ΣΟΚ – Τριτοκοσμικές καταστάσεις στα χωριά του Δήμου Σταυρούπολης – Μετακινούνται από και προς την Ξάνθη μόνο δύο φορές την εβδομάδα.

ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΚΑΛΥΨΗ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ –

ΜΟΝΟΙ ΚΑΙ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΜΕΝΟΙ ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ – ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ ΣΦΥΡΙΖΟΥΝ ΑΔΙΑΦΟΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΙΤΟΚΟΣΜΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ ΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ ΤΑ ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΑΛΟΙΩΣ ΕΡΗΜΩΜΕΝΑ ΧΩΡΙΑ ΤΗΣ ΟΡΕΙΝΗΣ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ

ΧΩΡΙΣ ΔΡΟΜΟΥΣ –  ΧΩΡΙΣ ΕΠΑΝΔΡΩΜΕΝΟ ΚΕΝΤΡΟ ΥΓΕΙΑΣ – ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΟ –  ΧΩΡΙΣ ΑΤΜ – ΚΛΕΙΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ- ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ ΑΠΟ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΞΑΝΘΗ

Ξάνθη το μεγαλείο σου

Οι κάτοικοι της ορεινής Σταυρούπολης εξυπηρετούνται για την μεταφορά τους 2 φορές την εβδομάδα με ευθύνη του δημάρχου Ξάνθης Μ. Τσέπελη, ο οποίος παρά τις συχνές αναφορές από το ΚΤΕΛ Ξάνθης – στο άρθρο μας φιλοξενήσαμε τον πρόεδρο Θέμη Γεωργιάδη, για υπογραφή σύμβασης μεταφορικού έργου, για το χρονικό διάστημα που είναι κλειστά τα σχολεία, κάτι που ο δήμαρχος και οι στενοί του συνεργάτες δεν έλαβαν υπόψη με αποτέλεσμα υπέργηροι κάτοικοι της ορεινής Σταυρούπολης να μετακινούνται με μέσα μαζικής μεταφοράς μόνο δύο φορές την εβδομάδα.

Αυτός είναι και ο λόγος που οι συνεργαζόμενες παρατάξεις ζητούν άμεση συζήτηση του όλου θέματος στο Δημοτικό Συμβούλιο.

    Ένα καίριο και ζωτικής σημασίας θέμα ανοίγουν οι συνεργαζόμενες παρατάξεις του δήμου Ξάνθης για ένα θέμα που αναδείξαμε και εμείς μέσα από την «ΗΧΩ» και αφορά το συγκοινωνιακό έργο στους οικισμούς της ορεινής περιοχής όπου και μετά την λήξη των σχολείων, οι κάτοικοι  εξυπηρετούνται μόνο δύο φορές  – άκουσον – άκουσον- δύο φορές την εβδομάδα με ευθύνη αποκλειστικά του δήμου Ξάνθης

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΞΑΝΘΗΣ

Όπως όλοι γνωρίζουμε σήμερα στην ευρύτερη περιοχή της Σταυρούπολης του Δήμου Ξάνθης όπου υπάρχουν επτά (7) Τοπικές Κοινότητες, υπάρχει έντονη ανάγκη αύξησης των δρομολογίων για τους κατοίκους και τους επισκέπτες – κυρίως κατά την καλοκαιρινή περίοδο – όταν σταματούν τα καθημερινά σχολικά δρομολόγια.

Η συγκοινωνιακή κάλυψη με την Ξάνθη, ιδίως κατά την καλοκαιρινή περίοδο είναι ελάχιστη με δύο (2) μόνο δρομολόγια την εβδομάδα, αριθμός που δεν εξυπηρετεί ούτε κατ΄ ελάχιστο τόσο τους μόνιμους κατοίκους αυτών των περιοχών για τους οποίους όλοι υποτίθεται ότι νοιαζόμαστε, όσο και τους επισκέπτες που είναι πολλοί αυτή την περίοδο.

Το θέμα το είχαμε ξαναθέσει  υπόψη του Δημάρχου και του Δημοτικού Συμβουλίου στις  24-3-2021 – ένα χρόνο δηλαδή πριν – και λάβαμε τότε την απάντηση από τον ίδιο ότι θα δρομολογηθεί η επίλυσή του, πράγμα που δεν έγινε ποτέ…

 

Σήμερα, έχοντας υπόψη:

Α) Τις αυξημένες συγκοινωνιακές ανάγκες της περιοχής της Σταυρούπολης ,

Β)  Τη νομοθεσία που διέπει την παροχή του συγκοινωνιακού έργου η οποία είναι:

  1. Ο Νόμος 2963/2001 (ΦΕΚ 268/Α/2001) «Οργάνωση και λειτουργία των δημόσιων επιβατικών μεταφορών με λεωφορεία, τεχνικός έλεγχος οχημάτων και ασφάλεια χερσαίων μεταφορών και άλλες διατάξεις», όπως τροποποιήθηκε από τον Ν. 3534/2007 (ΦΕΚ 40/Α/2007) «Σύσταση Αρχής για την κατανομή του διαθέσιμου χρόνου χρήσης στους ελληνικούς αερολιμένες και άλλες διατάξεις». Ειδικότερα, στο άρθρο 2 ορίζεται ότι «Η εκτέλεση και εκμετάλλευση του συγκοινωνιακού έργου των τακτικών αστικών και υπεραστικών επιβατικών γραμμών, υφιστάμενων και νέων, ανατίθεται αποκλειστικά στους φορείς συγκοινωνιακού έργου που προβλέπει ο νόμος αυτός, σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις αυτού, μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2019».
  2. Ο Νόμος 4199/2013 (ΦΕΚ 216/Α/2013) «Δημόσιες υπεραστικές οδικές μεταφορές επιβατών – Ρυθμιστική Αρχή Επιβατικών Μεταφορών και άλλες διατάξεις». Ειδικότερα, στο άρθρο 47 με τίτλο «Ισχύς διατάξεων για τις υπεραστικές επιβατικές μεταφορές», αναφέρεται ότι «οι διατάξεις που αφορούν στην οργάνωση και λειτουργία των δημόσιων υπεραστικών οδικών μεταφορών επιβατών εξακολουθούν να ισχύουν μέχρι την ολοκλήρωση των διαδικασιών ανάθεσης του μεταφορικού έργου, σύμφωνα με τις διατάξεις του Κανονισμού και του παρόντος νόμου».

Γ) Τα αποσπάσματα αποφάσεων Δημοτικών Συμβουλίων και Οικονομικών Επιτροπών (Γρεβενών- Καλαμάτας) που έλαβαν παρόμοιες αποφάσεις και τα οποία σας επισυνάπτουμε,

 

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ

 για λόγους δημόσιου συμφέροντος

 

από τον Δήμαρχο Ξάνθης να συζητηθεί άμεσα εκ νέου στο δημοτικό συμβούλιο και ως ΚΑΤΕΠΕΙΓΟΝ το ζήτημα της επιπλέον συγκοινωνιακής  κάλυψης της ευρύτερης περιοχής της Σταυρούπολης,  για την εξυπηρέτηση των μόνιμων κατοίκων αλλά και την τόνωση της επισκεψιμότητας της περιοχής.

(Η πρόταση μας να τεθεί εκ των προτέρων υπόψη τόσο της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Ξάνθης, όσο και της Οικονομικής Υπηρεσίας του Δήμου Ξάνθης προκειμένου να υπάρχουν και οι δικές τους εισηγήσεις σχετικά με την πρόταση που υποβάλουμε στα πρότυπα των χρηματοδοτήσεων παρόμοιων συγκοινωνιακών έργων από άλλους Δήμων της χώρας.)

 

 

Επισυναπτόμενα:

  1. Νόμος 2963/2001
  2. Σύμβαση Δήμου Ζίτσας για εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου
  3. Απόσπασμα πρακτικού συνεδρίασης Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Γρεβενών
  4. Απόσπασμα πρακτικού συνεδρίασης Οικονομικής Επιτροπής Δήμου Καλαμάτας

 

 

Οι 16 συνεργαζόμενοι Δημοτικοί Σύμβουλοι

 του Δήμου Ξάνθης

 

Μελισσόπουλος Σάββας
Παπαχρόνης Ιωάννης
Χατζηθεοδώρου Γεώργιος
Λύρατζης Πασχάλης
Ανταμπούφης Νικόλαος
Καλογερής Γεώργιος
Καφφετζής Κωνσταντίνος
Παπαδάκης Θεοφάνης
Παπαϊωάννου Βασιλική Ανδρονίκη
Παπαχρόνης Χρήστος
Παπά Σοφία
Σταυρακάρας Παναγιώτης
Τοπ Σινάν
Τσαΐρογλου Μανιώ
Τσαρεκτσή Τζενάν
Χαριτωνίδου Ειρήνη