στους παιδικούς σταθμούς, στο οδικό δίκτυο. κλπ  να μένουν ασυντήρητες και άλλα έργα όπως επανειλημμένα έχουμε τονίσει μέσα στο Δημοτικό Συμβούλιο όπως η αντιπλημμυρική, αντισεισμική θωράκιση να συνεχίζουν να είναι είτε στα αζήτητα είτε αποσπασματικά και να πληρώνει τις χρόνιες  ελλείψεις  τους ο λαός μας με την ζωή και το Βιος του.

Θεωρούμε ότι μια δημοτική αρχή, που θα ήθελε να ακολουθήσει μια φιλολαϊκή πολιτική και να συγκρουστεί με την κυρίαρχη αντιλαϊκή της κυβέρνησης, θα μπορούσε μέσα σε αυτό το δυσμενές περιβάλλον, για να βοηθήσει τα λαϊκά στρώματα, τους μικρομεσαίους επαγγελματίες, τη νεολαία, να ανοίξει δρόμους διεκδίκησης και να προσφέρει στον Ξανθιώτικο λαό ελαφρύνσεις και απαλλαγές μέσω της πολιτικής του για τα δημοτικά τέλη και απαίτηση να αυξηθεί η κρατική χρηματοδότηση προς τους Δήμους, αλλά και τα χρήματα που τους οφείλονται.

Για τη Λ.Σ. οι λαϊκές ανάγκες και ο αγώνας για την ικανοποίησή τους αποτελούν προτεραιότητα. Το οικονομικό πρόβλημα των δήμων είναι πρωτίστως πολιτικό θέμα, θέμα στρατηγικών επιλογών, επιλογή δρόμου ανάπτυξης και των συμφερόντων που επιτελεί.

Είναι σίγουρο ότι υπάρχει περιθώριο να δοθούν χρήματα στους δήμους από τον κρατικό προϋπολογισμό. Οι εργαζόμενοι, οι μικροεπαγγελματίες, οι συνταξιούχοι, συνολικά τα λαϊκά στρώματα πληρώνουν βαριά και άδικη φορολογία. Αυτά τα χρήματα που είναι του λαού και έπρεπε να επιστρέφουν στο λαό, για να αντιμετωπιστούν οι οξυμένες ανάγκες του, όμως πάνε συνειδητά στις τσέπες αυτών που έχουν το χρήμα και οι οποίοι έχουν φοροελαφρύνσεις, επιδοτήσεις, θαλασσοδάνεια και αγύριστα κ.α..

Καταθέτουμε σχέδιο αντεπίθεσης για να έρθουν στο προσκήνιο οι σύγχρονες κοινωνικές ανάγκες, οι δυνατότητες για την κάλυψή τους αλλά και οι πολιτικές προϋποθέσεις για ένα άλλο ελπιδοφόρο μέλλον:

  • Για αύξηση της χρηματοδότησης των δήμων, η οποία θα προέλθει από τη φορολόγηση του μεγάλου κεφαλαίου, τη φορολόγηση της εκκλησιαστικής περιουσίας, την αύξηση του ΦΠΑ στα είδη πολυτελείας και τον περιορισμό, την κατάργηση των δαπανών για το ΝΑΤΟ, την πλήρη επιστροφή των παρακρατηθέντων πόρων.
  • Για απαραίτητες προσλήψεις, μονιμοποίηση συμβασιούχων.
  • Για έργα και υποδομές που τώρα είτε δεν θεωρούνται «επιλέξιμα» από την Ε.Ε. και το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα – ΕΣΠΑ, είτε «κόβονται και ράβονται» στα μέτρα του συγκεκριμένου προϋπολογισμού, που αποδεδειγμένα δεν επαρκεί για να καλύψει τις μεγάλες ανάγκες.
  • Για αντιπλημμυρικά έργα, ενίσχυση – επικαιροποίηση των σχεδίων Πολιτικής Προστασίας, ενίσχυση της αντιπυρικής προστασίας. Έργα αναβάθμισης και επέκτασης των υποδομών ύδρευσης και αποχέτευσης.

Ακόμα, όχι στην ιδιωτικοποίηση της αποκομιδής των απορριμμάτων, να ενισχυθεί η ανακύκλωση με διαλογή στην πηγή. Να μην παραχωρηθεί η αποκομιδή και επεξεργασία σε ιδιώτες. Να μην προχωρήσει η καρκινογόνα καύση.